پرونده افزایش قیمت بنزین بسته شد

پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ دولت به مجلس شورای اسلامی، شایعاتی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کشور منتشر شد به طوری که برخی‌ها با ملاک قرار دادن گفته مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص قیمت ۸ هزار تومانی برای تولید هر لیتر بنزین ظن به این امر بردند و به پراکندن شایعه آن پرداختند.

پرونده افزایش قیمت بنزین بسته شد

با این حال پر واضح است که دولت در بودجه ۱۴۰۴ و پیش از آن صریحاً اعلام کرده بود، هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شده و اگر قرار شود این امر صورت گیرد قبل از آن اطلاع‌رسانی کافی به مردم انجام خواهد شد.

مردم غافلگیر نخواهند شد

در همین خصوص فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت اظهار کرد: همان‌طور که بارها تأکید شده، مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد.

وی افزود: اگر موضوع افزایش قیمت بنزین به جمع‌بندی برسد حتماً با مردم مطرح می‌شود و بدون آمادگی مردم هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین را نخواهیم داشت.

بودجه محل تعیین قیمت نیست

از سوی دیگر مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: اگر رئیس‌جمهور در زمان ارائه بودجه به مجلس درباره نرخ ٨ هزار تومانی صحبت کردند به معنای اعمال این نرخ در بودجه نیست. منظور ایشان از اعلام قیمت ٨ هزار تومانی این بود که اگر قیمت نفت را هم در نظر نگیریم و تنها هزینه فرآوری نفت به بنزین و هزینه‌های پخش و توزیع تا رسیدن به‌دست مصرف‌کننده را محاسبه کنیم، قیمت بنزین در هر لیتر ٨ هزار تومان است. در واقع قصد رئیس‌جمهور بیان فاصله معنادار قیمت‌ واقعی بنزین و قیمت فروش فعلی بود، نه اینکه بودجه ١۴٠۴ با لحاظ بنزین ٨ هزار تومانی بسته شده‌ است.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اساساً بودجه و نظام بودجه‌ریزی محل تعیین قیمت بنزین نیست، افزود: تعیین قیمت فرآورده‌های نفتی نیازمند تصمیم‌گیری در سطح کلان مدیریت کشور است و برای تعیین و اصلاح قیمت آن باید گفت‌وگوهای لازم در سطوح مختلف انجام شود و با وفاق عمومی شکل گیرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد