مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری ایران در گفت و گو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

آمادگی کامل برای میزبانی از بزرگترین نمایشگاه نفت خاورمیانه

در این دوره از برگزاری نمایشگاه نفت، ستاد برگزاری این رویداد (شرکت بانیان امید)، با توجه به تاثیر این نمایشگاه در حوزه های مختلف صنعت نمایشگاهی و حجم بالای فعالان نمایشگاهی درگیر در این رویداد؛ مصاحبه هایی با هدف اطلاع رسانی هر چه بیشتر به فعالان صنعت نمایشگاهی و دریافت نظرات ایشان در خصوص تاثیر این نمایشگاه در این صنعت برنامه ریزی کرده است.

آمادگی کامل برای میزبانی از بزرگترین نمایشگاه نفت خاورمیانه

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که به عنوان نمایشگاه نفت تهران شناخته می شود، به عنوان بزرگترین رویداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه،  نقش قابل توجهی در بازار نفت خاورمیانه ایفا می کند. پیرامون اهمیت برگزاری این رویداد با سیداحمدرضا علائی طباطبائی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری ایران ترتیب داده ایم. 

نقش تعیین کننده نفت در اقتصاد دنیا 

سیداحمدرضا علائی طباطبائی در گفت و گو با خبرنگار تیتر کوتاه گفت: نفت و گاز طبیعی، بخش های کلیدی صنعت انرژی دنیا هستند و تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارند. در جهان امروز وجود نفت و گاز برای بسیاری از صنایع حیاتی است و دنیای صنعتی برای بقای خود به آن وابسته است. کارشناسان این صنعت اذعان دارند نفت و گاز کماکان در اقتصاد دنیا نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت. صنعت نفت و گاز صنایع بسیاری را بخود وابسته کرده است که ازجمله آنها می توان صنعت بالا دستی شامل: عملیات کشف، حفاری و بهره برداری از میادین نفت و گاز؛ صنعت میان دستی شامل جداسازی مواد زائد از نفت، انتقال و ذخیره سازی و صنعت پایین دستی شامل: فرآیندهای تولید محصول (پتروشیمی و پالایشگاه) و پخش و فروش را نام برد.

وی افزود: کشورمان یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز در جهان است. این ذخایر نقش راهبردی در تعیین میزان قدرت ملی و اعتبار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف داشته است. بهره گیری از فناوری های نوین در صنعت نفت کشور در سال های  اخیر و به خصوص پس از انقلاب توسط صنعتگران و کارشناسان حوزه نفت و گاز کشور باعث شـده تا این صنعت در تولید بسیاری از تجهیزات مورد نیاز خود در حوزه های گوناگون به خودکفایی برسد. تقویت و استحکام بخشیدن به صنایع پایین دستی این صنعت علاوه بر رشد متوازن در بخش هایی مختلف توانسته است زمینه اشتغال مولد را کشورمان فراهم آورد و امیـد آن مـی رود کـه در راه رسیدن به اعتلای این صنعت شاهد پیشرفت های روزافزون در کشور عزیزمان باشیم.

علایی همچنین گفت: با وجود تحریم های بین المللی، اقدامات مختلفی برای حفظ و ارتقای جایگاه ایران در بازار جهانی نفت و گاز انجام شده است. از جمله این اقدامات می توان به توسعه میدان های نفتی جدید، افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و تنوع بخشی به بازارهای صادراتی نفت و گاز اشاره کرد.

افزایش  سهم ایران در تجارت بین المللی

علایی طباطبایی در ادامه بیان داشت: نمایشگاه ها علاوه بر گسترش مناسبات تجاری با کشورها و تعامل با جهان خارج می‌ توانند موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور از طریق توسعه صادرات شده و سهم ایران را در تجارت بین المللی ارتقاء بخشد. در دنیای امروز، مؤسسات تولیدی، صنعتی و شرکت‌ های تجاری مشارکت در نمایشگاه‌ های بین‌المللی را نوعی سرمایه‌ گذاری تلقی می‌ کنند که میزان بازدهی آن به مراتب بیشتر از همه ابزارهای بازاریابی دیگری است که برای معرفی کالاهای صادراتی به مخاطبان و خریداران بالقوه به‌کار می‌ رود. 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری ایران در ادامه خاطر نشان کرد: پس از پنجاه سال از تأسیس شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، امروزه چرخه تولید و تجارت کشور متاثر از نقش مهم صنعت نمایشگاهی در اقتصاد کشور است. این شرکت با درنظر گرفتن جایگاه محوری خود در فعالیت های نمایشگاهی کشور توانسته است نقش مهم و ارزشمندی در رونق اقتصاد کشور ایفا کند.

ویژگی های مهم نمایشگاه نفت تهران 

علایی طباطبایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران را فرصت مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات جدید، شناسایی نیاز مشتریان و فعالان این عرصه، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری، تعامل تولیدکنندگان و بازرگانان معرفی کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه، برگزاری رویدادهای جانبی از جمله ملاقات های تجاری، برگزاری سمینار ها و رویداد های آموزشی جزو برنامه های اصلی خواهد بود.

وی در خاتمه از تلاش ‌هایی که از سوی جمع کثیری از سازمان ها، رسانه ها، انجمن ها و تشکل های فعال جهت برپایی این رویداد مهم و بهبود کیفیت آن صورت گرفته، تشکر و قدردانی کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها