اتومبیلیتی مسکو، فرصت نقش آفرینی قطعه سازان ایرانی در بازار روسیه

ابراهیم دوست زاده گفت: به واسطه مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی انجمن قطعه سازان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با طرف روسی، لیست شامل ۲۲۰ قلم کالای ضروری و مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه را احصا کردیم.

اتومبیلیتی مسکو، فرصت نقش آفرینی قطعه سازان ایرانی در بازار روسیه

در جریان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو جلسه‌ای با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به همراه مقامات شرکت خودروسازی آفتو واز با موضوع راهکارهای تقویت مبادلات دو جانبه در بخش‌های ساخت خودرو و قطعات آن برگزار شد.

آفتو واز (AvtoVAZ) یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان روسیه است که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شد. این شرکت بیشتر به خاطر تولید خودروهای "لادا" مشهور است، که یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودرویی در روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر محسوب می‌شود. آفتو واز در شهر تولیاتی در منطقه سامارا واقع شده و کارخانه‌های بزرگ و پیشرفته‌ای برای تولید خودرو دارد.

این شرکت در دوران شوروی سابق تأسیس شد و توانست به‌سرعت به یکی از نمادهای صنعت خودروسازی شوروی تبدیل شود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آفتو واز با چالش‌های زیادی مواجه شد، اما با گذر زمان و از طریق همکاری‌های بین‌المللی، به ویژه با گروه رنو، نیسان و میتسوبیشی، توانست بهبودی در وضعیت خود ایجاد کند و همچنان به تولید خودروهای اقتصادی و پرطرفدار ادامه دهد.

شرکت آفتو واز پیش از این گزارش داده بود که قصد دارد صادرات خودروهای لادا را در سال ۲۰۲۴ به ایران آغاز کند که مدل احتمالی خودروی صادراتی بر اساس نتایج مذاکرات تعیین می‌شود.

احصای ۲۲۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت خودروی روسیه

همچنین در حاشیه نمایشگاه و در راستای وضعیت بازارهای صادراتی قطعه سازی به روسیه ابراهیم دوست زاده مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با اشاره به اینکه نمایشگاه خودروسازان و قطعه‌سازان به میزبانی روسیه در سال‌های قبل در یک قالب و مکان برگزار می‌شد، گفت: امسال این نمایشگاه‌ها از یکدیگر تفکیک شده و قطعه‌سازان ایرانی با توجه به نیازهای بازار روسیه در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۴ حضور یافته‌اند.

وی افزود: به واسطه مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی انجمن قطعه سازان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با طرف روسی، لیست شامل ۲۲۰ قلم کالای ضروری و مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه را احصا کردیم.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: با این رویکرد، فرصت خوبی برای قطعه‌سازان ایرانی فراهم شده است و در ادامه این نمایشگاه، حتی دو روز بعد از نمایشگاه نیز، ما جلسات رو در رو با شرکت‌های روسی که این لیست اقلام را اعلام نیاز کرده‌اند، خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال با توجه به نیاز صنعت قطعه‌سازی روسیه، شاهد شتاب بخشی به روند صادرات قطعات خودرو با سرعت بیشتر باشیم.

نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴ که از تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز اکسپوسنتر مسکو در حال برگزاری است، فرصتی را برای شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازی و تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو فراهم آورده است تا با رونمایی از جدیدترین دستاوردها و محصولات خود، راه توسعه بازارهای صادراتی و رونق تجارت خارجی را هموار کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر