معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی:

صنعت ساختمان یکی از لوکوموتیوهای اقتصاد است

هادی عباسی معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور ما در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی در حوزه مسکن و ساختمان توانمندی بسیار بالایی دارد اما کلید اصلی عملیاتی شدن این امر مشروط به این است که بانک مرکزی خط اعتباری ریالی به صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی تخصیص بدهد.

صنعت ساختمان یکی از لوکوموتیوهای اقتصاد است

هادی عباسی - معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: ما در اقتصاد کشور بخش هایی داریم که پیشران اقتصاد محسوب می‌شود. بخش هایی که ارتباط مستقیم و بالایی با سایر بخش های صنعتی و خدماتی دارند. 

وی به سهم بالای بخش مسکن و ساختمان در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: بخش ساختمان و مسکن دومین بخش پیشران اقتصاد کشور است. بخش ساختمان یکی از لوکوموتیوهای اقتصاد کشور به حساب می آید. نکته مهم این است که این بخش علاوه بر ایجاد رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال هم خواهد داشت و در این حوزه سهم بالایی را در اختیار دارد.

عباسی ادامه داد: همچنین بخش مسکن در کاهش تورم نیز سهم بالایی دارد به این صورت که وقتی بخش ساخت مسکن فعال می‌شود و برای دهک های مختلف جامعه مسکن تامین می‌شود به دنبال آن نرخ تورم پایین می‌آید. بنابراین بخش مسکن و ساختمان بصورت همزمان سه شاخص اصلی اقتصاد کلان یعنی رشد اقتصادی، اشتغال و تورم را بهبود می‌بخشد.

معاون مسکن وزیر راه درباره فرآیند تامین زمین برای ساخت مسکن در وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: در کشور ما تعداد مهندسان بالایی هستند و بخش مسکن و ساختمان پیشرفت های بسیار بالایی داشته است. همچنین مرکز تحقیقات ما قدم های بسیار بلندی را برداشته اما نکته مهم این است که بتوانیم بخش تامین مالی این حوزه را در دستور کار قرار دهیم. در وزارت راه و شهرسازی بیش از صد هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن تامین شده است که در حال حاضر وارد فازهای عملیاتی شده اند.

هادی عباسی در پایان صحبت هایش به توانایی بالای ایران در صادرات خدمات فنی مهندسی اشاره کرد و گفت: کشور ما در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی در حوزه مسکن و ساختمان توانمندی بسیار بالایی دارد. اما کلید اصلی عملیاتی شدن این امر مشروط به این است که بانک مرکزی خط اعتباری ریالی به صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی تخصیص بدهد تا این فرآیند خدمات فنی مهندسی مبتنی بر خط اعتباری ریالی در کشورهای همسایه انجام شود تا بتوانیم تقاضا برای تولیدکنندگان داخلی در کشور ایجاد کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر