جوابیه اتاق تعاون ایران در خصوص گزارش صداوسیما

اتاق تعاون ایران پیرو پخش گزارش خبری در بخش ساعت ۱۸ روز جمعه مورخ ۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در شبکه تهران با موضوع ترافیک نمایشگاه صنعت ساختمان، در جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه نمود.

جوابیه اتاق تعاون ایران در خصوص گزارش صداوسیما

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این نامه با اشاره به نقش بی بدیل نمایشگاه های معتبر در کمک به توسعه صادرات غیرنفتی بیان داشت: امروزه نقش بی بدیل نمایشگاه های معتبر در کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و جذب‌ سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و معرفی ظرفیتهای صنعت پیشران ساختمان در ایجاد اشتغال و در حرکت ماندن چرخهای، بیش از ۳۰۰ رشته فعالیت مولد اقتصادی در سال جهش تولید با مشارکت مردم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

در این نامه آمده است: قطعا برگزاری نمایشگاهی با این ابعاد و ویژگی‌ها،  بدون برنامه ریزی و هماهنگی با نهاد های ذیربط حاکمیتی و کشورهای هدف ممکن نخواهد بود. لذا امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران صرفا بعنوان مجری و با اخذ مجوز ادارات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و با هماهنگی کامل پلیس محترم راهوار و سایر نهادی ذیمدخل نموده‌ است.

متن نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما ضمن آرزوی قبولی عزاداریهای خامس آل عبا(ع) و تسلیت ایام سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)و شهادت امامین حسن مجتبی(ع) و علی ابن‌ موسی الرضا(ع) و تقدیر از پوشش مناسب و مطلوب رخدادهای معتبر نمایشگاهی، پیرو پخش گزارش خبری در بخش ساعت ۱۸ روز جمعه مورخ ۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در شبکه تهران با موضوع ترافیک نمایشگاه صنعت ساختمان، به استحضار میرساند اتاق تعاون ایران بعنوان متولی مردمی بخش تعاونی برای نوزدهمین سال متوالی، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان را در  ترازی فرامنطقه‌ای و با مشارکت حدود ۸۵۰ شرکت معتبر داخلی و خارجی آنهم در شرایط تحریمی در  مقطع زمانی ۸ لغایت ۱۱ شهریورماه سالجاری و در آستانه تعطیلات ایام پایانی ماه صفر و تابستان برگزار می‌نماید.

امروزه نقش بی بدیل نمایشگاه های معتبر در  کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و جذب‌ سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و معرفی ظرفیتهای صنعت پیشران ساختمان در ایجاد اشتغال و در حرکت ماندن چرخهای،بیش از ۳۰۰ رشته فعالیت مولد اقتصادی در سال جهش تولید با مشارکت مردم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

از طرف دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تعهدات رئیس جمهور شهید و تاکید رئیس محترم دولت چهاردهم  در خصوص ساخت مسکن و اتمام پروژه های نیمه تمام و افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی با توجه به حضور هیئت های تجاری مهمان از کشورهای همسایه و هدف برای بازدید، اهمیت برگزاری این نمایشگاه را صد چندان نموده است.

قطعا برگزاری نمایشگاهی با این ابعاد و ویژگی‌ها،  بدون برنامه ریزی و هماهنگی با نهاد های ذیربط حاکمیتی و کشورهای هدف ممکن نخواهدبود. لذا امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران صرفا بعنوان مجری و با اخذ مجوز ادارات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و با هماهنگی کامل پلیس محترم راهوار و سایر نهادی ذیمدخل نموده‌ است.

مضافا اینکه علیرغم گزارش اغراق آمیز بخش خبری مذکور، خوشبختانه با درایت و مساعی عوامل زحمتکش راهنمایی و رانندگی و تخصیص ۳۰ دستگاه اتوبوس به هزینه اتاق تعاون برای کمک به حمل و نقل عمومی و در اختیار قراردادن تمامی ظرفیتهای توقفگاه های طبقاتی نمایشگاه و سالن اجلاس و محوطه نمایشگاه ترافیک تا حدود  زیادی کنترل و تعدیل شد حال آنکه گزارش مذکور با پخش مصاحبه‌ای آرشیوی از رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران و معاون محترم پلیس راهور تهران سعی در انحراف ناخواسته مخاطبین خود داشته و موجب دلخوری و گلایه مندی مشارکت کنندگان در نمایشگاه شده است در حالی که طبق نظر اکثر بازدید کنندگان ترافیک روز گذشته بر خلاف گزارش ارائه شده روان و نسبت به نمایشگاههای اخیر  به مراتب کم حجم تر بوده است.

رجاءواثق دارد جنابعالی که همواره در راستای اهداف عالیه نظام بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید دارید، دستور فرمایید به نسبت به تنویر افکار عمومی با استناد موارد پیش گفته اقدام لازم معمول گردد.

  بهمن عبداللهی

رئیس اتاق تعاون ایران

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر