رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

جشنواره پوسترهای نمایشگاهی بهانه ای برای رقابتی سازنده

سپاسدار بر این باور است که حضور شرکت های برگزارکننده در جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی موجب ایجاد فضای رقابت سازنده برای آنها خواهد شد.

جشنواره پوسترهای نمایشگاهی بهانه ای برای رقابتی سازنده

سومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اسفندماه امسال پس از وقفه ای پنج ساله دوباره برگزار خواهد شد. این جشنواره در دو دوره قبلی برگزاری خود با استقبال خوب برگزارکنندگان و فعالان صنعت نمایشگاهی قرار گرفت و از همین رو تقاضا برای برگزاری دور جدید این جشنواره از سمت فعالان این حوزه متولیان برگزاری این جشنواره را بر آن داشت تا دوره سوم آن را برگزار کنند. پیرامون اهمیت برگزاری این جشنواره درصنعت نمایشگاهی گفتگویی را با شهنام سپاسدار رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

در نظر گرفتن جنبه هنری و تجاری در پوسترهای نمایشگاهی

سپاسدار در این گفتگو اظهار داشت: پوسترها را می توان یک ویترین و دعوتنامه برای مشارکت کنندگان در رویدادها قلمداد کرد. ما باید موفق شویم با طراحی خوب یک پوستر در کوتاه ترین زمان ممکن تاثیر عمیقی از رویداد مدنظر خود را به مخاطب منتقل کنیم. پوسترها باید در کنار طراحی خوب و حرفه ای در انتقال پیام نمایشگاه، جذابیت های بصری خاصی نیز به منظور ترغیب مشارکت کننده و بازدیدکننده برای حضور در رویداد نمایشگاهی داشته باشد. طراح پوسترها باید فردی با خلاقیت باشد و در کنار آن بازار امروز را به درستی بشناسد. طراحی پوسترهای نمایشگاهی باید جنبه های هنری و تجاری را در کنار یکدیگر داشته باشد.

شهنام-سپاسدار

دو تحول بزرگ در طراحی پوسترها

وی در ادامه با بیان اینکه ما در دهه های گذشته در حوزه پوسترها با دو مرتبه پیشرفت مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: اولین مورد ظهور نرم افزارهای طراحی بود. با روی کار آمدن این نرم افزارها ضمن ایجاد سهولت در فعالیت حرفه ای شخص طراح تحول بزرگی در طراحی پوسترهای نمایشگاهی به وجود آمد. مرحله بعدی تحول اخیرا رخ داده و آن پیدایش هوش مصنوعی است. این فناوری به خوبی می تواند در راستای ارتقا سطح طراحی پوسترهای نمایشگاهی یاری دهنده ما باشد. هوش مصنوعی با دریافت اطلاعات اولیه از برگزارکنندگان ایده های خوبی را به عنوان خروجی پوسترها به ما می دهد؛ از این سو شخص طراح می تواند با پخته کردن آن طرح به یک پوستر زیبا و با مفهوم دست پیدا کند.

رییس انجمن برگزارکنندگان در ادامه گفت: البته نباید فراموش کرد برخی از برگزارکنندگان بر این باورند که پوسترها نماد نمایشگاه های آنها هستند و به همین دلیل تغییر خاصی در طراحی آنها ایجاد نمی کنند. برخی دیگر از برگزارکنندگان نیز هر ساله پوسترهای جدیدی را برای نمایشگاه ها طراحی می کنند. به عقیده من هر دوی این رویه قابل قبول است و به سلیقه و طرز سیاست گذاری برگزارکننده بستگی دارد.

اهمیت برگزاری جشنواره ملی پوسترها

سپاسدار در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری سومین دوره جشنواره ملی پوسترها اشاره کرد و گفت: هر رویداد و اتفاق مثبتی مانند برگزاری همایش های مرتبط با صنعت نمایشگاهی، کلاس های آموزشی و همین جشنواره پوسترهای نمایشگاهی می تواند در جهت رشد، اعتلا و پویایی صنعت نمایشگاهی کمک کننده باشد. برگزاری این جشنواره به ارتقا مفهوم پوسترها نیز کمک شایانی می کند. برگزاری این جشنواره موجب می شود که برگزارکنندگان و طراحان با نگاه دقیق تر، حرفه ای تر و جدی تر به موضوع پوسترها ورود کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره با ایجاد مبحث جدید در صنعت نمایشگاهی فضای این صنعت را زنده نگاه می دارد. از همین رو به عنوان رییس انجمن برگزارکنندگان به تمام برگزارکنندگان توصیه می کنم که در این جشنواره فرهنگی – صنعتی مشارکت داشته باشند. حضور در این جشنواره موجب خواهد شد که برگزارکنندگان در فضای رقابت با یکدیگر قرار بگیرند؛ در این حالت حتی اگر نقاط ضعف طراحی پوسترها توسط داورها به ما گوشزد شود برای ما سازنده خواهد بود تا در آینده نسبت به رفع آن ها اهتمام داشته باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر