نمایشگاه | رویداد نمایشگاهی | صنعت نمایشگاهی

آغاز به کار نمایشگاه صنعت از فردا / بیست و سومین گردهمایی بزرگ فعالان صنعتی کشور

نمایشگاه بین‌المللی صنعت از فردا تا ۱۶ آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

آغاز به کار نمایشگاه صنعت از فردا / بیست و سومین گردهمایی بزرگ فعالان صنعتی کشور

بیش از ۴۰۰ شرکت‌ کننده داخلی‌، ۱۲۰ شرکت‌ کننده خارجی و ۴۰شرکت دانش‌ بنیان از فردا (۱۳ آبان) به مدت ۴ روز، آخرین دستاوردها و خدمات خود در حوزه صنعت را در فضایی به متراژ بیش از ۲۵ هزار متر مربع در معرض دید عموم و متخصصان این حوزه قرار خواهند داد.

سید‌امید هاشمی، مجری برگزاری نمایشگاه  گفت: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، حمایت از صنایع کوچک و بزرگ و کمک به توسعه صنعت و اقتصاد کشور در شرایط تحریم یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات صنعتی خواهد بود.

وی افزود: در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز ‌‌‌مانند دوره قبل تحقق رشد ۸درصدی برای کل اقتصاد هدف‌‌‌گذاری شده است. سهم بخش صنعت در تحقق این رشد دستیابی به رشد متوسط سالانه ۸.۵ درصد در مقایسه با رقم مشابه در دوره قبل معادل ۹.۳ درصد است. دستیابی بخش صنعت به بیش از ۳۰درصد ارزش افزوده و اشتغال ملی در دوره جهش اقتصادی یکی از حقایق اثبات‌شده توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته است. بنابراین در برنامه‌‌‌های توسعه‌ای، بخش صنعت جایگاهی ویژه دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌‌‌های صنعتی یکی از جنبه‌‌‌های قدرت و عظمت یک کشور محسوب می‌‌‌شود که با برگزاری چنین همایش‌‌‌هایی فرصت کافی برای نمایش محصولات داخلی وجود خواهد داشت. برگزاری این نمایشگاه‌‌‌ها به کسب‌‌‌وکار‌‌‌ها فرصت می‌‌‌دهد از میان مخاطبان و شرکت‌‌‌کنندگان در این رویدادها، مشتریان دائمی یا سرمایه‌‌‌گذار جذب کنند. از سوی دیگر، آشنایی با پیشرفت‌‌‌های صنعتی کشور‌‌‌های همسایه یا قدرت‌‌‌های برتر جهان حس رقابت را در تولیدکننده داخلی تقویت می‌‌‌کند.

نمایشگاه-صنعت

مجری برگزاری این نمایشگاه افزود: همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان داخلی یا خارجی شرایط را برای خلق ایده‌‌‌های نوآورانه و اشتغال‌‌‌زایی فراهم خواهد کرد. تاثیر مستقیم برگزاری چنین رویداد‌‌‌هایی به افزایش ارزش افزوده صنایع داخلی مرتبط بوده و در سطح کلان علاوه بر اشتغال‌‌‌زایی به رونق اقتصادی و تجاری منجر خواهد شد.

وی همچنین گفت: مدیران صنایع زمانی می‌توانند در کسب جایگاه مناسب در بازار‌‌‌های جهانی عملکرد مطلوبی داشته باشند که نگاهی عمیق به نیاز مشتریان و صادرات داشته باشند و در به‌کارگیری استراتژی‌‌‌های مدیریتی عملکرد مطلوبی نشان دهند. دستیابی به این هدف تنها در صورت حضور پررنگ در بازار‌‌‌های مختلف صنعتی امکان‌‌‌پذیر است.

گفتنی است این نمایشگاه با همت شرکت بین‌المللی بازرگانی ایدرو برگزار می شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر