حق‌الزحمه داوران فوتسال ایران زیر ذره بین تیتر کوتاه،

حقوق داوران فوتسال باز هم عقب افتاد / خبری از افزایش ۴درصدی سال ۱۴۰۲ هم نیست

گویا حق‌الزحمه داوران از سال ۱۴۰۲ هم هر دوماه پرداخت شده است ولی نه طبق قولی که برای افزایش حق‌الزحمه‌ها داده بودند بلکه با مقیاس قدیم و باز هم به‌طور غیرقابل باوری با پایین‌ترین نرخ! در حالی که قرار بود حق‌الزحمه داوران افزایش ۴ برابری داشته باشد.

حقوق داوران فوتسال باز هم عقب افتاد / خبری از افزایش ۴درصدی سال ۱۴۰۲ هم نیست

گروه ورزشی تیترکوتاه-نسیم شیرازی: بارها از عدم پرداخت حق‌الزحمه‌های داوران فوتسال ایران به ویژه در بخش بانوان مطلب نوشته شده و بارها مسئول کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران هم به حق‌الزحمه بسیار پایین داوران فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده است. ولی تمام مطالبه در بخش داوری گویا به اعتراض در جلسات خلاصه می‌شود و نتیجه‌ای در عمل دیده نمی‌شود. همین حالا که این گزارش نوشته می‌شود داوران فوتسال ایران همچنان مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و امسال هم مانند سال گذشته بدون هیچ دریافتی سال جدید را آغاز کردند آن هم درحالی که درست مانند سال گذشته وعده پرداخت مطالبات داوران قبل از شروع سال جدید داده شده بود ولی در نهایت باز هم وعده‌ای بی عمل از عملکرد مسئولان تمام چیزی بود که عاید جامعه داوری فوتسال ایران شد. جالب است که داوران فوتسال حتی دیگر مطمئن نیستند پرداختی‌های اندکی که ریخته شده است مربوط به کدام بازی و کدام سال است، اگر پای صحبت‌های‌شان بنشینید پیش‌بینی‌شان از رقم دریافتی تا وقتی پرینت حساب بانکی‌شان را نگاه نکنند بر پایه‌ی حدس  و گمان است و مبلغ دریافتی‌شان هم آنقدر پایین هست که خیلی‌های‌شان قید رفتن به بانک را هم می‌زنند.
 

معوقات سال ۹۷ سه سال بعد پرداخت شد!

تعدادی از داوران فوتسال ایران در گفت‌وگو با تیترکوتاه از پرداخت معوقات سال ۹۷ در سال ۱۴۰۰ خبر داده اند، معوقاتی که چند داور دیگر اذعان داشتند که اگر پرداخت هم شده متوجه پرداختش نشده‌اند. طبق صحبت داوران فوتسال در بخش زنان گویا سازمان لیگ هم از سال ۱۳۹۸ به بعد را به جز سال ۱۴۰۱ پرداخت کرده است ولی مبلغ دریافتی آنقدر کم بوده است که تا پرینت حساب و ریز پرداختی‌ها را نبینند متوجه دریافت نمی‌شوند!

 

از سال ۱۴۰۲ هر دوماه یک پرداختی

گویا حق‌الزحمه داوران از سال ۱۴۰۲ هم هر دوماه پرداخت شده است ولی نه طبق قولی که برای افزایش حق‌الزحمه‌ها داده بودند بلکه با مقیاس قدیم و باز هم به‌طور غیرقابل باوری با پایین‌ترین نرخ! در حالی که قرار بود حق‌الزحمه داوران افزایش ۴ برابری داشته باشد.

 

آذر و دی فروردین پرداخت شد

طبق صحبت داوران قول پرداختی شب عید محقق نشد ولی گویا ۷ فروردین ماه پرداختی دو ماه آذر و دی ماه انجام شد ولی خبری از پرداختی بهمن و اسفند ماه هنوز هم نیست و شاید دو ماه دیگر واریز شود!


بیشتر بخوانید: وعده های تکراری و جیب خالی داوران فوتسال/ نه خانم ها پول گرفتند نه آقایان


سال ۱۴۰۱ پرداخت نشده است

درحالی که هنوز پرداختی‌ها با مقیاس قدیم پرداخت می‌شود و افزایش حق‌الزحمه‌ها لحاظ نشده است ولی سازمان لیگ هنوز معوقات سال ۱۴۰۱ را هم پرداخت نکرده است. به گفته داوران فوتسال ایران مقیاس قدیم آنقدر پایین هست که هیچ برنامه‌ریزی برای آن پرداختی‌ها نمی‌شود انجام داد و اگر پای حساب و کتاب به میان بیاید در عمل داوران باید از جیب شخصی برای ایاب و ذهاب هم بگذارند تا بتوانند رقابت‌هایی را قضاوت کنند که در نهایت آن رقابت‌ها می‌شود رزومه و عملکرد مسئولانی که از جامعه‌ی داوری گویا غافلند و داوران هرچه هم از راه‌های مسالمت آمیز رسیدن به حق‌شان می‌گویند مثال آب در هاون کوبیدن است و اگر اعتراضی هم داشته باشند مانند داوران فوتبال که برای مدتی از داوری محروم شدند ممکن است دچار این محرومیت شوند و هیچ چیزی برای داورانی که با عشق پای قضاوت بی درآمد مانده‌اند بدتر از محرومیت بی دلیل نیست.

 

انگیزه داوری؟ وجود ندارد

انگیزه‌ای برای داوری به جز عشق و علاقه وجود ندارد. این را داوران فوتسال می‌گویند، آن‌ها از حق خوری‌ها و وعده و وعیدهای پوچ می‌گویند و امیدی که دیگر با خلف وعده‌ها چیزی از آن باقی نمانده است و داوری برای شان فقط عشق است و فال و تماشا نه داوری که انگیزه حرف اول را بزند و بخواهند خودشان امیدوارانه پا میدان مسابقات بگذارند.

بیشتر بخوانید:  بدهکاری عجیب فدراسیون فوتبال به داوران/ چرا حق داوران زن فوتسال را می خورند؟

هزار تومان پارسال کجا و امسال کجا؟

این‌که وضعیت اقتصادی ایران روزبه‌روز پرچالش‌تر می‌شود روی وضعیت اقتصادی داوران فوتسال ایران هم تاثیرگذار است، آن‌ها هزینه رفت‌وآمد برای رفتن به شهرهای مختلف برگزاری مسابقات را هم دارند و این در حالی است که هزار تومان امروز با هزار تومان دیروز متفاوت است و مبلغی که شاید سال‌های گذشته می‌توانست گرهی از مشکلات جامعه داوری بردارد حالا چه گرهی را باز خواهد کرد وقتی قرار نیست افزایش مبلغ‌ها لحاظ شود؟ حداقل داوران فوتسال ایران امیدوارند ادامه بدهی پرداخت نشده‌شان با مبلغ روز محاسبه و پرداخت شود نه با همان مبلغی که سال‌های گذشته باید پرداخت می‌شد. از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی، داوران مجبور هستند بیشتر سفرهای خود را به صورت زمینی انجام دهند چرا که فدراسیون و سازمان لیگ فوتسال از پس هزینه‌های ایاب و ذهاب آن ها برنمی‌آید. حال باید دید در سال جدید اتفاق خاص‌تری در این بخش برای داوران فوتسال و فوتبال خانم خواهد افتاد تا امیدی دوباره به جامعه داوری فدراسیون فوتبال تزریق شود؟!

 

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها