کومیته مردان ایران برای نهمین بار آسیا را فتح کرد

تیم جوان کومیته تیمی کشورمان با برتری قاطعانه مقابل قزاقستان برای نهمین بار قهرمان کومیته تیمی آسیا شد.

کومیته مردان ایران برای نهمین بار آسیا را فتح کرد

نوزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با برگزاری دیدار نهایی کومیته تیمی به پایان رسید و تیم کشورمان در دیداری یک طرفه با برتری 3 بر صفر مقابل قزاقستان برای نهمین بار قهرمان کومیته تیمی آسیا شد.

ابتدا صالح اباذری با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خود گذشت، اما در دیدار دوم مهدی خدابخشی مقابل حریف خود به تساوی صفر- صفر رسید. در مبارزه سوم محمود نعمتی در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 از سد حریف خود عبور کرد تا با برتری مقتدرانه 8 بر صفر مهدی عاشوری تیم کشورمان به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

تیم کومیته تیمی کشورمان در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا 9 مدال طلا، 6 مدال نقره و 4 مدال برنز کسب کرده است.

ملی‌پوشان ایران برای حضور در دیدار نهایی موفق به شکست عربستان، عراق و اردن شده بود. صالح اباذری، مهدی خدابخشی، مهدی عاشوری، امیرحسین فداکار، مهدی شهگل، محمود نعمتی و سامان عدالتی ترکیب تیم کشورمان را در این مسابقات تشکیل می‌دادند.

هدایت تیم کشورمان در این مسابقات برعهده سیدشهرام هروی به‌عنوان سرمربی و شهاب سلطانی، علیرضا کتیرایی، مهدی احمدی، سعید فرخی و سعید نیکوخصلت به‌عنوان مربی بود.

همچنین تیم کومیته تیمی بانوان کشورمان با شکست 2 بر صفر در دیدار نهایی مقابل ویتنام به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید.

در این دیدار ابتدا آتوسا گلشادنژاد با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف خود شد و در ادامه لیلا برجعلی با نتیجه 8 بر یک مبارزه را به حریف خود واگذار کرد تا تیم کشورمان برای اولین بار به مدال نقره آسیا دست پیدا کند. پیش از این کومیته تیمی بانوان کشورمان در سال‌های 2013، 2017 و 2019 به مدال طلا رسیده بود و در سال‌های 2011 و 2012 نیز نشان برنز آسیا را کسب کرده بود.

تیم کشورمان برای حضور در دیدار نهایی موفق به شکست تایلند، ازبکستان، ژاپن و چین تایپه شده بود.

هدایت تیم کشورمان در این مسابقات برعهده فرحنار ارباب به عنوان سرمربی و پگاه زنگنه به عنوان مربی است. 

 

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها