فرمول ورود به جام جهانی ۲۰۲۶

قاره آسیا برای جام جهانی آینده ۸ سهمیه اصلی و یک سهمیه پلی‌آف خواهد داشت که این سهمیه‌ها با مسیری متفاوت نسبت به دوره‌های قبل به جام جهانی خواهند رسید.

فرمول ورود به جام جهانی ۲۰۲۶

قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ لحظاتی قبل انجام شد و تیم‌های حریفان خود را شناختند. مراحل مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ البته این بار با تمام دوره‌های پیشین جام جهانی متفاوت است.

در مرحله اول مقدماتی، تیم‌های رده ۲۸ تا ۴۵ فوتبال آسیا به صورت حذفی با هم بازی می‌کنند و ۱۰ تیم به مرحله دوم می‌رسند. مرحله‌ای که در آن ۳۶ تیم در قالب ۹ گروه ۴ تیمی (۸ گروه شامل یک برنده پلی‌آف و یک گروه شامل ۲ برنده پلی‌آف) با هم رقابت می‌کنند. قرعه‌کشی این مرحله امروز برگزار شد. در این مرحله  دو تیم برتر هر گروه به دور بعد صعود می‌کنند. یعنی ۱۸ تیم صعود کننده از ۹ گروه.

در دور سوم، این ۱۸ تیم در قالب ۳ گروه ۶ تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت و دو تیم اول هر گروه به جام جهانی صعود می‌کنند. در این مرحله تکلیف ۶ سهمیه از ۸ سهمیه کلی آسیا مشخص خواهد شد.

در مرحله چهارم، تیم‌های سوم  و چهارم گروه‌های شش تیمی، به دو گروه ۳ تیمی تقسیم می‌شوند و صدرنشینان به جام جهانی صعود می‌کنند. در این مرحله تکلیف ۸ سهمیه اصلی مشخص می‌شود.

در مرحله پنجم اما تیم‌های دوم گروه‌بندی مرحله قبل، با هم دیدار می‌کنند و برنده به مسابقات پلی‌آف خواهد رفت تا تکلیف این سهمیه مشخص شود. خود مسابقات پلی‌آف به صورت تورنمنت و در یک کشور برگزار خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها