لیونل مسی| توپ طلا| آدیداس

ماجرای ۸ حلقه طلایی ویژه برای مسی / هدیه درخشان آدیداس در دستان مسی

​فوق ستاره آرژانتینی فوتبال پس از دریافت هشتمین توپ طلای خود، حلقه هایی را دریافت کرد که هر کدام یادآور اتفاقاتی در زندگی ورزشی اوست.

ماجرای ۸ حلقه طلایی ویژه برای مسی / هدیه درخشان آدیداس در دستان مسی

لیونل مسی ستاره آرژانتینی فوتبال در دنیا شب گذشته برای هشتمین بار موفق شد توپ طلا را دریافت کند. در سال های متمادی او با کریستیانو رونالدو بر سر توپ طلا به رقابت می پرداخت اما این بار او که ناجی قهرمانی آرژانتین در جام جهانی فوتبال بود رونالدو ناکام را پشت سر گذاشت و این افتخار را برای خودم رقم زد.

به  آدیداس به افتخار هشت توپ طلای لیونل مسی، هشت حلقه طلایی را طراحی و به این فوق ستاره آرژانتینی تقدیم کرد. هر کدام از این هشت حلقه طراحی منحصر به فردی دارند و مربوط به یکی از توپ‌های طلای مسی در ادوار مختلف است.

۲۰۰۹: حلقه «بوسه» (El Beso) به مناسبت شکست منچستر یونایتد در فینال جام باشگاه‌های اروپا و بوسه مسی بر کاپ قهرمانی طراحی شده است.

۲۰۱۰: حلقه «آسمان» یا «Apunta Al Cielo» به احترام مادربزرگ مسی طراحی شده است. مادربزرگ مسی اولین کسی بود که او را در چهار سالگی به زمین فوتبال برد. وقتی مسی ۱۰ ساله بود مادربزرگش را از دست داد و اتفاقی تلخ را برای او رقم زد. نگاه مسی به آسمان در شادی‌های پس از گل که به نمادی برای شادمانی‌های مسی تبدیل شده است به نوعی زنده نگه داشتن یاد مادربزرگش است.

 

مسی

۲۰۱۱: حلقه «GOAT» به معنای بهترین بازیکن تاریخ فوتبال. در این سال بارسلونا تحت هدایت پپ گواردیولا برای دیدار با ناپولی یک خلاقیت عجیب به خرج داد و از شکلک «بز» به جای اسم لیونل مسی استفاده کرد. در حقیقت در ماه‌های اخیر این لقب برای مسی انتخاب شده چرا که کلمه انگلیسی GOAT (به معنی بز) مخفف حروف بهترین بازیکن تاریخ به انگلیسی (Greatest of All Times) است و بارسا با نحوه اعلام لیست اعلام کرد که آنها هم لیونل مسی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند.

۲۰۱۲: حلقه «۹۱» به یاد ۹۱ گل مسی در یک فصل. در فصل ۲۰۲۲ لیونل مسی با ۹۱ گل به ثبت رساند و رکوردی بی نظیر و تاریخی از خود به جا گذاشت.

۲۰۱۵: این حلقه به یاد آخرین قهرمانی مسی در لیگ قهرمانان اروپا طراحی شده است.

۲۰۱۹: این حلقه به یاد آخرین کفش طلای مسی طراحی شده است. مسی ۶ بار این جایزه را دریافت کرد.

۲۰۲۱: حلقه «قهرمان کوپا آمریکا» به مناسبت قهرمانی مسی در جام ملت‌های آمریکای جنوبی با آرژانتین و کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات طراحی شده است.

۲۰۲۳: این حلقه به مناسبت قهرمانی مسی با آرژانتین در جام جهانی قطر طراحی شده است.

لیونل مسی هم پس از دریافت این حلقه‌ها ژست جالبی گرفت. ژست مسی در این تصویر همچون ژست «بیل راسل» اسطوره فقید لیگ بسکتبال NBA و نماد ورزش آمریکا بود تا با این کار یاد او را زنده نگه دارد. مسی هم اکنون در تیم اینترمیامی آمریکا بازی می‌کند.
 

بیل راسل

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها