«زهرا قنبری» خانم گل فوتبال ایران، در گفت و گو با تیترکوتاه:

نیاز فوتبال بانوان پخش بازی و ورود اسپانسر است/ امیدوارم با ورود سرخابی ها تغییری در قراردادها ایجاد شود

در حال حاضر فکر نمی‌کنم پای دلال به فوتبال بانوان باز شده باشد چرا که پول زیادی در فوتبال بانوان وجود ندارد

نیاز فوتبال بانوان پخش بازی و ورود اسپانسر است/ امیدوارم با ورود سرخابی ها تغییری در قراردادها ایجاد شود

گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی: «زهرا قنبری» کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، خانم گل چهار دوره لیگ برتر فوتبال بانوان و همان بازیکنی که در چالش کرنر فوتبال ۳۶۰ رکورددار هر دو بخش زنان و مردان شد حالا در تلاش است که همراه تیم خود خاتون بم در جام باشگاه های آسیا هم تاریخ سازی کنند و توان فوتبال بانوان را بار دیگر نشان دهد. او که یکی از امیدهای اصلی تیم ملی فوتبال زنان هم هست آرزوهای بزرگ فوتبالی را در سر دارد، آرزوهایی که امیدوار است تا قبل از بوسیدن چهارگوشه مستطیل سبز آن ها را در مشت بگید و با خیال راحت کفش هایش را بیاویزد. گفت و گوی تیترکوتاه با کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان ایران را در ادامه خواهید خواند.

در مراسم برترین های فدراسیون فوتبال از چهارمین خانم گلی ات هم تقدیر شد، از این مراسم بگو؟

بله من برای چهارمین بار توانستم عنوان خانم گلی را بدست بیاورم و این مراسم‌ها به نظرم برای هر بازیکنی که هر عنوانی را به دست می آورد خیلی حس و حال خوبی دارد و اگر بعد از هر فصل این مراسم‌ها باشد خودش انگیزه ای برای بازیکنان است تا بتوانند در این مراسم باشند و ارزش و شان کاری که انجام داده اند با همان تندیس معنوی و عنوانی که به دست می آورند حفظ می شود و همه برای کسب آن تلاش می کنند و فکر می کنم برگزاری این مراسم ها در انگیزه و روحیه ورزشکاران و بازیکنان تاثیرگذار است.

امسال هم کنار خاتون بم هستی، تمرینات چطور پیش می رود؟

تا الان با بم به توافق رسیدیم و الان هم شهرکرد هستیم تا جام باشگاه‌ها و بعد از آن ببینیم شرایط چطور می شود. فعلا در شهرکرد تمرینات مان را پیش می بریم تا به امید خدا نماینده شایسته ای در جام باشگاه ها باشیم.

قراردادهای بخش خانم ها همیشه پایین تر از اقایان بوده است، آیا امسال که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم وارد تیم داری فوتبال  بانوان شدد وضعیت قراردادها تغییری کرده است؟

هنوز پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر تیم داری نمی کنند و چیزی الان نمی‌بینیم که بعنوان حالا استقلال و پرسپولیس وارد لیگ برتر شده باشند حالا شاید در لیگ های پایین تر بخواهند تیم داری کنند که تا الان ما شاهدش نبودیم. ولی اگر ورود کنند به طور حتم خیلی به فوتبال بانوان ایران کمک خواهد کرد و فوتبال بانوان هم طرفدارهای زیادی پیدا می کند. امیدوارم که روزی این اتفاق بیفتد چون استقلال و پرسپولیس جزو دو باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر و ایران هستند و در فوتبال زنان تاثیر مثبتی خواهند گذاشت و در مورد قراردادها هم باید بگویم چون هنوز تیم نداده اند مبلغ قراردادها هم مانند گذشته متاسفانه پایین است.

قنبری - فوتبال

از همین حالا خیلی ها نگران باز شدن پای دلال ها به فوتبال بانوان هم هستند در حالی که از قبل گفته می شد دلال ها در فوتبال بانوان هم حضور دارند.

خب هنوز در فوتبال بانوان آن قدر پول نیست که دلال بخواهد بیاید و من فکر می کنم چند سالی زمان ببرد تا دلال ها بخواهند بیایند و به فوتبال بانوان نفوذ کنند چون  همانطور که گفتم مبلغ قراردادها پایین است و هیچوقت دلال وارد بخشی که در آن پول کم است نمی شود حالا برسد که فعالیت هم بکند، در حال حاضر فکر نمی‌کنم پای دلال به فوتبال بانوان باز شده باشد چرا که پول زیادی در فوتبال بانوان وجود ندارد.

در ادامه و در صورت تیم داری دو باشگاه پایتخت امکانش حضورت در یکی از دو باشگاه پرسپولیس یا استقلال هست و اگر قرار به انتخاب باشد دوست داری به کدام تیم بروی؟

هنوز به چیزی واقعا فکر نکردم چون وقتی هنوز این دو باشگاه به لیگ برتر نیامدند دلیلی برای فکر کردن هم ندارم و هیچ تصمیمی هم برای تیم ها ندارم که بخواهم انتخاب کنم. به امید خدا در آینده اگر تیم دادند آن موقع تصمیمم را می گیرم.

هنوز هم بازی در تیم های اروپایی برای بازیکنان ایرانی امکان پذیر نیست؟

بازی در تیم‌های اروپایی برای ما بازیکنان ایرانی کمی سخت تر است چون بازی های ما پخش نمی شود و خب بازی بازیکنانی که پخش می شود و می توانند دنبال کنند را پیگیری می کنند. نمی گویم که فوتبال زنان استعداد ندارند، همیشه گفته ام و دیده ایم که در فوتبال ما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد بازیکنان بسیار توانمندی داریم ولی برای بازی در اروپا اول باید بازی‌های ما چه با تیم ملی و چه باشگاهی پخش بشود یا وقتی به جام باشگاه ها یا مسابقات ملی می رویم در تورنمنت های بین المللی دیده شویم ولی باز هم می گویم متاسفانه یکی از معضل های اصلی فوتبال زنان پخش نشدن بازی های مان است و به همین خاطر هیچ فیلمی از لیگ مان آن طور که باید پخش و دیده نمی شود و فکر می کنم زمان ببرد تا بخواهیم در اروپا لژیونر شویم.

فوتبال زهرا قنبری

چالش ضربات کرنر بین خانم ها و آقایان در برنامه ۳۶۰ برگزار شد که رکورددار شدی، از نگاه خودت قدر این توانمندی در ورزش دختران ما چقدر دانسته می شود؟

من خیلی خوشحالم از اینکه آقای عادل فردوسی‌پور این چالش را برگزار کرد و توانستیم از اسم فوتبال زنان دفاع و نشون دهیم که چقدر می توانیم خوب باشیم و چقدر استعداد داریم، ممنونم از او که همیشه در هر شرایطی از تیم ملی و از بازیکنان و فوتبال زنان حمایت کرده است، برای من چالش بسیار خوبی بود که ویوی خیلی خوبی هم بین مردم ایران خورده بود و خیلی ها کیف کرده بودند. فکر می‌کنم که برگزاری چنین چالش هایی به فوتبال بانوان و بیشتر دیده شدن توانمندی دختران فوتبال ایران خیلی کمک خواهد کرد.

انتظار و توقعت از مسئولان ؟

در این باره حرف خیلی زیاد است ولی امیدوارم که واقعا شرایط به نوعی پیش برود که اسپانسرهای خوب و زیادی به فوتبال بانوان بیایند چون در لیگ های برتر ما متاسفانه همیشه مشکل اسپانسر وجود داشته چرا که یک سال اسپانسر پای کار است و یک سال هم تیم داری نمی کند. تیم‌ها مدام باید دنبال اسپانسر بگردند و واقعا امیدوارم این مشکل بود و نبود اسپانسر برطرف شود تا هم تیم‌ها با خیال راحت در لیگ شرکت کنند و هم شاهد لیگ با کیفیت و حرفه‌ای باشیم. به نظر من بزرگترین معضل در فوتبال ما نبودن اسپانسر است که همیشه بسیاری از تیم های لیگ فوتبال بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

لیگ امسال را چطور پیش بینی می کنی؟

فکر می کنم امسال لیگ خوبی باشد چون سال گذشته با ۱۰ تیم شاهد لیگ با کیفیت تر و رقابت نزدیک تیم ها بودیم. حتما امسال هم رقابت‌ها خوب خواهد بود و لیگ خیلی خوبی کنار تیم‌های دیگر خواهیم داشت.

رویا یا هدف فوتبالی زهرا قنبری؟

من که به بیشتر رویاهایم رسیدم ولی چند تایی از آن ها مانده است، مثلا خیلی دوست دارم در جام جهانی فوتبال بازی کنم یعنی با تیم ملی مان به جام جهانی صعود کنیم و بتوانیم المپیک هم برویم، این دو رویداد بزرگ فوتبالی آرزوی قلبی من است و امیدوارم قبل از خداحافظی ام از تیم ملی فوتبال این دو را تجربه کنم.

از وضعیت تیم ملی فوتبال دختران مان و آخرین اردویی که پشت سر گذاشتی هم بگو، به عنوان کاپیتان پیشنهادی برای کیفیت بیشتر اردوهای تیم ملی داری؟

متاسفانه خب ما به خاطر شرایط و تمرینات تیم مان اردوی قبل در اختیار تیم ملی نبودیم، بچه‌های تیم مان که بیشتر ملی پوش هستیم از خانم آزمون اجازه گرفتیم که در اختیار باشگاه مان باشیم و رایزنی بین تیم ملی و باشگاه صورت گرفته بود که بچه‌ها برای جام باشگاه‌ها آماده شویم ولی امیدوارم که این اردوها تداوم داشته باشه و رها نشود تا بتوانیم با توجه به اینکه متاسفانه الان یک پله هم سقوط داشته ایم عملکرد بهتری را ثبت کنیم،امیدوارم که این بی‌توجهی‌ها کمتر شود و نگاه ویژه‌تر، بهتر و شرایط خوبی برای فوتبال بانوان به امید خدا در نظر بگیرند.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر