دشت تکواندو از پاریس؛ چهار المپین و چهار مدال

تکواندوکاران آبروی کاروان المپیک ایران شدند

تیم ملی تکواندوی ایران با کسب ۴ مدال بهترین عملکرد را در میان باقی کشورها از لحاظ تعداد مدال داشت و کره‌جنوبی با ۳ مدال در جایگاه دوم و فرانسه و چین نیز با دو مدال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند

تکواندوکاران آبروی کاروان المپیک ایران شدند

گروه ورزشی تیترکوتاه – تکواندو ایران کاری کرد کارستان، 4 اعزام و 4 مدال نوید دهنده روزهای درخشان تکواندویی است که سال ها دستش از مدال المپیک کوتاه مانده بود ولی هادی ساعی با انتخاب هوشمندانه کادر فنی تیم ملی ایران درهای سعادت را به روی استعدادهای درخشان ورزشکارانش گشود. ورزشکارانی که انگار قلب های شان هم به هم وصل بود و برای شان تا آخرین لحظه فرقی نمی کرد مدال کدام شان خوشرنگ تر است. این را می شد از صدای گرفته تکواندوکاران بعد از فینال آرین هم متوجه شد.

مبینا نعمت زاده

زنگ اول را مبینا زد

مبینا زنگ را زد و چراغ اول را با برنز خود در 19 سالگی روشن کرد تا سلام محکمی از همین حالا به لس آنجلس بدهد. او که در مصاف با رقبای خود نشان داد که مدال را با تمام وجودش می خواهد بعد از باخت به حریفش و از دست دادن فینال برای گرفتن برنز امان نداد و با همراهی مربی اش مهروز ساعی اولین مدال تکواندو را از آن خود کرد.

ناهید کیانی

لبخند ناهید به پاریس

ناهید کیانی که شاید زخم های توکیو به این راحتی از خاطراتش پاک نشود، در پاریس روح خسته از المپیک کرونا زده اش را آرام کرد تا با صعود به فینال و دشت مدال نقره هم تاریخ سازی کند و تبدیل به پرافتخارترین دختر ورزشکار ایران در المپیک شود هم لبخند بپاشد روی روح زخم خورده از المپیک قبلی اش. او خواستن را معنا کرد و تا پای فینال رفت تا این بار دست او در کنار کیمیا علیزاده دیگر ایرانی مدال آور که با پیراهن تیم بلغارستان به مسابقات آمده زیباترین تصویر را بسازد. تصویری از دختران ایران روی سکوی المپیک که ورزشکاران تمام کشورها برای رسیدن به آن سال ها رنج را تحمل می کنند و این بار ناهید و کیمیا کنار یکدیگر مدال شان را جشن گرفتند تا خاطره تلخ توکیو با آغوشی آرام گیرد و خوش شود. ناهید سال ها در سکوت جنگید و قدم به قدم تا سکوی دوم المپیک بالا آمد و حالا او با قدرت بیشتر برای گرفتن طلا مبارزه می کند. او معتقد است که راه را برای دیگر دختران ورزشکار و البته خودش برای کسب و خوشرنگ تر شدن مدال المپیک هموار کرده است.

مهران برخورداری

مهران برای قد بلندان قد بلندی کرد

مهران برخورداری در روز سوم رقابت های تکواندو برای تمام رقیبان بلند قامتش قد بلندی کرد و شکست شان داد به جز فینال که با وجود مبارزه ای درخشان طلا را از دست داد ولی مدال ارزشمند نقره را در دست فشرد. مهران جوان 25 ساله تکواندوی ایران تسلیم قد و قامت حریفانش نشد و جانانه جنگید، ضربه های سر زیبایی زد تا به پله دوم المپیک پاریس رسید.

آرین -- سلیمی

آرین کار را تمام کرد

آرین سلیمی 20 ساله کار را تمام کرد و مدال خوشرنگ طلا را بعد از 16 سال برای تکواندو ایران از چنگ حریفان زبر و زرنگش درآورد و طلسم را شکست. او که این بار برای حریفانش قد بلندی می کرد با ضربات سر فوق العاده اش حریفان را دیدار نهایی با شکست سخت! روبرو می کرد تا طلای توی مشتش را سفت بچسبد و بتواند در پایان هر مسابقه به سبک رونالدو خوشحالی cr7 را انجام دهد.

آرین که مانند دیگر هم تیمی هایش ابتدای راه این رشته است و کارش را با انگشتی دررفته با طلا شروع کرده است حالا شاید بخواهد برای کسب عنوان پرافتخارترین المپین ایران هم از همین حالا تلاش کند و این عنوان را هادی ساعی بگیرد و مال خودش کند.

مینو مداح

باهوش مانند مینو مداح، مطمئن مانند مهروز ساعی

ترکیب کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان که همدلی میان شان موج می زد و حتی از پشت قاب تلویزیون هم پیدا بود برگ برنده ی دختران تکواندوکار ایران بود. هوش، مدیریت، اطمینان، قوی و نگاه های مصمم مینو مداح و مهروز ساعی چیزی نبود که از چشم تماشاچیان تکواندو پنهان بماند. آن نیروی خواستن و پیروزی از قاب چشمان شان انگار به قلب ناهید و مبینا می تابید و آن ها با اراده تر و مصمم تر به مسابقه بر می گشتند.

مهروز ساعی

مجید افلاکی مطمئن به پسرانش

اطمینان مجید افلاکی به مدال آوری پسرانش را می شد از رفتار او در مسابقات هم متوجه شد، اگر راندی را واگذار می کردند انگار صحبت هایش چوب جادویی می شد و پسران تکواندو را مصمم تر از قبل راهی تاتمی میکرد. مجید افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با به دست آوردن یک مدال طلا و یک مدال نقره لقب موفق‌ترین سرمربی تاریخ تکواندوی ایران در المپیک را به خود اختصاص داد، پیش از او غلامحسین ذوالقدری با دو تکواندوکار موفق شده بود در المپیک 2004 آتن یک مدال طلا و یک برنز را به دست آورد.

مجید افلاکی

مانند هادی ساعی باشید

شاید بتوان هادی ساعی را نمونه موفق یک ورزشی تمام عیار دانست، او در قالب ورزشکار سال 2008 طلای تکواندو ایران را به دست آورد و حالا با حضورش به عنوان رئیس فدراسیون صد در صد مدال های کاروان اعزامی اش به پاریس را گرفت تا نشان دهد او دقیقا برای همین کار ساخته شده است، ورزش! او نه مرد سیاست بود و نه بازیگر ... او به نام ورزش گویی سند خورده شده است و برایش دشت مدال کاری نداشت و حالا هم ساختن قهرمان از انگشت کوچکش بر می آید. هادی ساعی پای انتخاب هایش ایستاد و برای بالا رفتن جایگاه ورزش ایران در جدول المپیک سنگ تمام گذاشت، جایگاهی که به لطف تکواندو و المپیک از هیچ فعلا به 21 رسیده است. او بعد از پایان رقابت های تکواندو نگران درد جسمی آرین سلیمی در شب طلایی اش بود و البته برای فرزاندانش در رشته تکواندو اشک هم ریخته بود. او اینگونه حواسش به بچه هایش بود!

هادی ساعی

صدر جدول تکواندو در دست ایران

گرچه کاروان ورزشی ایران فعلا با کسب ده مدال در رتبه 21 قرار دارد ولی تکواندوکاران در صدر جدول تکواندو این المپیک قرار گرفتند. تیم ملی تکواندوی ایران با کسب 4 مدال بهترین عملکرد را در میان باقی کشورها از لحاظ تعداد مدال داشت و کره‌جنوبی با 3 مدال در جایگاه دوم و فرانسه و چین نیز با دو مدال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین تکواندو ایران بعد از کره‌جنوبی که با کسب دو مدال طلا و یک برنز بهترین عملکرد مدالی را داشت، با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و ازبکستان با یک مدال طلا و یک مدال نقره و تونس و فرانسه با یک مدال طلا و یک برنز در رتبه سوم قرار گرفتند.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد