دارنده مدال نقره المپیک پاریس در گفت و گو با تیترکوتاه؛

علیرضا مهمدی: هدفم؟ خوشرنگ تر کردن مدال هایم!/ نمی دانستم رباطم آسیب دیده است

اگر حریف را به خاک می نشاندند می توانستم در خاک از او امتیاز بگیرم و فکر می کنم داور آذری ریتم کشتی را عوض کرد

علیرضا مهمدی: هدفم؟ خوشرنگ تر کردن مدال هایم!/ نمی دانستم رباطم آسیب دیده است

گروه ورزش تیترکوتاه – نسیم شیرازی: گرچه فرنگی کار خوزستانی ایران در رقابت فینال نتیجه را واگذار کرد ولی علیرضا مهمدی از پس اولین تجربه سخت المپیک برآمد و مدال نقره ی بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیا را بر گردن آویخت. جوان جنوبی تیم ملی کشورمان هنوز هم از کشتی با بلغارستان با حسرت صحبت می کند ولی مصمم است در مسابقات بعدی مدال بگیرد؛ آن هم خوشرنگ ترینش را. «علیرضا مهمدی» که در وزن 82 کشتی می گرفت، حالا در المپیک برای اولین بار، کشتی در وزن 87 کیلو را هم تجربه می کرد و به خوبی جواب اعتماد کادر فنی را با رسیدن به فینال المپیک 2024 و کسب مدال نقره داد تا این جوان 23 ساله با تجربه تر و قوی تر به دنبال طلای رقابت های لس آنجلس باشد. گفت و گو با مدال آور کاروان ورزشی ایران را در ادامه خواهید خواند.

مهمدی کشتی

چند روز از کسب مدال نقره المپیک پاریس گذشته است میان خانواده و همشهریان هستی، حالا چه احساسی را از پاریس با خودت به یادگار داری؟

با تمام وجودم خداراشکر می کنم که در این مسابقه بزرگ، دل مردم ایران، خوزستان و به خصوص همشهریان عزیزم را شاد کردم و این شاد کردن قلب مردم هنوز هم حس بسیار خوبی به من می دهد.

با رباط صلیبی آسیب دیده نقره را گرفتی، از وضعیت مصدومیتت بگو، موقع مسابقات اذیت نکرد و آیا باید عمل رباط را انجام دهی؟

من اصلا قبل از مسابقه نمی دانستم که رباط پایم آسیب دیده است و بعد از مسابقه اطلاع دادند. البته برایم اذیت کننده هم بود چون تعادل و ثبات کافی روی پایم نداشتم و در مورد جراحی رباط هم هنوز هیچ چیزی مشخص نیست که باید عمل بشود یا نه.

غیرت کردی و نقره را به دست آوردی، بعضی از کارشناسان معتقدند داوری هم مانع گرفتن امتیاز مقابل حریف بلغاری ات شد، درباره داوری به خصوص در بازی فینال بیشتر بگو.

بله، به عقیده من هم داور آذری به نوعی در کشتی دست برد و ریتم و آهنگ کشتی را عوض کرد که اگر حریف را به خاک می نشاندند می توانستم در خاک از او امتیاز بگیرم و فکر می کنم داور آذری ریتم کشتی را عوض کرد.

اولین المپیک را پشت سر گذاشتی، جو المپیک با مسابقات بزرگی که تا الان داشتی متفاوت بود؟

واقعا المپیک برای من با تمام مسابقاتی که در آن شرکت کردم چه از لحاظ ابعادی و چه از لحاظ بزرگی مدال، ارزش، همه چیز متفاوت، بزرگ تر و با ارزش تر بود. کنترل کردن جو مسابقات المپیک خیلی سخت است، به خصوص که هم کنترل کنی و هم بتوانی بهترین عملکرد را داشته باشی.

کشتی مهمدی

هدف بعدی علیرضا مهمدی؟

هدفم این است که خودم را در اوج نگه دارم و به امید خدا این کار را خواهم کرد تا بتوانم مدال هایم را جمع کنم و هر چقدر خوشرنگ تر بهتر. تلاش و هدفم دقیقا خوشرنگ تر کردن مدال هایم است.

دوری از دهکده المپیک باعث آرامش بود یا دوست داشتی در جو و شرایط دهکده بمانی؟

دست آقای دبیر درد نکند که ما را بیرون از المپیک اسکان داد و این باعث شد که فشار جو مسابقه از روی بچه ها کم شود و خودش یکی از دلایلی بود که باعث کسب نتایج خوب توسط تیم کشتی ایران شد.

مدال آوردن هم تیمی ها هم انگار باعث شده بود همه ی تیم روحیه مدال آوری شان بیشتر شود، برای شما اینطور بود؟

بله من واقعا زمانی که بچه های تیم مدال می گرفتند از نظر روحی در سطح بالایی قرار می گرفتم و خیلی از نظر روحی به من هم کمک شد.

از حسن رنگرز و حمید سوریان بگو، از نگاه خودت نقش شان برای کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۴ چطور بود؟

حسن آقا رنگرز مربی کاربلد، دلسوز، با سواد و زحمت کشی هست که امیدوارم همیشه تنش سالم و تندرست باشد. در حقیقت ایفای نقش هم حسن آقا رنگرز و هم حمید آقا سوریان بسیار بسزا بود و کادر فنی تاثیر زیادی در کسب نتیجه مطلوب تیم ملی داشت.

ناگفته ای از المپیک که قلب و ذهنت را هنوز هم مشغول کرده باشد؟

المپیک جایی است که اولین اشتباه حتی اگر یک مورد باشد ممکن است آخرین اشتباهت باشد و از نظر من کشتی گیر شش دانگ فقط می تواند مدال المپیک بگیرد و تجربه خیلی خوبی برای من بود که این را یاد گرفتم، چه بسا که به بهای از دست رفتن طلا از دستم بود ولی امیدوارم در آینده برای مسابقات بعدی جبران کنم.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد