یادداشت

شما چه زمانی عذرخواهی می کنید آقای مسئول؟

نسیم شیرازی - کارشناس و خبرنگار حوزه ورزش

اینکه ورزشکاران نام آور در تمام رشته های ورزشی در ایران گاهی چنان هوا برشان می دارد که فکر می کنند تمام مردم و رسانه ها باید تمام و کمال در خدمت آن ها باشند و فقط اجازه قدردانی دارند و هیچ حق دیگری نباید داشته باشند و یا روز به روز از مردم و رسانه ها به خاطر همان مدال ها و مقام ها دورتر و دوست داشتن شان هم انتخابی می شود که گاهی با مردم و گاهی بر مردم می شوند بحثی مفصل است که باید به آن پرداخته شود ولی سوال اینجاست مسئولانی که خود برای ورزشکاران قدم های محکمی برنداشته اند، کجای این بازی قرار دارند؟

اخیرا خبر قابل توجهی در رسانه ها منتشر شده است، «صابر کاظمی» بازیکن تیم ملی والیبال ایران که پیش از شروع لیگ ملت ها عنوان کرد به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به همراهی تیم ملی والیبال ایران نیست به دو سال محرومیت از حضور در تمام میادین والیبال محکوم شده است . میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران هم به طور قوی اعلام کرده که با این موضوع برخورد می کند و حالا بعد از این که صابر کاظمی به همراه فرهاد قائمی به دیدارش رفته و احتمالا دلجویی کرده اند رئیس فدراسیون گفته است که صابر همان جوان خوش رو 1400 بود و اگر از مردم عذرخواهی کند به والیبال بر می گردد!

صابر والیبال

این که صابر کاظمی عذرخواهی کند یا خیر در مقابل توپی که در زمین او افتاده است چندان اهمیتی ندارد. اگر قرار باشد صابر عذرخواهی کند، به نظر نمی آید که عذرخواهی های بزرگ تری از مردم باید توسط مسئولانی چون مسئولان فدراسیون والیبال به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و تعویض مکرر سرمربی تیم ملی انجام شود؟ به نظر نمی آید که مسئولان فدراسیون ابتدا باید تمام قامت روبروی علاقه مندان به والیبال بایستند و از مردمی که صابر را برای شان سیبل کرده اند عذرخواهی کنند؟

و یا حتی صابر و دیگر ملی پوشان را فرابخوانند و از آن ها بخواهند بدون ترس از محرومیت و عواقبش دلیل نیامدن شان به تیم ملی که جوانی، زندگی و سلامت شان را برای پوشیدن پیراهنش گذاشته اند، بگویند تا دردی از درد والیبال ایران کم شود؟

آقای رئیس فدراسیون، عذرخواهی؟

بهتر نیست قبل از هل دادن صابر کاظمی و والیبالیست های تیم ملی ایران نگاهی به تصمیم های خود و اتاق فکرتان بیندازید که چرا چنین شد که بازیکنانی که با خون دل به پیراهن تیم ملی رسیدند به هر دلیلی نخواستند و نتوانستند برای کشورشان به میدان بروند؟

بهتر نیست نگاهی به عملکرد این چند سال فدراسیون والیبال هم بیندازید؟ فدراسیونی که انگار تمام برنامه اش به دست آوردن بام آسیا بود و برای بقیه اش هیچ برنامه ی مشهود و مشخصی نداشت؟

فدراسیونی که پای هیچ کدام از مربیانی که خودش بر نیمکت تیم ملی نشاند هم نماند؟

فدراسیونی که همین حالا به جای تمرکز روی رسیدن به المپیک لس آنجلس به دنبال مقصر نشان دادن این و آن می گردد؟

فدراسیونی که همین حالا هم نتوانسته است سرمربی قدرتمندی را برای تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران انتخاب کند تا نیمکت یکی از مردمی ترین رشته های ورزشی ایران خالی نماند؟

برای زیرساخت های والیبال چطور؟ چه کردید؟ آیا نیازی به عذرخواهی نمی بینید که بعد از دهه ها هنوز فدراسیون والیبال فقط سالن آزادی را دارد که رده های سنی مختلف در هر دو بخش خانم ها و آقایان باید برای رسیدن به آن توی صف اولویت بندی بایستند؟

آیا مسئولان ورزش ایران برای این همه بی توجهی به ورزش نباید روبروی مردم و ورزشکاران بایستند و عذرخواهی کنند؟

مردم حتما از صابر کاظمی و هم تیمی هایش برای سال ها توپ زدن در زمین پر از مشکلات والیبال ممنون هستند و به دنبال مقصر در ناکامی والیبال ایران نیستند و همچنان منتظرند تا والیبال ایران به روزهای خوشش بازگردد و از طرفی خوب می دانند که بذرها هم به محیط امن و خوب برای جوانه زدن و شکوفا شدن احتیاج دارند.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد