گزارش عملکرد مالی پرسپولیس در فصل ۱۴۰۳

سرخ های پایتخت منتظر تصمیم کنسرسیوم بانکی

با نگاهی گذرا به وضعیت مالی این فصل پرسپولیس به نظر می رسد شرایط این تیم نسبت به فصول قبل بهتر شده است.

سرخ های پایتخت منتظر تصمیم کنسرسیوم بانکی

به گزارش تیتر کوتاه پرسپولیس در کنار رعایت سقف قرارداد ۳۲۵ میلیارد تومانی و رزو جا برای جذب دو بازیکن خارجی دیگر درآمدهایی هم داشته و همه این اتفاقات در حالی رخ داده که هنوز مالکیت بانکی این باشگاه به رقم قطعی بودجه این فصل نرسیده است!

بد نیست نگاهی به شرایط مالی این باشگاه در شروع لیگ برتر ۱۴۰۳ داشته باشیم.

۱۲۳ میلیارد تومان هزینه جذب ۴ بازیکن

پرسپولیس این فصل ۴ بازیکن خارجی در اختیار دارد. گفته می شود الکسیس گوندوز دروازه بان جدید این تیم با قراردادی سه ساله و با رقمی معادل ۴۵۰ هزار دلار برای فصل اول به پرسپولیس آمده است. ایوب العملود دیگر خارجی این تیم است که قرارداد او نیز ۵۰۰ هزار دلار عنوان می شود. گئورگی گولسیانی با ۲۰ درصد افزایش قرارداد فصل قبل رقم قرارداد خود را به ۷۰۰ هزار دلار رسانده و استون ارونوف نیز ۴۰۰ هزار دلار برای این فصل دریافت خواهد کرد. جمع این ارقام با دلار ۶۰ هزار تومانی به رقم ۱۲۳ میلیارد تومان می رسد. این در حالی است که می گویند با جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس رقمی در حدود یک میلیون دلار دست پرسپولیسی ها را گرفته که رقمی در حدود ۶۰ میلیارد تومان می شود و این نشان از تامین ۵۰ درصدی مالی خرید این ۴ بازیکن خارجی توسط باشگاه پرسپولیس دارد. 

درآمد زایی ۲۶۰ میلیارد تومانی

پرسپولیسی ها این فصل توانستند از قبال همکاری با اسپانسر رقمی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان کسب درآمد کنند. قرارداد این باشگاه با صبا باتری ۱۵۰ میلیارد تومان است که قابلیت افزایش به عدد ۱۶۵ میلیارد تومان را نیز دارد. قرارداد پرسپولیس با شرکت طبیعت هم ۱۱۰ میلیارد تومان عایدی برای سرخ ها داشته که قرار است در ۵ قسط به باشگاه پرسپولیس پرداخت شود. این دو قرارداد برای تبلیغات پیراهن به امضا رسیده و ظاهرا ربطی هم به تبلیغات محیطی ندارد و دست پرسپولیس برای جذب تبلیغات بیشتر باز است.

تسویه حساب پرسپولیس با سرخ پوشان!

از معدود دفعاتی است که باشگاه پرسپولیس اقدام به پرداخت به موقع به بازیکنان خود کرده است. این باشگاه اعلام کرده ۲۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان تیم و مربیانش را پرداخت کرده است اما این تمام ماجرا نیست. باشگاه پرسپولیس کلیه بدهی های خود به بازیکنان مربوط به فصل قبل را نیز پرداخت کرده و با آنها تسویه حساب کرده است.شنیدیم برای انجام این کار باشگاه پرسپولیس ۱۴۰ میلیارد تومان مربوط به فروش ناشی از سهام باشگاه به هواداران را از بانک آزاد کرده و به این شکل قسط اول قرارداد بازیکنان را به آنها پرداخت کرده است.

پرسپولیس منتظر تصمیم بانک ها!

۶ بانکی که سهامدار باشگاه پرسپولیس هستند قصد دارند بودجه این فصل سرخپوشان پایتخت را مشخص کنند. تا اینجای کار یک جلسه برگزار کرده اند و قرار است به زودی دومین جلسه کنسرسیوم بانکی با هدف تعیین رقم بودجه این فصل بر اساس میزان سهام برگزار شود. این اولین باریست که ردیف بودجه برای این باشگاه مردمی تعریف می شود. البته نه ردیف بودجه دولتی که سال ها علی رغم دولتی بودن این باشگاه از آن دریغ می شد. باید دید میزان این بودجه در نهایت چه عددی خواهد بود.

اسپاسنر رایگان سرخ ها و درآمدزایی آبی!

در کنار صبا باتری و طبیعت پرسپولیسی ها یک اسپانسر دیگر هم در خدمت خود دارند. شرکت تولید پوشاک مجید با قراردادی که از طریق مناقصه عقد کرده ، متعهد شده کلیه پوشاک لازم تیمهای فوتبال مردان و زنان باشگاه در همه رده های سنی را در فصل جاری تامین کرده و از این بابت قرار نیست پولی دریافت کند. البته این اتفاق در فصول قبل هم می افتاد اما این فصل با توجه به شرایط خوب مالی باشگاه نمی شد از کنار این اتفاق به راحتی گذشت.

ضمنا باشگاه پرسپولیس تلاش خود را برای درآمدزایی از مجموعه ورزشی درفشی فر آغاز کرده و امکانات استخر و خود ورزشگاه را از طریق مزایده به زودی واگذار خواهد کرد که این مورد هم می تواند به درآمدهای باشگاه افزوده شود.

اختلاف ۲۰ میلیاردی پر حاشیه!

در کنار درآمدزایی باشگاه اتفاقاتی هم افتاد که چندان به نفع پرسپولیس نبود و عامل اصلی آن اتفاقات هم پولی بود که باشگاه قصد پرداختنش را نداشت. جدایی علیرضا بیرانوند از این تیم حاشیه های زیادی را برای پرسپولیس ایجاد کرد. این بازیکن که نمی خواست تن به سقف قرارداد ۲۱ میلیارد تومانی باشگاه بدهد در نهایت راهی تیم تراکتورسازی شد و گفته می شود برای این انتقال ۶۰ میلیارد تومان دریافت کرده است. گفته می شود او از پرسپولیسی ها ۴۰ میلیارد تومان طلب کرده بود که این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت و حاشیه ساز شد!

البته جدایی مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر از پرسپولیس مثل جدایی بیرانوند نبود و هر دو بازیکن  قصد جدایی داشتند و حتی ترابی مذاکره ای با پرسپولیسی ها نداشت. خلاصه یک اختلاف ۲۰ میلیارد تومانی این همه حاشیه برای پرسپولیس و شخص بیرانوند به وجود آورد!

رضایت نامه یک میلیون دلاری در انتظار پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس برای تکمیل نفرات خود نیاز به جذب یک دفاع چپ و یک وینگر دارد. در حال حاضر پرسپولیسی ها در تلاش هستند تا زمینه حضور علی قلی زاده وینگر تیم لخ پوزنان لهستان را در پرسپولیس فراهم کنند. گفته می شود تیم لهستانی برای جدایی این بازیکن یک میلیون دلار طلب کرده است. پولی که ظاهرا سهامداران عمده باشگاه مجوز پرداختش را صادر کرده اند. به نظر می رسد با پرداخت این پول و قراردادی کمی بالاتر از سایر بازیکنان این انتقال به زودی قطعی شود.

اردلان بزرگ نیا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد