مصاف یوزهای ایرانی و شیرهای اطلس در جام جهانی؛

ستاره ها و جدال در مسیر سخت رسیدن تا جام

فارغ از نتیجه یادمان نرود از این به بعد تک به تک بازی های سفیدپوشان ایران که بازی تدارکاتی شایسته ای برای این جام بزرگ نداشتند، خود یک فینال محسوب می شود و درصورت پیروزی مقابل مراکش باید به مصاف برزیل که به گمان بسیاری از کارشناسان یک پای فینال است بروند

ستاره ها و جدال در مسیر سخت رسیدن تا جام

گروه ورزش تیترکوتاه – نسیم شیرازی: تیم ملی فوتسال ایران که در بازی با فرانسه به نوعی محکوم به بردن بود حالا باید بعد از یک بازی کسل بار امروز ساعت ۱۶ به مصاف تیم ملی مراکشی برود که با تمام توان خود می خواهد مقابل قدرت چهارم فوتسال دنیا بایستد و حالا تیم ملی فوتسال ایران چاره ای جز پیروزی در مسیر سخت رسیدن به جمع ۴ تیم ابتدایی جدول ندارد. حالا وحید شمسایی و یارانش باید تمام توان و قدرت خود را برای جنگی تمام عیار مقابل تیم مراکشی که از قدرت بدنی، تاکتیکی بسیار خوب و البته سرعت بالای انتقال دفاع به حمله برخوردار است، قرار بگیرد و با تمام توانش ضعفی که در دفاع داشت را پوشش بدهد تا با سری بالا راهی مرحله بعد شود. گرچه تیم ملی فوتسال ایران برای رسیدن به مرحله بعد راه سختی را در پیش دارد ولی یادمان نرود که تاریخ حافظه ماندگاری در مسیر سخت رسیدن به مرحله بعد ندارد بلکه این آمار و ارقام است که در کارنامه و ذهن تاریخ می ماند پس بازیکنان خوش تجربه تیم ملی چاره ای جز جنگیدن با تمام وجود برای بالارفتن از تک تک پله های رسیدن به جمع ۴ تیم برتر ندارند. تیم های ملی فوتسال هلند، اوکراین، اسپانیا، ونزوئلا، برزیل، کاستاریکا، ایران، مراکش، پرتغال، قزاقستان، آرژانتین، کرواسی، تایلند، فرانسه، پاراگوئه و افغانستان ۱۶ تیم برتری که جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی دهمین دوره جام‌جهانی را از آن خود کردند بسیاری شان تیم های اسم و رسم داری هستند که هر چقدر ایران کار سختی برای مقابله با آن ها دارند آن ها نیز ترس حضور مقابل ایران را خواهند داشت تا جایی که سرمربی تیم ملی مراکش از ایران به عنوان حریف سرسخت این مرحله یاد کرد و از خوشحال نبودنش برای مقابله با ملی پوشان کشورمان در این مرحله آشکارا صحبت کرد.

فوتسال

فوتسالیست ها آماده و سرحال

ملی پوشان با تجربه و خوش تکنیک تیم فوتسال ایران بعد از گذراندن دوران نقاهت آنفلانزا و رفع آسیب دیدگی ها و محرومیت بازیکنانش حالا در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن پا به زمین مسابقه با مراکش می گذارد. تیم ملی فوتسال ایران همین حالا بهترین بازیکن آسیا، بهترین بازیکن رأس جهان، نامزد بهترین بازیکن جوان دنیا را در اختیار دارد که همراه با جوان های پرانرژی و با انگیزه تشنه ی بهتر کردن جایگاه شان در بزرگ ترین رویداد فوتسالی دنیا هستند.

آخرین تقابل مراکش و ایران

بعضی ها تیم ملی فوتسال مراکش که رتبه ششم رنکینگ فیفا را در اختیار دارد، گربه سیاه فوتسال ایران خوانده اند و در آخرین بازی شان یعنی درتورنمنت چهارجانبه ویتنام هم این شیرهای اطلس بودند که با نتیجه ۵ بر ۴ بازی را به سود خود به پایان رساندند تا حالا شاید با روحیه بهتری مقابل یوزهای ایرانی که همین حالا هم با اقتدار از گروه خود به عنوان تیم اول صعود کرده اند، قرار بگیرند.

فوتسال ایران

جدال با بهترین های ۲۰۲۳

در حالی که تیم ملی مراکش و سرمربی اش به عنوان تیم و سرمربی برتر سال ۲۰۲۳ انتخاب شدند پیش از آخرین رقابت خود هم چندین بار به مصاف یکدیگر رفتند که از جمله آن می توان به جام جهانی ۲۰۱۶ و پیروزی ۵ بر سه ایران مقابل مراکش اشاره کرد و یا جام جهانی ۲۰۱۲ . ۲۰۱۶ که باز هم ایران با نتیجه دو بر یک و ۵ بر ۳ پیروز این نبرد بود، و یادمان نرود که همین حالا هم مراکشی ها که طی ۸ سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند و حریف سرسختی محسوب می شوند باید مقابل قدرت چهارم دنیا که یک بار هم در سال ۲۰۱۶ روی سکوی سوم این جام رفته است، قرار بگیرند و به گفته سرمربی تیم ملی این تیم چند بازیکن مصدوم هم دارند.

ماجراجویی شمسایی و شاگردانش

گمان نمی رود که وحید شمسایی و شاگردان با تجربه اش این فرصت را به راحتی از دست بدهند، آن ها آمده اند که بعد از ۸ سال دوباره حق شان را از سکوی جام جهانی بگیرند. آن ها که این روزها مورد حمله تیم ها و طرفداران فوتسال نسبت به بازی خسته کننده مقابل فرانسه در نیمه اول قرار گرفتند به این آسانی نمی خواهند با جام ۲۰۲۴ خداحافظی کنند، آمده اند تا حالا که به مسیر سخت رسیدند از سختی ها عبور کنند تا حسرت جام بر دل این تیم یکدست، خوش فکر، پرقدرت و پرستاره نماند، تیمی که تکرار نسل و ستاره هایش ممکن است سال ها طول بکشد.

فوتسال جام جهانی

هر بازی یک فینال

فارغ از نتیجه یادمان نرود از این به بعد تک به تک بازی های سفیدپوشان ایران که بازی تدارکاتی شایسته ای برای این جام بزرگ نداشتند، خود یک فینال محسوب می شود و درصورت پیروزی مقابل مراکش باید به مصاف برزیل که به گمان بسیاری از کارشناسان یک پای فینال است بروند. حالا باید دید ملی پوشان فوتسال ایران در ادامه راه و در این مسیر سخت رسیدن تا پای فینال چه تکنیک و تاکتیک هایی را برای حریف رو خواهند کرد.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد