علیرضا محمد در گفت‌و‌گو با تیتر کوتاه: باشگاه ما هوای پیشکسوتانش را ندارد

پرسپولیس لایق قهرمانی در هر دو جام است

بازیکن اسبق پرسپولیس می‌گوید این تیم ۵ فینال حساس را برای گرفتن دو جام در پیش داشته و شایستگی رسیدن به هر دو جام را دارد.

پرسپولیس لایق قهرمانی در هر دو جام است

نسیم شیرازی – «علیرضا محمد» پیشکسوت تیم پرسپولیس از 5 بازی پیش‌رو پرسپولیس در جام حذفی و لیگ برتر گفت و شانس پرسپولیس را برای تصاحب هر دو جام بالا دانست. ملی پوش سابق فوتبال کشورمان البته در گفت‌و‌گو با تیترکوتاه درباره‌ی ماجراهای وحید قلیچ، نادیده گرفتن پیشکسوتان توسط باشگاه و دربی احتمالی جام حذفی هم صحبت کرد که در ادامه خواهید خواند:

 

سه بازی آخر پرسپولیس در لیگ برتر هر کدام‌شان حکم فینال را برای این تیم دارد، به نظر شما برای بازی مقابل پیکان بازیکنان پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی به چه مواردی باید توجه کنند؟

سه بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی پیش‌روی پرسپولیس است که پرسپولیس در جام حذفی باید به مصاف تیم هوادار برود و اگر ببرد فقط یک بازی تا قهرمانی در جام حذفی می‌ماند و به نظر من در این 5 بازی باقیمانده در مجموع دو لیگ، اگر پرسپولیس خودش باشد هر 5 بازی را می‌برد چرا که هر بازی به گفته‌ی خود یحیی گل‌محمدی یک فینال حساس است و به نظر من پرسپولیس اصلا نباید به جدول توجهی داشته باشد و پشتش را نگاه کند. پرسپولیس باید مانند دو‌و‌میدانی کاری که به سمت خط پایان می‌رود و اگر لحظه‌ای به پشت سرش نگاه کند ممکن است از خط جا بماند فقط به جلو نگاه کند و تک بازی جلو برود و سه امتیاز همه بازی‌ها را بگیرد چرا که قهرمانی پرسپولیس الان دست خودش است و هیچ فردی نمی‌تواند به آن ورود کند مگر این‌که نتیجه‌ی بازی را خودش از دست بدهد.

درباره‌ی ماجراهای داوری هفته‌ی گذشته لیگ برتر نظرتان را بگویید، گرچه مدتی از این داوری‌ها گذشته است ولی بازیکنانی مانند شهریار مغانلو در فضای مجازی با گفتن "زورمان نمی‌رسد" به داوری ها و به طبع آن صدرنشینی دوباره پرسپولیس اشاره دارند.

چطور وقتی سپاهان صدر بود داوری‌ها مشکلی نداشت و همه چیز گل و بلبل بود، الان که پرسپولیس به صدر آمده مشکل داوری بوده؟ این درحالیست که به اعتقاد من داوری خیلی هم به ضرر پرسپولیس در هفته‌های گذشته گرفته شده بود و همه شاهدند و صحنه‌های بازی موجود و گویاست. داوری‌ها برای پرسپولیس خیلی بد بوده و مطمئنم الان هم پرسپولیس در یک جبهه‌ی دیگر یعنی داوری باید در زمین مسابقه مبارزه کند؛ بازیکنان تیم بدانند که با 12 نفر باید بجنگند.

 

با توجه به بازی‌های درپیش سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال کار کدام تیم را در سه بازی پیش‌روی‌شان سخت‌تر می‌بینید؟

تمام بازی‌های لیگ برتر را دیده‌ام و به نظر من تیم‌ها این‌گونه نیستند که بگوییم هوادار، نساجی، ملوان یا تیم‌های دیگر ضعیف هستند، ملوان در ورزشگاه سپاهان نتیجه را مساوی کرد و همین هوادار یا پیکان می توانند یقه‌ی پرسپولیس را بگیرند. هر تیم باید با توجه به نفرات و شرایطی که دارد وارد زمین شود و نتیجه‌ی کامل را بگیرد. هر تیمی که متزلزل باشد و تمرکزش را از دست بدهد نتیجه را هم باخته است. فکر می‌کنم راه سپاهان آسان‌تر باشد ولی در نهایت سه بازی لیگ را بازیکنان پرسپولیس بسیار هوشیار و با تمرکز باید بازی کنند تا امتیازی ندهند.

 

در جام حذفی هم پرسپولیس گل گهر را از پیش‌رو برداشت، درباره‌ی این بازی و این پیروزی بگویید.

بازی را کامل دیدم و رقابت بسیار قشنگی بود، پرسپولیس به خصوص در نیمه‌ی اول بازی خوبی را ارایه داد.آل کثیر به همان شکل دربی با  همکاری ترابی گل زد و فکر می‌کنم حتی یک پنالتی هم برای پرسپولیس گرفته نشد ولی احساس می‌کنم نیمه‌ی دوم کمی پرسپولیس عقب نشست که دلیلش را نمی‌دانم. هر چه فکر کردم هم متوجه نشدم چرا عقب رفت، حتی بعد از این که گل را هم خوردند باز هم گل گهری‌ها روی دروازه‌ی پرسپولیس بودند و بازی مدام خطرناک‌تر برای پرسپولیس می‌شد که خداراشکر بازی تمام شد!

با تمام این تفاسیر شما شانس کدام تیم را برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی بیشتر می‌دانید و آیا فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند هر دو جام را بگیرد؟

چرا نتواند؟ چرا تیم های ایرانی نباید هر دو جام را بگیرند؟ چرا جام را تقسیم می‌کنند و می‌گویند جام حذفی را مثلا سپاهان بگیرد و لیگ را پرسپولیس! چرا تعیین می‌کنند؟ چرا باید مردم بگویند که لیگ برای پرسپولیس است و حذفی برای استقلال؟ پرسپولیس باید با تمام قدرتش در این چند مسابقه شرکت کند و جام را بگیرد و من شانس قهرمانی هر دو جام پرسپولیس را به خاطر ساختار و شکل تیمی مستحکمش خیلی بالا می‌بینم.

 

احتمال دربی در جام حذفی را می‌دهید؟

بله فکر می‌کنم دربی انجام شود و امیدوارم اتفاقات قشنگی در بازی بیفتد. الان زود است درباره‌ی آن بازی صحبت کنیم ولی من فکر می‌کنم این دربی انجام می‌شود و البته که نساجی هم تیم سرسختیست و شاید هم بتواند استقلال را شکست دهد. نتیجه‌ی بازی دربی را نمی‌توان پیش بینی کرد چون بازی متفاوتی است و با کل لیگ فرق دارد ولی من باز هم فکر می‌کنم در هر صورت پرسپولیس لیاقت هر دو جام را دارد.

 

درباره‌ی آمدن "عبدالکریم حسن" به دفاع چپ پرسپولیس صحبت می‌شود، فکر می‌کنید با آمدن این بازیکن ضعف دفاع چپ پرسپولیس برطرف می‌شود؟

پرسپولیس به یک دفاع چپ خوب نیاز دارد و با این‌که شناخت زیادی از این بازیکن ندارم ولی وقتی در تیم ملی قطر بازی می‌کند آمدن این بازیکن اتفاق خوبیست و باید بازیکن خوبی هم باشد.

 

این روزها هواداران پرسپولیس ناراحتی‌شان از وحید قلیچ را بیان کرده‌اند و باشگاه هم گویا او را از حضور در محل تمرین منع کرده است، در این‌باره نظر شما چیست؟

یک سری صحبت‌ها را هم ناصر محمدخانی کرده بود و باید بگویم یک سری بی‌توجهی به پیشکسوتان پرسپولیس می شود که در آن شکی نیست، وحید قلیچ بازیکن کوچکی نیست و دوازده سال در این تیم بوده و زحمت کشیده و اگر ناله می‌کند زنگ بزنید ببینید مشکلش و دردش چیست. من که نمی‌دانم ولی می‌گویند او هم خانه دارد و هم ماشین. ولی الان شرایط زندگی‌ها واقعا سخت شده است؛ الان دو ماه است از ما مدارک‌مان را برای استعدادیابی باشگاه پرسپولیس گرفته‌اند ولی هنوز خبری نشده است. در این که باشگاه پرسپولیس نسبت به پیشکسوتانش بی‌اهمیت است شکی در آن نیست و من احساس می‌کنم حالا به آقای قلیچ خیلی فشار آمده و آنجا روی باز به او نشان داده‌اند و رفته است. احتمالا ناراحت شده که این همه برای باشگاه زحمت کشیده و هیچ فردی هم جوابش را نمی‌دهد، که البته واقعا آدم ناراحت می‌شود.

 

اگر بحث ناراحتی از باشگاه است چرا شما این کار را انجام ندادید؟

من سرم به لاک خودم است، دو ماه است باشگاه از من مدارک گرفته‌ است و خبری نیست. ولی خب شخصیت‌ها هم متفاوت است الان وحید قلیچ در فضای مجازی هر روز استوری می‌گذارد و هر روز به یکی یا یک موضوعی گیر می‌دهد که من با این کارهایش موافق نیستم ولی باشگاه پرسپولیس باید نسبت به پیشکسوتانش با اهمیت‌تر باشد و پیگیر کارهای‌شان باشد و ببیند پیشکسوتانش کجا هستند. باید کانونی را تشکیل بدهد و صدای‌شان کند چیز عجیبی نیست که دریغ می‌کنند. پرسپولیس باشگاه کوچکی نیست، همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد و به نظر من آقای قلیچ هم شاکی شده و به آن طرف رفته که البته تاکید می‌کنم کار درستی نیست چرا که هواداران این رفتارها را دوست ندارند و ناراحت می‌شوند و جایگاه خودش را بین هواداران پرسپولیس به راحتی از دست می‌دهد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها