قیمت چای | واردات چای

حساب این گروه از کشاورزان پرپول شد + جزئیات

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: ۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد و تنها ۱۰ درصد باقی مانده که به مرور پس از فروش چای کارخانجات واریز می‌شود.

حساب این گروه از کشاورزان پرپول شد + جزئیات

کشت چای یک فرایند زراعی است که برای تولید این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار انجام می‌شود. چای یک گیاه گلدار است که بعضی از نواحی گرمسیری و مرطوب برای رشد بهتر نیاز دارد. بذرهای چای در خاک کاشته می‌شوند و پس از رشد و توسعه گیاه، برگ‌های آن برداشت شده و پس از فرآیندهای مختلفی مانند خشک کردن، فرم دادن و بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود. کشت چای نه تنها منابع اقتصادی بسیار مهمی را برای کشورها فراهم می‌کند، بلکه به عنوان یک صنعت پرمخاطب و پرکاربرد، در سطح جهانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

صادق حسنی از پرداخت ۹۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: دولت ۱۰۰ درصد قدرالسهم خود را پرداخت کرده و تنها بخشی از قدرالسهم کارخانجات مانده که به مرور پس از فروش چای کارخانه‌ها به حساب چایکاران واریز می‌شود.

او نرخ کنونی هرکیلو چای تجاری برای صادرات را ۳۰ تا ۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو چای بهاره برای مصرف‌کننده ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان است.

حسنی درباره آخرین وضعیت واردات چای گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۱ ماهه امسال ۳۸ هزارتن چای وارد و ۱۴ هزارتن چای صادر شده است.

مدیراجرایی سندیکای چای افزود: بنابر آمار در ۱۱ ماهه امسال ۴۶ هزارتن قهوه وارد شده که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۳۳ درصد رشد داشته که علی القاعده مصرف چای کاهش پیدا می‌کند.

او مصرف سالانه چای کشور را ۶۰ تا ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب سرانه مصرف و میزان صادرات، حداکثر واردات چای از ۵۰ هزارتن در سال فراتر نخواهد رفت.

حسنی گفت: براساس آمار بیش از ۵ هزارهکتار باغات چای رها شده است که در صورت استمرار سیاست حمایتی مناسب به چرخه تولید بازمی گردد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها