تیترکوتاه گزارش می دهد؛

چگونه خسارت بیمه مسافرتی را دریافت کنیم؟

بیمه مسافرتی یک از مهمترین بخش های هر سفر به شمار می رود که با توجه به کمبود آموزش میان هموطنان ما تا حدی مغفول مانده است. اهمیت بیمه مسافرتی تنها زمانی احساس می شود که مسافران دچار سانحه ای در خارج از شهر یا کشور خود شوند.

چگونه خسارت بیمه مسافرتی را دریافت کنیم؟

به گزارش تیتر کوتاه، لذت از یک سفر خارج از کشور را زمانی می توان برد که تمام امکانات رفاهی برای ارامش خود و همراهانتان فراهم شده باشد. یکی از مهمترین امکاناتی که قبل از سفر باید برای خود فراهم کنید بیمه مسافرتی است. برخی از شرکت های بیمه اقدام به ارائه بیمه نامه های مسافرتی می کنند که پوشش های مختلفی را برای مسافران در سفرهای خارجی بسته به مقصد فراهم می کند. 

دقت در انتخاب یک بیمه مسافرتی خوب با پوشش کافی می تواند سفر شما را با ارامش خاطر همراه سازد یا هر روز شما را پس از رخ دادن سانحه ای تبدیل به یک کابوس کند. پیش از انتخاب هر بیمه مسافرتی شرکت های مختلف را بررسی و سپس تصمیم گیری نمایید. 

پوشش های بیمه مسافرتی 

پوشش های بیمه ای در بیمه نامه شرکت ها با یکدیگر تفاوت های جزئی دارد اما غالب شرکت ها پوشش های زیر را به همراه خواهند داشت: 

94

نحوه دریافت خسارت از شرکت های بیمه 

یکی از مهمترین سوالاتی که برای مسافران پیش می آید نحوه دریافت خسارت از شرکت های بیمه پس از رخداد حادثه است. در نظر داشته باشید که اگر در کشور مقصد دچار بیماری یا سانحه‌ای شدید، ابتدا با شرکت بیمه‌گر خود تماس بگیرید و کد رهگیری خود را از شرکت بیمه دریافت نمایید. گرفتن این کد بسیار ضروری است. سپس شرکت بیمه به شما بیمارستان یا مجموعه درمانی معتمد خود را معرفی می‌کند. بعد از پایان کارهای درمانی، تنها لازم است هزینه فرانشیز را بپردازید. برای سایر کارهای درمانی مانند بستری شدن در بیمارستان نیز همین مراحل را طی کنید.

در صورتی که شرکت بیمه شما با مراکز درمانی در کشور مقصد قرارداد نداشته باشد، ملزم می شوید تا هزینه‌های ایجاد شده را خودتان پرداخت کنید. سپس وقتی به کشور برگشتید؛ با ارائه اسناد مورد توافق در بیمه‌نامه، شرکت بیمه هزینه‌های پرداختی را به شما بازمی‌گرداند. در چنین شرایطی حتما با شرکت بیمه صحبت کرده و از آن ها تمام فاکتور و مدارکی که مورد نیاز هست را جویا شوید.  

برای سایر خسارت‌ها هم همین دو حالت مطرح است یا شرکت بیمه در کشور مقصد تمام هزینه‌ها را می‌پردازد، یا اینکه وقتی به ایران بازگشتید با داشتن مدارک لازم می‌توانید برای دریافت خسارت خود اقدام کنید. معمولا شرکت‌های بیمه از حالت دوم پیروی می‌کنند. حتما قبل از خرید بیمه‌نامه به این موارد دقت کنید.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها