اختصاصی تیترکوتاه؛

قبل از خرید بلیط خارجی بخوانید

یکی از مشکلاتی که برخی از مسافران ایرانی که قصد انجام سفرهای خارجی دارند با آن روبرو هستند انتخاب بهترین شهر یا فرودگاه به عنوان مقصد میانی سفر است. قوانین خاص و ریزه کاری هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت عدم اطلاع می تواند برای شما ایجاد مشکل کند.

قبل از خرید بلیط خارجی بخوانید

انتخاب یک مقصد میانی برای سفر که به عنوان های کانکشن و استاپ یا ترانزیت هم در اصطلاح پرواز به آن اشاره می شود، یک اصل به حساب می آید. اگر مقصد میانی مناسبی انتخاب نکنید ممکن است دچار مشکلاتی شوید که عواقب مختلفی از پرداخت جریمه تا دیپورت شدن به کشور خودتان گریبان شما را خواهد گرفت. 

اولین نکته که باید مد نظر داشته باشید این است که انتخاب مقصد میانی یعنی انتخاب یک ایرلاین خاص از کشورهایی که هنوز پروازهای ورودی به کشور ما دارند. برای مثال انتخاب یک پرواز با مقصد میانی مانند استکهلم عملا برای ایرانیان حذف شده است چرا که پروازی از کشور سوئد به صورت مستقیم به ایران نمی آید. 

اما از آنجایی که سایت های فروش بلیط به سیستم های جهانی متصل هستند پس تمام بلیط های موجود در این سیستم را به شما نشان میدهد و معمولا قیمت بلیط هایی که ممکن است برای مسافران ایرانی دردسرساز باشد نیز از باقی بلیط ها ارزان تر هستند. 

قبل از خرید این نکات را رعایت کنید

• حتما پیش از خرید بلیط مقصد میانی را چک کنید. برای مسافرانی که قصد عزیمت به کشورهای حوزه آمریکا از جمله ایالات متحده و کانادا را دارند بهترین و ایمن ترین مقصدهای میانی شهرهای دبی، دوحه، فرانکفورت، وین و استانبول هستند. از گرفتن پروازهایی که دو مقصد میانی دارند و یا مقصد هایی خارج از موارد ذکر شده دارند، اجتناب کنید. 

• برای سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا، حتما از مقصدمیانی های دبی و دوحه استفاده کنید تا زمان کمتری در انتظار پرواز باشید. 

• ترجیحا برای پرواز به حوزه مناطق شنگن از پروازهای مستقیم ایران ایر که به مقصدهای هامبورگ، لندن، میلان برقرار است استفاده کنید تا هم هزینه کمتری بپردازید و هم با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به مشکلات مقصد، سفر خود را انجام دهید. 

همچنین توصیه می شود برای دریافت بلیط های خارجی حتما از طریق آژانس های معتبر و به صورت حضوری یا تلفنی خرید انجام دهید تا تمام توصیه های لازم در مورد مسیر و مقصد به شما انجام شود. خرید بلیط خارجی ارزان اگر دارای مشکل یا ممنوعه باشد عملا سفر شما را خراب کرده و بار هزینه ای وحشتناک تری را بر دوش شما می گذارد. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر