گزارش تیتر کوتاه از یک خطر مهاجرتی جدید؛

هجوم بنگلادشی ها به ایران با ویزای جعلی + سند

به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می دهد برخی شهروندان بنگلادشی پس از انقلابی که در این کشور رخ داد، اقدام به جعل ویزای جمهوری اسلامی ایران کرده و از طریق چند فرودگاه نزدیک اقدام برای ورود به کشور کرده اند.

هجوم بنگلادشی ها به ایران با ویزای جعلی + سند

طبق گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکا، یک باند بین المللی از طریق جعل روادید ایران برای اتباع بنگلادشی و نیز جعل سامانه استعلام روادید، به ورود غیر مجاز مسافرانی از مبدا شهرهای دبی، داکا یا کلمبو به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) اقدام نموده است که البته این موضوع با هوشمندی مقامات اطلاعاتی کشف و بخشنامه های آن برای آژانس های مسافرتی و ایرلانی ها ارسال شده است. 

این باند جاعل برای ایجاد اصالت در ویزاهای جعلی حتی اقدام به ایجاد سامانه ای مشابه با سامانه اصلی وزارت امور خارجه ایران نیز داشته است. به طوری در زمان بررسی و اسکن QR CODE مربوط به روادید یک سایت جعلی کاملا مشابه با سامانه اصلی برای مخاطب نمایش داده می شود که دامنه آن تفاوت نامحسوسی با سامانه اصلی دارد. 

جعل روادید ایران

در همین راستا ایرلاین های ایرانی دستورالعمل ویژه ای را برای پذیرش مسافران بنگلادشی در نظر گرفته است. هواپیمایی آسمان در بخشنامه خود آورده است: "به منظور جلوگیری از ورود و خروج اشخاص غیر مجاز از مرز هوایی، مقتضی است با امعان نظر به موضوع این نامه، در فرایند وارسی و راستی آزمایی روادید صادره، ضمن مراجعه به قسمت بررسی وضعیت درخواست در سامانه اصلی روادید الکترونیک وزارات امور خارجه در پذیرش مسافران که تبعه بنگلادش هستند دقت ویژه اعمال گردد." 

هنوز گزارش جدیدی در راستای دستگیری این باند بین المللی یا هدف آن ها برای جعل ویزای جمهوری اسلامی ایران بدست نیامده است اما به نظر می رسد که این اتفاق با رخدادهای اخیر بنگلادش از جمله سرنگونی نخست وزیر این کشور و تقاضای کثیر مردم این منطقه برای خروج از بنگلادش بی ارتباط نباشد.  

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر