اختصاصی تیترکوتاه؛

تاوان پر هزینه غلط املایی در رزرو پروازهای ماهان + سند

یکی از اصول بسیار مهم در رزرو پروازها داخلی و خارجی، وارد کردن دقیق نام مسافر با املای درست است. بی مبالاتی در این امر می تواند تاوانی در حد جا ماندن از پرواز و باطل شدن بلیط به همراه داشته باشد.

تاوان پر هزینه غلط املایی در رزرو پروازهای ماهان + سند

مسافری که به صورت آنلاین خرید خود را انجام می دهد عملا مسئولیت تمام اشتباهات و غلط های املایی در نام خود را می پذیرد. همیشه هنگام ثبت نام در یک سایت خرید بلیط آنلاین و یا در پایان خرید، سایت های فروش از شما تعهد می گیرند که خسارت ناشی از تمامی اشتباهات به عهده خود شما خواهد بود. 

حال اگر مسافر از طرق دیگری مانند خرید تلفنی یا حضوری، بلیط خود را دریافت کرده باشد این مسئولیت بر عهده کاربر ثبت کننده و مسئولیت مالی آن نیز شامل حال آژانس های گردشگری خواهد بود. به هر ترتیب درهر دو حالت ایرلاین برای تغییر هر کدام از بخش های اشتباه وارد شده هزینه ای را از مسافر یا آژانس دریافت می کند که این هزینه می تواند گاها بسیار زیاد و در حد قیمت یک بلیط باشد. 

هواپیمایی ماهان به عنوان یکی از ایرلاین های اصلی جمهوری اسلامی ایران به تازگی دستورالعمل تازه ای برای شرکت های گردشگری ارسال کرده و هزینه تغییر نام مسافر آن هم به ازای تنها دو کارکتر را اعلام کرده است که در نوع خود هزینه گزافی به حساب می آید و عملا هر غلط املایی می تواند مسافر یا شرکت را نقره داغ کند. 

دراین دستورالعمل تازه آمده است: " از تاریخ ۱۱/۰۶/۱۴۰۳ درصورت نیاز به اصلاح نام و نام خانوادگی مسافرین در کلیه پروازهای داخلی و خارجی، دفاتر فروش می توانند با هماهنگی واحد رزرواسیون هواپیمایی ماهان و با رعایت عدم تغییر ماهیت نام اولیه مسافرین، حداکثر دو کاراکتر و به ازای پرداخت هر کاراکتر مبلغ ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال نسبت به تغییر آن اقدام نمایند." 

بخشنامه ماهان

این بدین معنی است که برای مثال اگر مسافری با نام MEHRAN SAEEDI به اشتباه نام خود NEHRAN SAEED وارد نمایند برای تغییر و اصلاح نام خود به ازای دو کاراکتر اشتباه شده باید مبلغ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال را به هواپیمایی ماهان بپردازد. حال فرض کنید این پرواز به قیمت ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال به فروش رفته و مسافر به خاطر یک حواس پرتی باید مبلغ گزافی که نزدیک به قیمت بلیط است را تنها برای اصلاح نام آن بپردازد. 

به همین سبب توصیه می شود قبل از اقدام به خرید از سایت های آنلاین حتما مواردی چون نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره ملی یا شماره گذرنامه خود را چندین بار چک نمایید تا از پیش آمد چنین رخدادهای پرهزینه های تا حد ممکن جلوگیری نمایید. همچنین توصیه می شود تا در زمان دریافت بلیط از آژانس های گردشگری به صورت حضوری حتما کارت ملی یا کارت شناسایی معتبری را در اختیار کاربر قرار دهید تا از تمامی مشکلات احتمالی آینده پیشگیری کنید. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر