تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

دیگر نگران پروازهای با تاخیر و کنسلی نباشید/ تفاهمنامه جذاب ایرلاین های ایرانی +سند

یکی از بزرگترین مشکلاتی که سال هاست گریبان ناوگان هوایی ایران را گرفته است پروازهای با تاخیر و حجم زیاد پروازهایی است که طبق برنامه پرواز نمی کنند یا به طور کلی باطل اعلام می شوند. در چنین شرایطی دود این مشکل تنها در چشم مسافری می رود که برنامه زندگی خود را روی این پروازها چیده باشد.

دیگر نگران پروازهای با تاخیر و کنسلی نباشید/ تفاهمنامه جذاب ایرلاین های ایرانی +سند

به گزارش تیترکوتاه – ایرلاین های ایرانی در هر قد و قواره ای که باشند و با هر تعداد هواپیما که در ناوگان خود داشته باشند بازهم درگیر مشکل تاخیر در پرواز و باطل کردن پروازها هستند. این مورد انگار تبدیل به یک عادت برای ایرلاین ها شده است ولی با تفاهمنامه جدیدی که به دست ما رسیده به نظر می رسد که آن ها نه برای حل مشکل تاخیر بلکه برای به حداقل رساندن نارضایتی مشتریان قدم هایی برداشته اند. 

پیش از این شاهد بودیم که اگر پرواز یک شرکت باطل یا با تاخیر طولانی همراه می شد، ایرلاین های دیگر هم برای جا به جا کردن مسافرین همکاری لازم را نداشتند به این صورت که برای مثال اگر پرواز ایرلاین A با تاخیر همراه بود، ایرلاین B با بالاترین قیمت بلیط جدید برای همان مقصد به مسافر می فروخت تا وی بتواند سفر خود را کامل کند و البته این مسافر بود که باید به دنبال پول از دست رفته خود در پرواز تاخیر خورده با شرکت تامین کننده و ایرلاین خاطی گلاویز می شد. 

بخشنامه همکاری ایرلاین ها

بخشنامه همکاری ایرلاین ها.jpg 1

با این تفاهم نامه جدید که میان ۱۹ ایرلاین ایرانی تنظیم شده، هر کدام از طرفین تفاهمنامه موظف است تا به مسافرین ایرلاین های دیگر که دچار مشکل شده اند یاری رسانده و آن ها را به مقصد برساند. در متن این تفاهم نامه این چنین آمده است: 

توافق نامه چند جانبه شرکت های هواپیمایی داخلی به منظور همکاری و پذیرش متقابل مسافرین پروازهای داخلی توسط شرکت های هواپیمایی در شرایط ابطال، بروز تاخیر بیش از دو ساعت و یا ایجاد اشکال در پذیرش مسافر به دلایل عملیاتی از سوی شرکت های هوایپمایی: هما – آسمان – کاسپین – کارون – معراج – کیش ایر- قشم ایر – آتا- تابان – وارش- ساها – سپهران- فلای پرشیا- پویا-پارس ایر- چابهار – آوا – یزد ایر و آسا جت معقد می گردد. (برنامه ای و چارتر) 

همچنین برای مسافرینی که پروازهای داخلی دوم خود را از دست داده اند ذکر شده است که با شرایط ذیل از پرداخت جریمه به شرط حضور ایرلاین دوم در این تفاهم نامه معاف میشوند:

-بین زمان فرود پرواز اول در فرودگاه مقصد تا زمان برخاستن پرواز دوم از همان فرودگاه حداقل ۳ ساعت فاصله زمانی رعایت شده باشد. 

- زمان صدور بلیط دوم قبل از تاریخ ابطال/تاخیر پرواز اول باشد. 

- مسافر حداکثر تا یک ساعت پس از ابطال/تاخیر پرواز اول، به شرکت هواپیمایی حمل کننده پرواز دوم اطلاع رسانی و ابطال بلیط خود را اعلام نماید تا شرکت هواپیمایی بلیط دوم ایشان را باطل و ظرفیت فروش ایجاد نماید و در صورت خرید از آژانس یا وب سرویس نیز مسافر باید تاخیر یا ابطال بلیط اول خود را حداکثر تا یک ساعت به آژانس اطلاع دهد. در غیر این صورت جریمه ها طبق قوانین ایرلاین کسر خواهد شد. 

نکته قابل توجه در این تفاهم نامه عدم حضور چهار ایرلاین دیگر است که مجموعا تعداد گسترده ای پرواز به اقصی نقاط ایران دارند است که آن ها حاضر به حضور در این تفاهم نامه نشده اند. ایرلاین های ماهان، ایران ایرتور، زاگرس و ایروان از حضور در این تفاهم نامه اجتناب کرده اند که دلایل این موضوع هنوز مشخص نیست. رسانه تیترکوتاه حق توضیح را برای این مجموعه ها مد نظر گرفته و آمادگی دارد تا توضیحات این شرکت ها را شنیده و منعکس کند. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر