تیتر کوتاه گزارش می دهد؛
توافقی برای پایان سرگردانی مسافران پروازهای داخلی +سند
توافق نامه جدیدی میان شرکت های هواپیمایی ایران به امضا رسیده است که می تواند خبر خوشی باری مسافران سرگردان در فرودگاه ها باشد. این توافق می تواند زمان انتظار برای پروازهای تاخیر خورده و یا کنسل شده را به شدت کاهش دهد.

در راستای گسترش تعاملات و ارتقا سطح خدمات دهی و افزایش همکاری های متقابل با استفاده از ظرفیت های موجود ناوگان هوایی خطوط هوایی کشور در مسیرهای داخلی و به منظور ارائه خدمات تکمیلی، توافق نامه ای در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۳ میان ۲۱ ایرلاین کشور از جمله با حضور خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به امضا رسید.
این توافق نامه با موضوع همکاری در تامین هواپیما و یا پذیرش متقابل مسافرین در پروازهای داخلی (اعم از برنامه ای یا چارتر) توسط شرکت های هواپیمایی در شرایط ابطال، بروز تاخیر بیش از دو ساعت و یا ایجاد اشکال در پذیرش مسافر به دلایل عملیاتی از سوی شرکت های هواپیمایی طرف این توافقنامه می تواند راه چاره ای برای مشکل اصلی سیستم هوایی کشور ایران باشد. جایی که بیش از ۲۰ درصد پروازها همیشه با مشکلات مختلف تاخیر یا ابطال روبرو هستند.
این توافق نامه از تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۳ اجرایی شده و به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت. در مورد مهمترین تعهدات این طرح باید به مواردی از جمله :
۱- درصورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت هر یک از شرکت ها، شرکت های دیگر متعهد می باشند نسبت به پذیرش مسافرین یکدیگر از طریق دریافت فرم FIM اقدام نمایند.
۲- در هنگام پذیرش مسافرین پروازهای ابطالی و یا تاخیر بیش از دوساعت، هر یک از شرکت های هوایی در صورت وجود صندلی خالی، اولویت را به مسافرین معرفی شده از طریق مانیفست اختصاص دهند.
۳- بلیط الکترونیکی یا کاغذی آن دسته از مسافرین که پرواز داخلی دوم خود را متاثر از ابطال یا تاخیرات پرواز داخلی قبلی از دست داده اند با شرایط خاص از کسر هزینه ابطال بلیط معاف ی گردند.
این توافق نامه که میان شرکت های ایران ایر، آسمان، کارون، کیش ایر، آتا، قشم ایر، معراج، تابان، کاسپین، ساها، وارش، فلای پرشیا، سپهران، پارس، پویا، چابهار، یزد ایر، آساجت، آوا، اروان و اطلس می تواند به عنوان یک دستاورد برای صنعت هوایی کشور دانست. البته باید این مورد را در نظر بگیریم که بسیاری از همین شرکت های متعهد شده گاها حتی قادر به انجام پروازهای خودشان هم نیستند چه برسد که بخواهند به دیگر شرکت ها کمک کنند.
نظر شما