بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟

کوینکس و صرافی بینگ ایکس دو صرافی محبوب و مشهور جهانی هستند که از طرفداران بسیار زیادی برخوردارند. هر دو صرافی، قابلیت‌های فراوانی داشته و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟

کوینکس و صرافی بینگ ایکس دو صرافی محبوب و مشهور جهانی هستند که از طرفداران بسیار زیادی برخوردارند. هر دو صرافی، قابلیت‌های فراوانی داشته و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این موضوع باعث‌شده افراد برای انتخاب یکی از آن‌ها دچار تردید شوند؛ از همین رو، در این مطلب تصمیم داریم به مقایسه آن‌ها پرداخته و به شما در انتخاب بهترین گزینه از بین این دو پلتفرم کمک کنیم.

ارز-دیجیتال

 

معرفی صرافی بینگ ایکس

اجازه دهید قبل از هرچیزی، به معرفی این دو صرافی بپردازیم و یک دید کلی در مورد هرکدام به دست آوریم. bingx فعالیت خود را در سال 2018 شروع کرد و از آن زمان تاکنون توانسته با عملکرد بی‌نظیر خود، توجه تریدرهای زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جلب کند. این صرافی جزو معدود پلتفرم‌های خارجی است که هنوز ایرانیان را تحریم نکرده و سرمایه‌گذاران کشور ما می‌توانند بدون نگرانی بابت بلوکه شدن حساب خود، در آن فعالیت داشته باشند. برخورداری از رابط کاربری ساده، کار کردن با این پلتفرم را برای تمام کاربران، حتی افراد تازه‌کار راحت می‌کند. از طرفی دیگر، امکانات و قابلیت‌های پیشرفته آن باعث می‌شود که تریدرهای حرفه‌ای هم از این صرافی رضایت کاملی داشته باشند.

ازجمله مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات این صرافی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

  • برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید و ios

  • امنیت بالا و برخورداری از الگوریتم‌های امنیتی فوق پیشرفته

  • پشتیبانی 24ساعته و همه‌روزه

  • امکان انجام معاملات اهرم‌دار

  • امکان انجام معاملات همتا به همتا

علاوه‌بر‌این، امکانات دیگری مثل کپی تریدینگ هم در این صرافی تعبیه شده‌است. این سرویس به شما امکان می‌دهد عملکرد تریدرهای موفق و حرفه‌ای را تقلید کرده و از این طریق به درآمد برسید. این قابلیت فقط برای کاربرانی که در صرافی بینگ ایکس احراز هویت کرده باشند، قابل ‌دسترسی است.

کوینکس

معرفی صرافی کوینکس

coinex هم یکی دیگر از صرافی‌های خارجی است که محدودیتی برای فعالیت تریدرهای ایرانی در نظر نگرفته و شما می‌توانید با مدارک شناسایی خود در آن احراز هویت کنید؛ البته این صرافی امکان فعالیت بدون احراز هویت کردن را هم به کاربران خود می‌دهد، اما برخی از امکانات آن فقط در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که احراز هویت کرده باشند. این صرافی از ویژگی‌ها و مزایای درخشانی برخوردار است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از 700 ارز دیجیتال مختلف

  • برخورداری از اپلیکیشن اندروید و ios

  • پشتیبانی 24ساعته

  • امنیت بالا

  • پشتیبانی از معاملات اهرم‌دار

  • پشتیبانی از زبان فارسی

  • حجم معاملات مناسب

  • برخورداری از قابلیت کپی تریدینگ

  • برخورداری از بلاکچین اختصاصی

جالب است بدانید اپلیکیشن‌های این صرافی بدون نیاز به فیلترشکن قابل‌استفاده هستند، اما برای استفاده از سایت آن، باید حتماً فیلترشکن خود را روشن کرده یا از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

کوینکس-بینگ-ایکس

مقایسه صرافی‌های bingx و coinex

حال‌که تا حدودی با صرافی‌های بینگ ایکس و کوینکس آشنا شدید، بد نیست به مقایسه این دو از جنبه‌های مختلف بپردازیم تا متوجه شوید کدام‌یک از نظر شما بهتر است و می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد.

کارمزد معاملاتی

یکی از مهم‌ترین مسائل برای تمام کاربران، کارمزد معاملاتی است. اکثر تریدرها به دنبال پلتفرمی می‌گردند که مناسب‌ترین کارمزد را از آن‌ها دریافت کند. در هر دو صرافی، کارمزد دریافتی برای هر رمزارز متفاوت است؛ یعنی این‌طور نیست که خرید و فروش تمام ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها با یک کارمزد ثابت انجام شود. بااین‌حال باید بگوییم که به‌طورکلی، bingx برای کارمزد معاملات برداشت، فیوچرز و اسپات، کارمزد کمتری نسبت به coinex دریافت می‌کند.

اعتبار و رتبه جهانی

برخی از سایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر هستند که بر اساس معیارها و استانداردهای مختلف، صرافی‌های ارز دیجیتال را در سطح جهانی رتبه‌بندی می‌کنند. برای مثال می‌توان به سایت‌های کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) و کوین کگو (Coin Gecko) اشاره کرد. رتبه بینگ ‌ایکس در کوین کگو معادل 15 و در کوین مارکت کپ معادل 24 است. coinex هم در کوین کگو رتبه 67 را به دست آورده و در کوین مارکت کپ از رتبه 38 برخوردار است. همان‌طورکه می‌بینید، رتبه هر دو صرافی در سطح جهانی بالا بوده اما coinex رتبه پایین‌تری نسبت به صرافی دیگر دارد.

تنوع ارزها

هر دو صرافی، دارایی‌های دیجیتال محبوب و پرطرفدار را پشتیبانی می‌کنند؛ اما تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده توسط coinex بیشتر است. این صرافی بیشتر از 700 ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که این آمار در صرافی دیگر، به حدود 600 ارز می‌رسد.

حجم معاملات

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که تمام کاربران برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال به آن توجه می‌کنند، حجم معاملات است. هرچقدر که حجم معاملات یک صرافی بالاتر باشد، نقدشوندگی آن هم بیشتر خواهد بود؛ یعنی کاربران بلافاصله می‌توانند برای خرید و فروش ارز مورد نظر خود اقدام کنند و برای این کار منتظر نخواهند ماند. این ویژگی، همچنین باعث ایجاد موقعیت‌های مناسب برای معاملات لانگ و شورت هم می‌شود. از نظر حجم معاملات، صرافی بینگ ایکس عملکرد بهتری داشته و بر اساس آخرین آمار منتشر‌شده از کوین مارکت کپ، حجم معاملات آن به بیش از 12 میلیارد دلار می‌رسد. این در حالی است که حجم معاملات coinex نزدیک به 300 میلیون دلار برآورد می‌شود؛ البته این بدان معنا نیست که coinex از حجم معاملاتی پایینی برخوردار بوده و صرافی خوبی نیست، فقط آمار آن نسبت به صرافی دیگر، کمتر است.

رابط کاربری

یکی دیگر از مسائل مهمی که درخصوص انتخاب صرافی ارز دیجیتال مورد توجه قرار می‌گیرد، رابط کاربری صرافی‌ها و راحتی کار با آن‌هاست. همان‌طورکه در بخش‌های قبلی هم اشاره شد، هر دو صرافی از رابط کاربری خوبی برخوردارند و استفاده راحتی دارند؛ همچنین سرعت آن‌ها هم بالا بوده و تجربه کاربری خوبی نیز ارائه می‌دهند. اما چیزی که باعث تمایز این دو صرافی می‌شود، پشتیبانی از زبان فارسی است که coinex آن را ارائه می‌دهد. گذشته از این، ساده بودن و به دور از پیچیدگی هم در رابط کاربری این صرافی دیده می‌شود و از این نظر، بینگ ایکس عقب می‌ماند. coinex همچنین از یک بخش اختصاصی برای کاربران تازه‌وارد برخوردار است و در این بخش به آن‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

ترافیک سایت

جالب است بدانید ترافیک سایت، یکی از فاکتورهایی است که خیلی از افراد در زمان مقایسه دو صرافی به آن توجه می‌کنند. با این تفسیر که هرچقدر ترافیک یک سایت بیشتر باشد، یعنی کاربران بیشتری از آن استفاده می‌کنند و محبوبیت آن صرافی بیشتر است. از این نظر باید بگوییم که سایت صرافی بینگ ایکس حدود سه برابر بیشتر از سایت صرافی coinex ، ترافیک دارد.

بینگ-ایکس

بالاخره کدام صرافی بهتر است؟

در این مطلب به مقایسه دو صرافی بینگ ایکس و کوینکس پرداختیم و این دو را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، بینگ ایکس نسبت به coinex در موارد بیشتری برتری دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران باشد که شما ثبت نام در صرافی بینگ ایکس بسیار ساده و راحت است . البته coinex هم یک صرافی معتبر و قابل اعتماد است و می‌توانید برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آن حساب کنید. خوشبختانه هر دو صرافی از امنیت و حجم معاملات مناسبی برخوردارند و به کاربران ایرانی هم اجازه فعالیت را خواهند داد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از شروع فعالیت‌های خود در هر صرافی، باید از دانش و تخصص کافی برخوردار شده باشید و آموزش‌های لازم را کسب کنید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها