کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۰

ترفند خودروساز معروف برای فرار از مالیات

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

ترفند خودروساز معروف برای فرار از مالیات

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۲۰ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نرخ بهره فدرال رزرو در بلاتکلیفی

 سیاستگذاران ایالات متحده پیش‌بینی‌های خود را برای نرخ بهره در روز چهارشنبه به‌روزرسانی کردند، در حالی که سرمایه‌گذاران ممکن است ایده بهتری از برنامه‌های فدرال رزرو برای تسهیل اخذ وام ارائه دهند، فرآیندی که سه ماه در انجام آن تاخیر داشته‌اند. بانک مرکزی، احتمالاً نرخ بهره را برای هفتمین جلسه متوالی بدون تغییر نگه می‌دارد. با این حال، در مورد آنچه که مقامات برای تغییر نرخ بهره در آینده در نظر دارند، ابهاماتی وجود دارد.

  • پشت پرده گردش اقتصادی روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که تقریباً ۴۰ درصد از گردش تجاری این کشور اکنون به روبل است زیرا سهم دلار، یورو و سایر ارزهای غربی کاهش یافته است. پوتین طی سخنانی در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت که کشورهای «دوست روسیه» آن‌هایی هستند که شایسته توجه ویژه بوده زیرا آینده اقتصاد جهانی را تعریف می‌کنند، که درحال‌حاضر سه چهارم اقتصاد روسیه را تشکیل می‌دهند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • بهانه امریکا برای تسلط بر اقیانوس هند

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی امریکا گفت: تعامل اقتصادی امریکا در هند و اقیانوس آرام در مورد چین نیست بلکه برای تقویت حضور امریکا در منطقه است. جو بایدن حدود دو سال پیش چارچوب اقتصادی هند-اقیانوس آرام برای رفاه بیشتر را با مشارکت ۱۴ کشور برای همکاری اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو راه‌اندازی کرد. رایموندو گفت که اقیانوس هند زمانی امن‌تر و باثبات‌تر می‌شود که ایالات متحده حضور «فعال» قوی‌تری در منطقه داشته باشد و افزود که این چارچوب بیشتر در مورد تحکیم روابط در منطقه است.

  • بانک مرکزی اروپا، اقتصاددانان را غافلگیر کرد

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه در نشست خود در فرانکفورت آلمان با وجود فشارهای تورمی طولانی در منطقه ۲۰ کشوری یورو، کاهش نرخ بهره را تایید کرد. بانک مرکزی نرخ کلیدی را از ۴ درصد که از سپتامبر ۲۰۲۳ تاکنون ثبت شده بود به ۳.۷۵ درصد کاهش می‌دهد. در پیش‌بینی‌های به روز شده اقتصاد کلان که توسط سرمایه‌گذاران مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت، کارکنان بانک مرکزی اروپا چشم‌انداز تورم کل سالانه خود را برای سال ۲۰۲۴ از ۲.۳ درصد به ۲.۵ درصد افزایش دادند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • ترفند خودروساز معروف برای فرار از مالیات

ولوو تولید خودروهای برقی را از چین به بلژیک منتقل می‌کند زیرا اتحادیه اروپا در شرف وضع مالیات بر خودروهای برقی ساخت چین است. در این گزارش به نقل از افراد ناشناس آمده است، علاوه بر انتقال تولید مدل‌های EX۳۰ و EX۹۰ ولوو به بلژیک، این خودروساز ممکن است مونتاژ برخی از مدل‌های ولوو را برای بریتانیا انجام دهد. به گفته تایمز، ولوو که متعلق به گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی است، در بین خودروسازان غربی بیشتر در معرض تعرفه‌های مالیاتی قرار دارد.

  • سرنوشت اروپایی‌ها در صندوق رای انتخابات

انتخابات پارلمان اروپا که روز یکشنبه به پایان می‌رسد، تنها ۷۲۰ قانونگذار را که در پنج سال آینده در مجمع اتحادیه اروپا خدمت خواهند کرد، تعیین نمی‌کند. بلکه نشان می‌دهد که اتحادیه چگونه با مسائل مهم از جمله جنگ در اوکراین برخورد خواهد کرد و چگونه می‌تواند برای دومین بار در صورت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، آن را هدایت کند. حدود ۳۶۰ میلیون نفر در اتحادیه اروپا واجد شرایط رای دادن در انتخاباتی هستند که روز پنجشنبه آغاز شد. اکثریت ۲۷ کشور اتحادیه اروپا روز یکشنبه رای گیری خود را برگزار می‌کنند

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد