کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۲

راز پیجرهای مرگبار حزب الله فاش شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

راز پیجرهای مرگبار حزب الله فاش شد

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • راز ترور بی‌سابقه اسرائیل فاش شد

یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر به رویترز گفتند که آژانس جاسوسی موساد اسرائیل ماه‌ها قبل از انفجارهای روز سه‌شنبه، مواد منفجره را در داخل ۵۰۰۰ پیجر وارد شده توسط حزب‌الله لبنان جاسازی کرده است. این عملیات یک نقض امنیتی بی‌سابقه حزب‌الله بود که هزاران پیجر را در سراسر لبنان منفجر کرد و یازده نفر را شهید و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر دیگر و همچنین سفیر ایران در بیروت را زخمی کرد.

  • احتمال درگیری چین و ژاپن قوت گرفت

شبکه خبری NHK ژاپن گزارش داد که یک ناو هواپیمابر چینی روز چهارشنبه برای نخستین بار به طور موقت وارد آب‌های همجوار ژاپن شد، آخرین رویارویی که می‌تواند تنش‌ها بین همسایگان را بیشتر کند. NHK گزارش داد که این ناو بین جزایر یوناگونی و ایریوموت جنوبی ژاپن حرکت کرد و وارد منطقه‌ای شد که تا ۲۴ مایل دریایی از خط ساحلی آن امتداد دارد که ژاپن می‌تواند برخی از کنترل‌ها را طبق تعریف سازمان ملل اعمال کند. وزارت دفاع ژاپن هنوز اظهارنظری نکرده است.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خطر جدید در کمین بازار مسکن

شهر هه‌گان (Hegang) در چین یک شهر معدنی قدیمی نزدیک مرز روسیه است. متقاضیان مسکن در چین با بودجه‌ی محدود به این شهر توجه کرده‌اند، زیرا قیمت‌ مسکن در آن بسیار پایین است. حالا که بحران مسکن در چین در حال شدت گرفتن است، قیمت‌های بسیار پایین هه‌گان در مناطق ثروتمندتر نیز توجه‌ها را به خود جلب کرده و ممکن است برای اقتصاد چین خطر جدیدی ایجاد کند. قیمت متوسط خانه‌های نوساز در ۷۰ شهر بزرگ چین، از جمله پکن، برای چهاردهمین ماه متوالی در ماه آگوست کاهش یافته است، با وجود اینکه سیاست‌های محدودکننده خرید ملک در چین به طرز چشمگیری تغییر کرده‌اند.

  • آسیب تعرفه‌های خودروهای برقی بر چین و آلمان

وزیر بازرگانی چین گفت که وضع تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی (EV) به طور جدی در همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری تداخل خواهد داشت و به چین و آلمان آسیب می‌رساند. وانگ ونتائو روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، روبرت هابک، گفت که امیدوار است هر چه سریع‌تر به راه‌حلی مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی دست یابد و از تشدید اصطکاک اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا جلوگیری شود. بیانیه‌ای که وزارت بازرگانی چین اوایل روز چهارشنبه منتشر کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • ردپای ویرانی بر اروپای مرکزی

داوطلبان و کارکنان اورژانس روز سه‌شنبه برای ایمن‌سازی سواحل رودخانه در شهر تاریخی وروتسواو لهستان به رقابت پرداختند، زیرا شهرداری‌های مجاور به ساکنان توصیه کردند که محل را تخلیه کنند و مقامات در سراسر اروپای مرکزی هزینه‌های سیل‌هایی را که ویرانی به بار آورده و دست‌کم ۲۲ نفر را کشته است، محاسبه کردند. درحال‌حاضر سیل ردپایی از ویرانی از رومانی تا لهستان بر جای گذاشته است.

  • خط و نشان هریس برای اسرائیل

کامالا هریس نامزد دموکرات ریاست جمهوری امریکا، روز سه‌شنبه خواستار پایان جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه شد. او همچنین گفت که اسرائیل نباید پس از پایان این درگیری که نزدیک به یک سال طول کشیده، دوباره نوار غزه را اشغال کند. او که در فیلادلفیا برای انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه پوست (NABJ) صحبت می‌کرد، خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی حماس شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر