آخرین اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی

یازده روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهاراتشان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

آخرین اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی

در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در بخشی از اظهارات خود در برنامه تلویزیونی «صف اول» در پاسخ به این پرسش در صورتی که به‌عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شوید، سازوکار شما برای انتخاب مسئولان چیست؟ تاکید کرد: در روند اولیه نیاز به ارزیابی‌ها، مشارکت‌ها و مشورت‌ها است و با این کارها گام اول را برمی‌داریم، اما هر کسی هم برای مسئولیتی انتخاب شد، باید تعهد دهد که برنامه و سیاست‌های کلی را در چارچوب یک روش علمی اجرا کند و ما موظف به پیگیری برای اجرا هستیم؛ در انتخاب مسئولان پاسخگویی و توانمندی برای من جایگاه دارد و نه خط و طیف سیاسی.

علیرضا زاکانی در نشست با جامعه محیط‌زیست و کشاورزی که در مسجد علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، گفت: گمشده این کشور برنامه‌ریزی و تدبیر درست برای انجام اقدامات است. در سال اول دولت خود می‌توانم در موضوع تأمین گوشت و مرغ، تخم‌مرغ و روغن و شیلات به گونه‌ای عمل کنیم که ۲۰ درصد قیمت کاهش یابد و به سمت ارزان‌سازی حرکت کنیم.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در دیدار مردمی که در مسجد جامع ابوذر تهران کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: تا ریشه فساد در این کشور خشک نشود راه برای رشد و تعالی آنگونه که شایسته است باز نخواهد شد. امروز سفره ملت کوچک شده و مردم فشار اقتصادی را احساس می‌کنند.

محمدباقر قالیباف در برنامه تلوزیونی «با مردم» با بیان اینکه ما از گرانی و تورم و کاهش قدرت خانوارها شرمنده‌ایم و برای رفع آن در دولت چهاردهم «خدمت و پیشرفت» برنامه و روش اجرا داریم که ضمانت آن کارنامه عملکردم در سالیان گذشته است، افزود: نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها برای مسکن هزینه می‌شود که باید این مشکل را حل کنیم؛ در زمینه خودرو و اتباع بیگانه هم مشکل داریم که برای آنها برنامه دارم.

سعید جلیلی در میزگرد فرهنگی در شبکه دوم سیما در بخشی از اظهاراتش با تاکید بر اینکه برخی مصادیق مثل حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتیف خاطرنشان کرد: عرصه فضای مجازی ابعاد مختلف دارد و با زندگی مردم عجین شده است. در فضای مجازی هم آسیب وجود دارد ولی باید مسئولیت‌پذیری ایجاد کرد نه محدودیت. اگر مسئولیت‌پذیری ایجاد شد، ضایعات آن به حداقل می‌رسد و فرصت آن بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» با یادآوری اینکه برنامه هفتم را یک دولت و مجلس دیگری تصویب کرده است و حالا این برنامه را دولت جدید با شعارهای جدید می‌خواهد اجرا کندف گفت: همین امر مشکلاتی را در نظام برنامه‌ریزی ایجاد می‌کند. تطبیق این فضاها مشکلات جدی برای ما ایجاد می‌کند. شکل برنامه هفتم داد می‌زند که نمی‌شود آن را درست اجرا کرد. ماده مکمل ۳۵ الحاقی در برنامه هفتم با ۲۵ عنوان داریم که برنامه، همین موارد است و باید عدد و رقم می‌شد؛ اینها اساس برنامه است. همگی اینها را به زمان دیگر حواله داده‌اند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد اقتصادی»، اظهار کرد: سیاستگذاران ما با عواملی همچون دادن یارانه، قیمتگذاری سنتی، ارز تریجیحی و... سعی در کنترل بازار دارند. متاسفانه یارانه‌ها جوابگوی خرج مردم نبود. از سوی دیگر ارز ترجیجی نیز منجر به فساد در کشور شد. یارانه انرژی نیز باعث افزایش شدت انرژی، هدررفت بالا و قاچاق انرژی در کشور شد. اقدامات دولت‌ها برای مقابله با ناترازی انرژی فقط سطحی از جبران انرژی را انجام داد و انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در آن کاهش داد. مهار تورم، ایجاد اشتغال و ریشه کنی فقر مطلق سه اولویت اقتصادی دولت آینده بنده خواهد بود.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها