اختصاصی تیتر کوتاه؛

احتمال پیروزی دونالد ترامپ قوت گرفت

جو بایدن و دونالد ترامپ به دنبال کمک‌های مالی از اهداکنندگان با مبالغ کم و همچنین میلیاردها دلار برای آنچه که انتظار می‌رود پرهزینه‌ترین کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده باشد، هستند. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه می‌گوید که ۳۳۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. در حالی که رقیب دموکرات وی ۲۶۴ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

احتمال پیروزی دونالد ترامپ قوت گرفت

به گزارش تیتر کوتاه - به نقل از فایننشنال تایمز؛ کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ مبلغ بیشتری از کمک‌های مالی حامیانش (شامل کمک‌های مالی مردم، حامیان مالی ثروتمند و شرکت‌ها) نسبت به رئیس‌جمهور جو بایدن جمع‌آوری کرده است. این نامزد جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه اعلام کرد که رقبای آنها تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی خود را با تنها چهار ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تشدید کرده‌اند.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود، Truth Social، ادعا کرد که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ مبلغ ۳۳۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، در حالی که کمپین بایدن در اوایل روز اعلام کرد که مبلغ ۲۶۴ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. کمپین بایدن از "اشتیاق قوی" برای رئیس‌جمهور خبر داده بود، باوجود عملکرد ضعیف در مناظره هفته گذشته و نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند ترامپ در ایالت‌های کلیدی پیشتاز است.

انتخابات-ریاست-جمهوری-آمریکا

کمپین بایدن روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه ژوئن ۱۲۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است که بهترین ماه جمع‌آوری کمک‌ها بوده و به یک "عملیات پایه‌گذاری در حال رشد" اشاره کرد. کمپین ترامپ نیز اعلام کرد که در ماه می ۱۴۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. افشاگری‌های فدرال برای سه‌ماهه دوم تا دو هفته دیگر انجام خواهد شد.

مشاوران ارشد ترامپ، کریس لاچیویتا و سوزی ویلس، در بیانیه‌ای اعلام کردند که رئیس‌جمهور سابق اکنون از نظر نقدینگی بر بایدن برتری دارد، پس از آنکه در جریان مقدماتی جمهوری‌خواهان عقب افتاده بود. آنها نوشتند: "این حرکت جمع‌آوری کمک‌ها احتمالاً حتی بیشتر خواهد شد، زیرا ما به سوی یک کنوانسیون جهانی می‌رویم و می‌بینیم که دموکرات‌ها در پی فروپاشی مناظره بایدن، همچنان به حملات داخلی خود ادامه می‌دهند."

جو بایدن، ۸۱ ساله، تلاش کرده است تا پس از مناظره هفته گذشته که سوالاتی درباره سن و توانایی ذهنی او را مطرح کرد، حامیان خود را آرام کند. حامیان پرشور او به صراحت گفته اند که رئیس‌جمهور پس از آن بسیار پرانرژی‌تر بوده، از جمله بازدید از یک وافل‌هاوس در آتلانتا در شب پنجشنبه، تجمع در کارولینای شمالی در بعدازظهر روز جمعه و دیداری به جهت جذب کمک‌های مالی در نیویورک در شب جمعه. کمپین بایدن اعلام کرد که پس از عملکرد نگران کننده او در مناظره، ۳۳ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

گلن تولمن، مدیرعامل Transcarent و یکی از بزرگترین حامیان بایدن، از "سابقه کار" رئیس‌جمهور تجلیل کرد، از جمله سرمایه‌گذاری صدها میلیارد دلاری در زیرساخت‌ها و تولید نیمه‌هادی‌ها و همچنین کمک‌های خارجی به اسرائیل، اوکراین و تایوان، در حالی که بر اقتصادی با بیکاری کم و اوج‌های بازار سهام نظارت دارد. تولمن گفت: "برای من، این موضوع به سابقه کار مربوط می‌شود" و افزود که بایدن شایسته یک دوره چهار ساله دیگر است.

گلن-تولمن

باب کلارک، بنیانگذار Clayco و یکی از حامیان بزرگ بایدن، نیز به فایننشال تایمز گفت که همچنان به رئیس‌جمهور پایبند است. کلارک گفت: "من شخصاً قصد ندارم از این رئیس‌جمهور یا تیم او دست بکشم." "تفاوت بین صداقت و عدم صداقت در این کمپین بسیار آشکار است." اما سایر مقامات و حامیان دموکرات سوال کرده‌اند که آیا بایدن باید برای نسل بعدی کنار برود؟

باب-کلارک

ترامپ از لحاظ آماری کمی از بایدن در ایالت‌های میدان نبرد پنسیلوانیا، جورجیا، نوادا و آریزونا پیشتاز است و در ویسکانسین و میشیگان با او برابر است.

یک حامی مالی بزرگ دموکرات به فایننشال تایمز گفت: "احتمالاً برای دموکرات‌ها و کشور و اروپای شرقی و جهان یک فاجعه خواهد بود اگر بایدن از مسابقه خارج نشود." "فکر می‌کنم او از مسابقه خارج می‌شود... اگرحضور بایدن در رقابت ادامه دار شود به نظرم خودخواه بودن او را می رساند و هیچ توجیه یا توضیح دیگری برای این عمل قابل قبول نیست.

بایدن و ترامپ به دنبال کمک‌های مالی از اهداکنندگان با مبالغ کم و همچنین میلیاردها دلار برای آنچه که انتظار می‌رود پرهزینه‌ترین کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده باشد، هستند.

مایکل بلومبرگ، میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، در ۳۰ می، ۱۹ میلیون دلار به یک کمیته اقدام سیاسی حامی بایدن اهدا کرد، روزی که ترامپ به جرم جعل سوابق تجاری در محاکمه پرداخت پول مخفی نیویورک محکوم شد. روز بعد، تیم ملون، وارث مبلغ زیادی (۵۰ میلیون دلار) به گروهی که برای حمایت از دونالد ترامپ پول جمع‌آوری می‌کند، اهدا کرده است.

مایکا-بلومبرگ

فاطمه مشتاقی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر