کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۶

اصرار بایدن به حضور در میدان رقابت انتخابات / دست هکرها در بازار ارزهای دیجیتال باز شد

در بخش کیوسک انلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اصرار بایدن به حضور در میدان رقابت انتخابات / دست هکرها در بازار ارزهای دیجیتال باز شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • مقاومت جدی بایدن در برابر ترامپ

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه برای سرکوب قیام برخی دموکرات‌ها که او را وادار می‌کردند پس از عملکرد ضعیف در مناظره، کمپین انتخاب مجدد خود را کنار بگذارد، مبارزه کرد و قول داد که «من در رقابت باقی می‌مانم».بایدن در یک سخنرانی چالش برانگیز برای حامیانش در ویسکانسین اعلام کرد که بهترین نامزد دموکرات برای ایستادگی در مقابل دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ۵ نوامبر است.

  • تمرکز گروه‌های بازرگانی بر افزایش استخراج از معادن

گروه‌های بازرگانی معدنی در امریکا قصد دارند تا دولت را متقاعد کرده که اداره معادن را که برای مدت طولانی غیرفعال بوده، بازگردانده و گسترش دهند. آنها امیدوارند که مقررات و حمایت از تولید مواد معدنی مهم را برای دولت تسهیل کنند. این موضوع در دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مطرح شده است. سیاست استخراج معادن ایالات متحده درحال‌حاضر از طریق چندین آژانس، از جمله اداره مدیریت زمین، حیات وحش و اداره ایمنی و بهداشت معدن، اداره می‌شود.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خرج تراشی برنامه‌های هسته‌ای برای امریکا

طبق اعلام برخی منابع، هزینه برنامه موشکی هسته‌ای امریکا به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. هزینه برنامه نیروی هوایی امریکا برای جایگزینی موشک‌های هسته‌ای قدیمی از ۹۵.۸ میلیارد دلار به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار افزایش یافته است و تبدیل به تهدیدی برای کاهش بودجه برای سایر برنامه‌های نوسازی کلیدی شده است. این پروژه که اکنون برنامه موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل (ICBM) نامیده می‌شود، توسط شرکت Northrop Grumman Corp طراحی و مدیریت می‌شود و هدف آن جایگزینی موشک‌های قدیمی Minuteman III است.

  • چراغ سبز اپل به غول بازی‌های ویدئویی

اپل به اپیک گیمز چراغ سبز نشان داده تا اپلیکیشن بازار بازی خود را روی آیفون و آیپد در اروپا راه‌اندازی کند. این پس از اختلاف بین این دو شرکت اتفاق می‌افتد و اپیک گیمز اپل را متهم کرد که ایجاد فروشگاه بازی خود را برای دستگاه‌های اپل دشوار کرده است. توسعه دهندگان برنامه‌ها و تنظیم کننده‌های ضد انحصار از کنترل شدید اپل بر اکوسیستم برنامه‌های iOS انتقاد کرده‌اند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • دست هکرها در بازار ارزهای دیجیتال باز شد

طبق اعلام محققان، میزان ارزهای دیجیتال به سرقت رفته از طریق هک‌ها در سراسر جهان در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ به بیش از دو برابر رسیده است که ناشی از تعداد کمی از حملات بزرگ و افزایش قیمت کریپتوها بوده است. هکرها تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳۸ میلیارد دلار رمزارز را سرقت کرده اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۶۵۷ میلیون دلار بود. در گزارش‌ها آمده است که میانگین سرقت یک و نیم برابر بیشتر از سال قبل بوده است.

  • نرخ بیکاری در آستانه صعودی دوباره

در ماه ژوئن، افراد بیشتری در ایالات متحده مشغول به کار شدند، اما بیشتر مشاغل جدید در حوزه دولت و مراقبت‌های بهداشتی بودند. این بدان معنی است که در زمینه‌های شغلی دیگر ممکن است که نرخ بیکاری به ۴.۱٪ افزایش یابد. به همین دلیل، فدرال رزرو احتمالا به زودی نرخ بهره را کاهش خواهد داد. اساساً میزان پولی که مردم از شغل خود به‌دست می‌آورند در کمترین میزان در سه سال اخیر افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ بیکاری از ۴.۰ درصد در ماه مه به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۱ رسیده باشد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر