تبریک سران کشورهای خارجی به رئیس جمهور؛

از تبریک طالبان تا دعوت بلاروس از پزشکیان

امروز شنبه مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

 از تبریک طالبان تا دعوت بلاروس از پزشکیان

«ایوان گیل» وزیر امورخارجه ونزوئلا برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت برای وی آرزوی موفقیت و کامیابی کرد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در پیام تبریک خود گفت: به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی است. برای آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو می‌کنم.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران از وی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

الکساندر ووچیچ رییس‌جمهور صربستان در پیام تبریک به پزشکیان گفت: تبریک صمیمانه به رئیس جمهور ایران، پیروزی شما نشان دهنده اعتماد شهروندان به چشم انداز شما برای آینده، تعهد به صلح و تمایل به پیشرفت کشور شما است.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت و بر توسعه روابط دوستانه و ادامه همکاری‌های مشترک تأکید کرد.

رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت. الکساندر لوکاشنکو از مسعود پزشکیان دعوت کرد در یک سفر رسمی در زمان مناسب برای وی به بلاروس سفر کند تا در مورد مبرم‌ترین موضوعات در دستور کار ۲ جانبه و همکاری‌های بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت‌وگو کند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

«هیثم بن طارق»، سطان عمان پیروزی «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست‌ جمهوری را تبریک گفت.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با این مقدمه درباره پیروزی پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: "آقای پزشکیان ۶۹ ساله، جراح قلب، با کسب ۱۶.۳ میلیون رای، نامزد تندرو سعید جلیلی را شکست داد و ضربه‌ای به جناح اصولگرا وارد کرد و یک پیروزی بزرگ برای جناح اصلاح طلب که در چند سال گذشته از سیاست کنار گذاشته شده بود، به ارمغان آورد. آقای جلیلی رقیب محافظه کار او نیز ۱۳.۵ میلیون رای آورد.

محمد بن زاید رئیس امارات با انتشار توییتی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

حمد بن عیسی پادشاه بحرین با انتشار توییتی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

امروز پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، مقام های سیاسی و سران کشورهای مختلف برای مسعود پزشکیان و دولت جدید ایران پیام تبریک فرستادند.

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر پیروزی پزشکیان را تبریک گفت؛ حنفی وردک، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک می‌گویم. وی افزود امید است دولت جدید علاوه بر مدیریت بهتر امور داخلی خود، اقدامات موثر و مفیدی را برای توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه سیاسی، اقتصادی و تجاری افغانستان و ایران انجام دهد.

«شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین در پیامی انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.در پیام علی‌اف آمده است: انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور ایران را صمیمانه تبریک می‌گویم. روابط بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی از جمله دین مشترک و ریشه‌های فرهنگی، دوستی و برادری استوار است، برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

کیتامورا توشیهیرو، سخنگوی وزارت خارجه ژاپن با انتشار پیامی در تارنمای رسمی این وزارتخانه، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی صفحه توئیتر خود، ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

امیر، ولی‌عهد و رئیس‌ پارلمان کویت پیروزی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. امیر قطر در پیام تبریک خود، آرزوی موفقیت برای پزشکیان و توسعه و رشد روز افزون روابط دو کشور کرد.

پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی امروز (شنبه) در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند. در پیام «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان آمده است: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و آرزوی موفقیت برای شما داریم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر