اختصاصی تیتر کوتاه:

آمار عجیب از شهرهای واکسن گریز در ایران!

با توجه به تبلیغات سوء در فضای مجازی و حقیقی علیه واکسن کرونا و همچنین شکل گیری تجمعات در اعتراض به واکسن اجباری، گزارشی از میزان جمعیتی که در کشور تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند، تهیه شده است.

آمار عجیب از شهرهای واکسن گریز در ایران!

بررسی صورت گرفته در بین ۱۱۵ شهرستان بوده که میانگین عدم تزریق واکسن حدود ۳۵.۵ درصد است. در ۲۳ شهرستان بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از واکسن استقبال نکرده‌اند.

در ۱۸ شهرستان عدم تزریق واکسن بیش از ۵۰ درصد بوده که لیست این شهرستان‌ها بدین شرح است: «شادگان، هلیلان، آستارا، مهرستان، سیروان، شهریار، ریگان، تالش، کرخه، اسلام آباد غرب، فهرج، کارون، دشت آزادگان، مریوان، ماسال، خمینی شهر و تهران».

بین ۵۰ تا ۶۵ درصد از جمعیت هدف در این شهرستان‌ها واکسینه نشده‌اند که بیشترین عدم تزریق در سه شهرستان شادگان با ۶۵ درصد، هلیلان ۶۳ درصد و آستارا ۶۱ درصد بوده است.

این شهرستان‌ها در ۱۰ استان کشور از جمله گیلان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، تهران و اصفهان قرار دارند.

در برخی از شهرستان‌ها و استان‌های مرزی نیز به دلیل رفت و آمد عده‌ای به کشورهای همجوار از جمله امارات، عراق، ترکیه و… واکسن خود را در آنجا تزریق یا به صورت قاچاق وارد و استفاده کرده‌اند.

در بین این افراد دلایل مختلفی برای عدم استقبال در تزریق وجود دارد، از جمله، کمبود واکسن، تبلیغات سوء شبکه‌های خارجی، تفکرات سنتی، فضاسازی برخی جریان‌های مذهبی تندرو، توصیه طب سنتی و غیره.

به نظر می‌رسد با توجه به وجود واکسن و واردات آن، باید با استفاده از افراد سرشناس و دارای مقبولیت با افرادی که از واکسن استقبال نمی‌کنند، صحبت شود و آنها را اقناع کرد.

SMOSUN
SMOSUN
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها