اختصاصی تیتر کوتاه؛

رتبه بندی معلمان به نقطه حساس رسید

مدت هاست که بحث درباره رتبه بندی معلمان وجود دارد و هنوز هم مشخص نیست که سرانجام این طرح چه خواهد شد؟

رتبه بندی معلمان به نقطه حساس رسید

بالاخره بعد از کشمکش فراوان و رد صلاحیت گزینه های قبلی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد. حال یکی از مهم ترین بحث هایی که باید وزیر آموزش و پرورش به آن توجه کنید بحث رتبه بندی معلمان است.

نوری در خصوص رتبه بندی معلمان اخیرا اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان باید اجرا شود و در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت نیز باید اینکه رتبه‌بندی چه تأثیری بر مربیان، متربیان و نظام آموزشی داشته است، بررسی شود. یادمان نرود که در همین دوره کرونا، معلمان بعد از کادر درمان، جزو گروه‌هایی بودند که در سنگر علم و دانش تلاش بسیاری کردند تا دانش‌آموزان از نعمت آموزش محروم نشوند.

میزان افزایش حقوق ها در رتبه بندی معلمان

آنطور که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید حقوق معلمان با اجرایی شدن لایحه رتبه‌ بندی معلمان حداقل سه میلیون تومان و حداکثر پنج میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

منادی سفیدان می‌گوید: «سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای این لایحه در نظر گرفته است.»

او پیش از این درباره افزایش حقوق معلمان گفته بود اگر فردی استاد معلم شود ۷۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت و به ترتیب در رتبه‌های بعدی ۶۰ درصد، ۴۵ درصد و در پایین‌ترین رتبه ۲۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

با وجود اظهارات منادی سفیدان، به نظر می‌رسد کمبود بودجه برای اجرایی شدن این لایحه هنوز مورد مناقشه است. قالیباف، رئیس مجلس نیز روز گذشته در این مورد گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تصویب می‌شود منتها باید مشکل بار مالی آن رفع شود.

دفاع قالیباف از رتبه بندی معلمان

قالیباف در گفت و گوی با مردم نیز که اخیرا از طریق تلویزیون منتشر شد در خصوص رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد. رئیس مجلس اظهار کرد: در باره طرح رتبه بندی معلمان با دولت هماهنگی شده و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن تعیین شده و بعد از تصویب از ۳۱ شهریور امسال اعمال می‌شود.

انتقاد فرهنگیان

تصویب نهایی لایحه‌ی رتبه‌بندی و اجرای آن از ابتدای مهر، با انتقاد گروهی از معلمان مواجه شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در بیانیه‌ای به این لایحه اعتراض کرده است. در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم:

بیش از ۱۴ سال است که فرهنگیان شاغل و بازنشسته، به امید اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و گشایشی در زندگی خود روزگار می‌گذرانند، اما هر روز بیش از پیش امیدشان به ناامیدی می‌گراید و اینک بعد از ماه‌ها تبلیغات در مورد بهبود معیشت معلمان، شاهد آن هستیم که طرح رتبه‌بندی شاغلان (هشتاد درصد حقوق هیات‌علمی) و همسان‌سازی بازنشستگان (مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری) توسط دولت و مجلس سلاخی می‌شود.

این تشکل فرهنگیان، نسبت به لایحه مصوب رتبه‌بندی انتقاد دارند؛ این در حالیست که فرهنگیان قم نیز نسبت به طرح مصوب و اعتبار ناچیز آن انتقاد کرده و اعلام کردند حقوق‌مان به پایه ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه‌ها نرسید.

بازنشستگان فرهنگی نیز از عدم شمول طرح رتبه بندی و کنار گذاشته شدن بازنشستگان و سوابق و مدارک تحصیلی آن‌ها انتقاد دارند.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها