ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه شکل می‌گیرد؟

اگر به دنبال یک روش خلاقانه و به‌ روز برای معرفی محصول یا برندتان هستید، ساخت تیزر تبلیغاتی می‌تواند شما را به هدفتان برساند. به دلیل اینکه در ساخت تیزر با ایده جذاب و خلاقانه حس کنجکاوی مخاطب برانگیخته می‌شود و در نتیجه مخاطب با تمرکز بالایی به دنبال آگاهی از ویژگی‌های آن محصول می‌باشد. […]

ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه شکل می‌گیرد؟

اگر به دنبال یک روش خلاقانه و به‌ روز برای معرفی محصول یا برندتان هستید، ساخت تیزر تبلیغاتی می‌تواند شما را به هدفتان برساند.
به دلیل اینکه در ساخت تیزر با ایده جذاب و خلاقانه حس کنجکاوی مخاطب برانگیخته می‌شود و در نتیجه مخاطب با تمرکز بالایی به دنبال آگاهی از ویژگی‌های آن محصول می‌باشد. ساخت کلیپ تبلیغاتی به این دلیل، یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است که در کوتاهترین زمان و با جذابترین محتوا کاربر را درگیر می‌کند و درنتیجه برای مخاطبان کسل کننده نیست.
در این مقاله قصد داریم شما را با مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا کنیم تا در پیشرفت کسب و کارتان سهیم باشیم.

چرا ساخت تیزر تبلیغاتی این همه پرطرفدار شده است؟

روش‌های سنتی تبلیغات دیگر طرفداران چندانی ندارند، چرا که آن دسته از کسب و کارهایی موفق می‌شوند که با پیشرفت تکنولوژی خود را به روز کنند و از جدیدترین روش‌های تبلیغات همچون ساخت تیزر استفاده کنند.
علت اینکه ساخت کلیپ تبلیغاتی باعث موفقیت یک برند می‌شود، این است که حس بینایی و شنوایی مخاطب را با یک موضوع جذاب درگیر می‌کند و در نتیجه در ذهن مخاطب به عنوان یک برند یا محصول برتر ثبت می‌شود.
همانطور که مشخص است، ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای کار هر کسی نیست، بلکه نیاز به یک تیم خلاق و حرفه ای دارد تا در یک استودیو مجهز بتوانند جذاب ترین ساخت کلیپ تبلیغاتی را رقم بزنند. در نتیجه هر مخاطبی که آن را می‌بیند عاشق آن محصول و ویژگی‌های منحصر به فردش می‌شود و در نهایت از مشتریان وفادار آن محصول خواهند شد. این ویژگیها مختص اکستون استودیو است که بهترین ساخت تیزر را برای شما انجام می‌دهد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

برای معرفی مراحل ساخت تیزر آن را به سه قسمت پیش از تولید، مرحله تولید و پس از تولید تقسیم کرده‌ایم تا با اصول کار آشنا شوید.

مرحله پیش از تولید

در مرحله ابتدایی طراحی ساخت تیزر به این سوالات باید پاسخ دهید تا هدف شما از ساخت کلیپ تبلیغاتی واضح‌تر شود.
سوالاتی مثل هدف شما از ساخت تیزر تبلیغاتی چیست و به مخاطب چه چیزی را می‌خواهید بگویید؟ وقتی شما به این سوالات به درستی جواب دهید، ایده ساخت تیزر شکل می‌گیرد.
در پشت صحنه ساخت تیزر تبلیغاتی موفق یک داستان سرایی و سناریو نویسی نهفته است.
بیان ویژگی‌های مثبت محصول به حالت خشک و ساده هیچ تاثیری نمی‌تواند روی مخاطب داشته باشد.
زمانی مزایای رقابتی یک محصول برای مخاطب جذاب می‌شود که یک داستان جالب و همراه با خلاقیت پشت آن باشد. به عبارت دیگر در ساخت تیزر مشخصات محصول به زبان داستان به مخاطب ارائه می‌شود.

داستان سرایی باید به گونه ای باشد که مخاطب در وسط تیزر حوصله اش سر نرود و رها نکند، از طرف دیگر باید هدف نهایی محصول هم در داستان گنجانده شود تا مخاطب در پایان داستان هدف ساخت کلیپ تبلیغاتی برای آن محصول را به طور واضح و بدون هر گونه ابهامی درک کند. البته روش ساخت تیزر تبلیغاتی به بودجه شما هم بستگی دارد و میزان هزینه لازم براساس نوع تیزرها متفاوت است.

مرحله تولید

زمانی به این مرحله پا می‌گذارید که روش ساخت تیزر تبلیغاتی خود را مشخص کرده باشید تا براساس نوع روش از تجهیزات و نیروهای متخصص مرتبط با هدف آن کلیپ استفاده شود.

عامل مهمی که کیفیت ساخت کلیپ تبلیغاتی را مشخص می‌کند، تصمیمات گرفته شده در این مرحله و تیم اجرایی است.
به این نکته مهم دقت کنید که اگر سناریو و داستان نویسی شما به شکل کاملاً حرفه ای انجام بگیرد، اما اجرای آن در مرحله تولید به درستی محقق نشود، تمام زحمات و هزینه شما به باد می‌رود، پس مرحله تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
البته نحوه ساخت تیزر به رسانه مورد هدف شما برای تبلیغات هم بستگی دارد، به عنوان مثال ساخت تیزر تبلیغاتی برای تلوزیون با شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام کاملاً متفاوت است.

مرحله پس از تولید

مرحله پایانی به وسیله یک تدوین‌گر ماهر و کاردان محقق می‌شود.
در این مرحله صداگذاری، ترکیب تصاویر و اصلاح رنگ و نور به شکل حرفه ای توسط گروه تدوین انجام می‌گیرد.
اگر مرحله تدوین روی کلیپ ضبط شده انجام نگیرد، ساخت تیزر هیچ کمکی نمی‌تواند به معرفی محصول شما داشته باشد. البته فکر نکنید که با انجام تدوین روی کلیپ، ساخت تیزر تبلیغاتی شما تمام شده است، بلکه باید در برای قشر محدودی تیزر نمایش داده شود تا عملکرد آن مورد ارزیابی قرار بگیرد.
ارزیابی تیزر بدین منظور انجام می‌گیرد تا مشخص شود که آیا ساخت تیزر تبلیغاتی باعث کنکاوی مخاطب می‌شود ؟ آیا مخاطب می‌تواند هدف و ویژگی‌های محصول را به راحتی درک کند؟ زمان تیزر و موسیقی استفاده شده آیا تاثیرگذار بوده است؟

تا اینجای مقاله با اصول ساخت تیزر آشنا شدید و متوجه شدید که ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر کار حرفه ای و تخصصی است و کوچک‌ترین اشتباه باعث می‌شود که ساخت کلیپ تبلیغاتی بی ارزش شود. اکستون استودیو از معدود مجموعه‌های معتبر و کار درست در کشور است که ساخت تیزر تبلیغاتی به دست این مجموعه همواره رضایت مخاطبان را به دنبال داشته است و نقش بزرگی در پیشرفت آن محصول یا برند ایفا کرده است.

اگر می خواهید دقیق تر بدانید تیزر تبلیغاتی چه انواعی دارد، پیشنهاد می کنیم خواندن مقاله انواع تیزر تبلیغاتی را از دست ندهید.

کلام آخر

ساخت تیزر تبلیغاتی در عصری که سرعت، پیشتاز زندگی مردم است، بسیار اهمیت دارد.
کسی حوصله تبلیغات سنتی و وقت گیر را ندارد. همه دوست دارند در کوتاه‌ترین زمان، مهمترین اهداف استفاده از یک محصول را متوجه شوند.
اما ساخت تیزر به دست هر شرکتی نمی‌تواند شما را به هدفتان برساند. ساخت کلیپ تبلیغاتی نیاز به سناریو نویسی، ایده پردازی حرفه ای، تجهیزات به روز و کامل، تیم اجرایی قوی و تدوین حرفه ای دارد و گروهی می‌تواند از عهده این رسالت خطیر بربیاید که تجربه و تخصص کافی در این حوزه داشته باشد.
اکستون استودیو از پیشتازان حرفه ساخت تیزر تبلیغاتی در کشور می‌باشد که می‌تواند بیشترین نقش را برای معرفی محصول و برند شما ایفا کند.
اگر به ضرب المثل معروف ًشنیدن کی بود مانند دیدنً اعتقاد دارید، بهتر است نمونه کارهای اکستون استودیو را در ساخت تیزر ببینید تا از انتخاب خود برای همکاری با این مجموعه مطمئن شوید.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها