منظور رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت چیست؟

منظور رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت چیست؟

سخنگوی دولت با رد خبر افزایش قیمت بنزین، گفت: منظور رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت اقتصادی، خصوصی سازی و مبارزه با رانت خواران بود نه افزایش قیمت بنزین یا دیگر حامل‌های انرژی.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور، چند روز اخیر در «نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران» از تصمیمات سخت اقتصادی سخن گفت که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و زمینه ساز شایعه سازی‌ها از جمله «گرانی بنزین نزدیک است» شد.

با این حال، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره اینکه آیا دولت برنامه یا تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا دیگر فرآورده‌های نفتی در دستور کار دارد؟ افزود: خیر، دولت هیچگونه تصمیم یا حتی برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده‌های نفتی وجود ندارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به این سوال که منظور رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت اقتصادی چه بود؟ خاطرنشان کرد: سخنرانی رئیس در «نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران» و مرتبط با مسأله خصوصی سازی بود و به شکل شفاف هم نسبت به لزوم گرفتن تصمیمات سخت و جدی در مقابله با رانت‌خوارانی که سال‌ها حقوق مردم را پایمال کرده‌اند، بیان کرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: این صحبت پیش از این هم مطرح و تاکید شده بود که به‌جای برخورد صرف با مفسد باید ریشه فساد خشکانده شود و بستر‌های فسادزا از بین رود.

وی تاکید کرد: از آنجا که برخورد قضاییِ صِرف به تنهایی نمی‌تواند راه حل برخورد با مفاسد باشد، رئیس‌جمهور این موضوع را مطرح کرد.

در پی این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با شعار مبارزه با فساد وارد عمل شد و طی چند ماه گذشته شاهد تلاشهای بی وقفه ایشان جهت مبارزه با فساد بودیم.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار