کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۷

کدام نامزد انتخابات در رسانه اجتماعی موفق تر است؟

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

کدام نامزد انتخابات در رسانه اجتماعی موفق تر است؟

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۲ تیر ماه ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • قیمت مسکن به اوج خود رسید

انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) روز جمعه اعلام کرد که فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده در ماه می‌۰.۷ درصد کاهش یافته است زیرا قیمت‌های فروش به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. در ماه مه، متوسط ​​قیمت خانه‌های موجود فروخته شده با ۵.۸ درصد افزایش به رکورد ۴۱۹،۳۰۰ دلار رسید. به گزارش NAR، این یازدهمین ماه متوالی افزایش قیمت‌ها نسبت به سال قبل است. لارنس یون، اقتصاددان ارشد NAR در بیانیه‌ای گفت: «قیمت مسکن به بالاترین حد خود رسیده است و شکاف گسترده تری را بین صاحبان املاک و خانه اولی‌ها ایجاد کرده است.» پرداخت وام مسکن برای یک خانه معمولی امروزه بیش از دو برابر خانه‌های خریداری شده قبل از سال ۲۰۲۰ است.

  • احتمال آغاز جنگ تجاری میان چین و اتحادیه اروپا

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز شنبه به مقامات چینی در پکن گفت: تعرفه‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا بر کالاهای چینی "مجازات" نیست. سفر هابک به چین نخستین سفر یک مقام مهم اروپایی از زمانی است که بروکسل برای مقابله با آنچه اتحادیه اروپا حمایت مالی بیش از حد از سوی دولت چین می‌داند، مالیات‌های زیادی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین وضع کرد. چین روز جمعه قبل از ورود وی هشدار داد که تشدید اصطکاک با اتحادیه اروپا بر سر خودروهای برقی می‌تواند جنگ تجاری را آغاز کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • امریکایی‌ها چقدر خرج در رستوران‌ها پول خرج می‌کنند؟

امریکن اکسپرس ( شرکت خدمات مالی امریکایی) در حال خرید تاک (Tock)، پلتفرم رزرو رستوران متعلق به Squarespace، ( شرکت امریکایی ساخت وبسایت) به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار است. آنها این کار را انجام می‌دهند تا حضور خود را در صنعت غذا که بخش بزرگی از کسب و کارشان است، افزایش دهند. سال گذشته، مردم ۱۰۰ میلیارد دلار در رستوران‌ها با استفاده از کارت‌های امریکن اکسپرس خرج کردند. شرکت کارت اعتباری که قبلاً یک سرویس رزرو آنلاین رستوران به نام Resy را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرده بود، به تازگی قرارداد جدیدی را برای خرید شرکت دیگری را اعلام کرده است.

  • اروپایی‌ها از این امکانات اپل محروم شدند

اپل تا سال ۲۰۲۵ منتظر عرضه سه ویژگی هوش مصنوعی جدید در اروپا خواهد بود، زیرا آنها باید مطمئن شوند که دستگاه‌های خود مطابق با قوانین رقابت در اتحادیه اروپا می‌توانند با محصولات و خدمات رقیب کار کنند. این ویژگی‌ها در پاییز امسال در ایالات متحده در دسترس خواهند بود. این شرکت در روز جمعه اعلام کرد سه ویژگی - Phone Mirroring، بهبود اشتراک‌گذاری صفحه نمایش SharePlay و Apple Intelligence - امسال به دلیل عدم قطعیت‌های نظارتی ناشی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در اختیار کاربران اتحادیه اروپا قرار نخواهد گرفت.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • کمک بلاعوض دولت به شرکت‌های نفت و گاز

دولت ایالات متحده رقابتی را برای شرکت‌های کوچک نفت و گاز برگزار می‌کند تا ۸۵۰ میلیون دلار کمک مالی دریافت کنند. این پول برای کمک به نظارت و کاهش انتشار گاز متان که برای محیط‌زیست مضر است استفاده می‌شود. این بخش بزرگی از تلاش‌های دولت بایدن برای جلوگیری از نشت‌های مضر گاز است. دولت برای کمک به شرکت‌های کوچک نفت و گاز طبیعی پولی را کنار گذاشته است تا میزان متان را که به محیط‌زیست رها می‌کنند کاهش دهد. این بودجه بخشی از قانون با هدف کاهش تورم است که برای گروه‌های مختلف مانند مشاغل، دانشگاه‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی، قبایل بومی امریکا و همچنین دولت‌های ایالتی و محلی در دسترس خواهد بود.

  • کدام نامزد انتخابات در رسانه اجتماعی موفق تر است؟

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا برای انتخاب مجدد، در حال جمع‌آوری پول زیادی است تا بتواند با دونالد ترامپ، نامزد انتخابات که در رسانه‌های اجتماعی به پخش سریع ویدیوهای محبوب مشهور است، مقابله کند. گروه مخفی Future Forward USA Action، که از دموکرات‌ها حمایت می‌کند، نگران است که رئیس‌جمهوری بایدن و تیمش در ساخت ویدیوهای محبوب و پربازدید در مقایسه با حزب جمهوری‌خواه عملکرد خوبی نداشته باشند. جمهوری خواهان به طور مداوم در حال ساختن ویدئوهایی هستند که بایدن را بسیار از کار افتاده و ضعیف نشان می‌دهد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها