کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۸

فوت زائران حج، آژانس های گردشگری را به خاک سیاه نشاند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین رزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

فوت زائران حج، آژانس های گردشگری را به خاک سیاه نشاند

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه گاردین (The Guardian) در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ ( ۳ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • لغو مجوز آژانس‌های گردشگری در پی تلفات مراسم حج

نخست وزیر مصر دستور لغو مجوز ۱۶ شرکت گردشگری را به دلیل سازماندهی سفرهای غیرقانونی برای تکمیل مناسک حج در عربستان صادر کرد. بیش از ۱۰۰۰ نفر در حج امسال جان خود را از دست داده‌اند که بسیاری از آنها به دلیل گرمای بسیار زیاد و دمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بوده است. مراسم حج یک زیارت سالانه به شهر مقدس مکه در عربستان سعودی است. دیپلمات‌های عرب این هفته به خبرگزاری فرانسه گفتند که ۶۵۸ مصری در این سفر زیارتی جان باختند که ۶۳۰ نفر از آنها به طور رسمی برای زیارت ثبت نام نکرده بودند.

  • گوشت قرمز از سفره این افراد پر کشید

آرژانتینی‌ها که به مصرف بالای گوشت معروف هستند، نسبت به قبل گوشت گاو کمتری خریداری می‌کنند. تورم بالا و رکود اقتصادی و افزایش قیمت گوشت، خرید این محصول را برای مردم سخت‌تر کرده است. در این کشور امریکای جنوبی، گوشت گاو همیشه بخشی ضروری از بافت اجتماعی بوده است، اما اکنون مصرف گوشت نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که آرژانتینی‌ها امسال گوشت گاو را با نرخی در حدود ۴۴ کیلوگرم (۹۷ پوند) در سال مصرف می‌کنند که نسبت به بیش از ۵۲ کیلوگرم در سال گذشته و ۱۰۰ کیلوگرم در سال در دهه ۱۹۵۰ به شدت کاهش یافته است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • درآمدزایی خطوط هوایی برای دولت

وزارت خزانه داری ایالات متحده با فروش ضمانت نامه هایی که از ۱۱ شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده در ازای کمک به COVID-۱۹ دریافت کرده بود، ۵۵۶.۷ میلیون دلار به‌دست آورد. درآمد حاصل کسری از کل کمک‌های اعطا شده به خطوط هوایی است. همه گیری سال ۲۰۲۰ باعث سقوط تاریخی در تقاضای سفرهای هوایی شد. سفرهای مسافری هوایی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ با ۶۰ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۸۴ رسید و بیش از ۵۵۰ میلیون مسافر کاهش یافت.

  • صلح طلبی فیلیپین در برابر چین

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهور فیلیپین، روز یکشنبه گفت که کشورش درگیر جنگ‌افروزی نیست و در بحبوحه تشدید درگیری‌های دریایی با چین، همیشه به دنبال حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات است. مارکوس در سخنرانی خود در جمع نیروهای یگان فرماندهی غربی مسئول نظارت بر دریای چین جنوبی گفت: "در دفاع از ملت، ما به ماهیت فیلیپینی خود وفادار می‌مانیم که مایلیم همه این مسائل را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنیم."

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • یارکشی امریکا و روسیه آغاز شد

چند روز پس از امضای پیمان دفاعی متقابل کره شمالی و روسیه، یک ناو هواپیمابر هسته‌ای ایالات متحده برای تمرینات سه کشور با هدف افزایش آموزش نظامی وارد کره جنوبی شد. در این بیانیه ایالات متحده آمده است: «ورود ناو هواپیمابر نشان‌دهنده موضع دفاعی ترکیبی قوی اتحاد کره جنوبی و امریکا و عزم راسخ آنها برای پاسخ به تهدیدات فزاینده کره شمالی است. انتظار می‌رود این ناو در ماه جاری در رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی و ژاپن شرکت کند.

  • نقطه ضعف بانک‌های امریکایی زیر ذره بین دولت

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و هیات مدیره فدرال رزرو روز جمعه اعلام کردند که در طرح‌های ورشکستگی چهار بانک بزرگ امریکایی ضعف پیدا کرده‌اند. بررسی مشترک آژانس‌ها، هشت مورد از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین بانک‌های ایالات متحده را بررسی کرد و نقاط ضعفی را در برنامه‌های بانک امریکا، سیتی گروپ، گلدمن ساکس و جی‌پی مورگان چیس مشاهده کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها