کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۲۷۱

نزدیکان رئیس جمهور احضار شدند / رقابت جنجالی پوند و دلار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

نزدیکان رئیس جمهور احضار شدند / رقابت جنجالی پوند و دلار

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۱ تیر ۱۴۰۳) به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • همکاری آمریکا و آلمان در تجهیز تسلیحات

ایالات متحده و آلمان روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ایالات متحده در تلاش برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار قابلیت های آتش دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد. ایالات متحده در حال آماده سازی برای استقرار طولانی مدت  قابلیت هایی است که شامل SM-۶، موشک های کروز تاماهاوک و سلاح های مافوق صوت توسعه ای می شود که برد بیشتری نسبت به قابلیت های فعلی در اروپا دارند.

  • مقاومت کشاورزان در برابر محدودیت های دولت

برخی از کشاورزان از ترس اینکه درآمد آنها از هزینه های اضافی آسیب ببیند، در برابر تلاش های پیشرو کشور میشیگان برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان مقاومت می کنند.محدودیت های دولت آمریکا در این خصوص مانند زمان همه گیری ویروس کرونا است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times ) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • نزدیکان بایدن احضار شدند

کمیته نظارت بر مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری جمهوری خواهان روز چهارشنبه سه دستیار ارشد کاخ سفید را احضار کرد و از آنها خواست تا در مورد وضعیت سلامت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، حضور داشته باشند. آنتونی برنال دستیار ارشد بانوی اول جیل بایدن، آنی توماسینی معاون رئیس دفتر و اشلی ویلیامز مشاور ارشد را احضار کرد.

  • قیمت نفت اوج گرفت 

قیمت نفت برای دومین روز افزایش یافت زیرا تقاضا صعودی شده است و یک احساس مثبت در کل اقتصاد وجود دارد که باعث می شود سرمایه گذاران احساس اعتماد بیشتری کنند. شاخص جهانی نفت خام برنت پس از ثبت افزایش ۰.۵ درصدی در روز چهارشنبه به ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۳ دلار بود. ذخایر سراسری ایالات متحده در هفته گذشته ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و با ادامه فصل سفرهای تابستانی، میزان مصرف سوخت هواپیما و بنزین هر دو افزایش پیدا کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رقابت جنجالی پوند و دلار 

روز پنجشنبه، ارزش پوند انگلیس به دلیل اظهارنظرهای بانک مرکزی انگلیس که سرمایه گذاران را نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه آگوست مطمئن کرد، به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید. همزمان با پیش بینی گزارشی از تورم در ایالات متحده در اواخر روز، ارزش دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. پس از اینکه سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کردند فشار قیمت همچنان ادامه دارد، پوند انگلیس با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱.۲۸۶۴ دلار رسید که بالاترین سطح از اوایل ماه مارس است.

  • چین غول انرژی تجدید پذیر جهان شد

تحقیقاتی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد تقریبا دو سوم نیروگاه های بزرگ بادی و خورشیدی در حال ساخت در سطح جهان در چین هستند، جایی که افزایش ظرفیت انرژی های تجدید پذیر سهم تولید زغال سنگ را به پایین ترین حد کاهش داده است. چین در حال ساخت ۳۳۹ گیگاوات (GW) انرژی بادی و خورشیدی یا ۶۴ درصد کل انرژی جهانی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر