واکنش ها به ترور نافرجام نامزد انتخابات؛

ترامپ اسطوره آمریکا شد؟

حمله مسلحانه به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا موجی از واکنش ها را به راه انداخت. این تیراندازی بلافاصله نگرانی هایی را مبنی بر افزایش خشونت در آینده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ایجاد کرد.

ترامپ اسطوره آمریکا شد؟

به گزارش تیتر کوتاه-آمریکایی‌ها نگران افزایش تهدیدها و حملات خشونت آمیز به سیاستمداران هستند. روز شنبه فردی با اسلحه قصد کشتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق امریکا را داشت که حداقل یک نفر کشته شد. این حوادث مردم را بسیار نگران کرده است. این تیراندازی بلافاصلهنگرانی هایی را مبنی بر افزایش خشونت در آینده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ایجاد کرد.

بر اساس گزارش ان بی‌سی نیوز، ایان برمر دانشمند علوم سیاسی و رئیس گروه اوراسیا، در ویدئویی که بلافاصله پس از تیراندازی در فضای مجازی منتشر شد، گفت: « «در کشوری که بسیاری از امریکایی‌ها دموکراسی سالم و کارآمدشان را باور ندارند و بسیاری از مردم معتقدند که اپوزیسیون سیاسی داخلی در صدد نابودی آن دموکراسی است، این بدترین نوع رویدادی است که می‌تواند در چنین محیطی اتفاق بیفتد.»

پروفسور دانشگاه شیکاگو، رابرت پیپ، مدیر پروژه شیکاگو در مورد امنیت و تهدیدها، در ایمیلی گفت که یک نظرسنجی ملی که توسط خود او انجام شده است، نشان داد که ۱۰ درصد از بزرگسالان امریکایی، که یک سوم آنها اسلحه دارند، موافق هستند که استفاده از زور برای جلوگیری از رئیس‌جمهوری شدن دونالد ترامپ موجه است. پیپ گفت: ما همچنین باید نگران تهدیدهای تلافی جویانه بایدن باشیم. نظرسنجی ما نشان می‌دهد که ۷ درصد از بزرگسالان امریکایی (۱۸ میلیون) از نیرویی برای بازگرداندن ترامپ به ریاست جمهوری حمایت می‌کنند که نیمی از آنها اسلحه دارند.

اریک نیسبت، استاد تحلیل سیاست و ارتباطات در دانشگاه نورث وسترن که خشونت سیاسی را مورد مطالعه قرار داده است، در ایمیلی گفت که تهدیدات خشونت آمیز برای سیاستمداران در تمام سطوح حکومت در حال افزایش است. او در ایمیلی گفت: از سال ۲۰۱۶، افزایش شدید تهدیدات سیاسی که مقامات منتخب دموکرات و جمهوری خواه را به طور یکسان هدف قرار می‌دهد، در تمام سطوح دولت از جمله فدرال، ایالتی و محلی رخ داده است.

کاترین کنلی، مدیر تجزیه و تحلیل تهدید در مؤسسه گفت‌وگوی استراتژیک (یک گروه غیرانتفاعی که به مطالعه افراط گرایی می‌پردازد) گفت که بسیاری از تهدیدها از جانب افرادی است که تحت تأثیر اطلاعات نادرست هستند. او در ایمیلی گفت: «متاسفانه، آنچه می‌بینیم افزایش نگران‌کننده در تهدیدات مقامات بر اساس روایات نادرست و گمراه‌کننده و همچنین اختلاف نظر در مورد سیاست یا اعتقادات است.» در حالی که موارد زیادی در مورد این حادثه وحشتناک و مهاجم ناشناخته است، ما شاهد تهدید مقامات از سوی افرادی هستیم که به نظر نمی‌رسد به هیچ گروه افراطی خاصی وابسته باشند، اما در عوض از تئوری‌های توطئه، اطلاعات نادرست و تفاوت در ایدئولوژی‌های سیاسی الهام گرفته‌اند. به هر حال خشونت سیاسی در همه اشکال باید محکوم شود.

خبرگزاری سی ان ان در گزارش امروز خود اعلام کرد: تلاش نافرجام برای کشتن دونالد ترامپ یک نشانه بد برای ایالات متحده است، زیرا در زمانی اتفاق می‌افتد که کشور درحال‌حاضر دچار چند دستگی مردم بوده و در واقع یک دوره پر تنشی از تاریخ است. هدف قرار دادن رئیس‌جمهوری سابق در یک گردهمایی تبلیغاتی، درست چند روز قبل از پذیرش نامزدی جمهوری خواهان، بنا به تعریف، حمله‌ای به دموکراسی و حق هر امریکایی برای انتخاب رهبران خود است.

صدای تیراندازی و منظره یک رهبر سیاسی که روی زمین می‌افتد، با عجله‌ای که مأموران سرویس مخفی برای محافظت از او خود را بالای سر او می‌اندازند، آسیب‌های شدید تاریخی را از خواب بیدار کرد. حمله اخیر به ترامپ، خطر دائمی برای رئیس‌جمهوری آینده امریکا را برجسته می‌کند. جو بایدن چهل و ششمین رئیس‌جمهوری است و چهار رئیس‌جمهوری گذشته در زمان ریاست جمهوری کشته شده اند، که آخرین آنها جان اف کندی در سال ۱۹۶۳ است. حمله به ترامپ به دوره ۴۰ ساله پایان می‌دهد که بسیاری بر این باور بودند که سرویس مخفی تا حد زیادی به آن حمله کرده است.

هدف قرار دادن ترامپ در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، با ترور رابرت اف کندی، نامزد دموکرات در سال ۱۹۶۸ مقایسه می‌شود، سالی پر از خون که همچنین شاهد کشته شدن مارتین لوتر کینگ، رهبر حقوق مدنی و خشونت در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو بود.

خشونت سیاسی حتی پس از سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۱، یک نماینده کنگره مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد و شش نفر دیگر در یک رویداد کشته شدند. در سال ۲۰۱۷، یک مرد مسلح به تمرین یک بازی بیسبال در کنگره حمله کرد و یک نماینده کنگره و سه نفر دیگر را مجروح کرد. سپس در سال ۲۰۲۱، یک حمله خشونت آمیز به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان رئیس‌جمهوری سابق صورت گرفت.

ترامپ از سوی حامیانش به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شد و در راهپیمایی هایش بسیار مورد احترام بود. تصویر او به عنوان کسی که همیشه با دشمنانش می‌جنگد پس از این حادثه حتی قوی تر خواهد شد. هنگامی که او ضربه خورد، آرام ماند و با بالا بردن مشت و تشویق هوادارانش به مبارزه، لحظه‌ای به یاد ماندنی را خلق کرد. این تصویر توسط دوربین‌های تلویزیونی ثبت و به لحظه‌ای نمادین تبدیل شد.

این تصاویر در تاریخ ماندگار شده و به نوعی از ترامپ اسطوره‌ای می‌سازد، درست به همان اندازه که عکس او در زندان آتلانتا و فیلم بازگشت او به کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ پس از غلبه بر یک عفونت جدی کووید-۱۹ خبرساز ساز شد. انتخابات آتی می‌تواند به شیوه‌های غیرمنتظره‌ای تحت تاثیر قرار گیرد، به خصوص که ترامپ حتی قبل از عملکرد ضعیف خود در مناظره از جو بایدن جلوتر بود. جو کنوانسیون ملی جمهوری خواهان این هفته احتمالاً بسیار شدید خواهد بود.

اکنون مردم خواستار تحقیقات در مورد چگونگی هدف قرار دادن ترامپ توسط یک تیرانداز که خارج از منطقه امن تجمع بود، شدند. ماه‌ها در مورد این شکست امنیتی صحبت خواهد شد و بر نحوه رسیدگی به رویدادهای ریاست جمهوری و مبارزات انتخاباتی آینده تأثیر خواهد گذاشت. بسیاری از سیاستمداران از احزاب مختلف سیاسی نسبت به زبان قوی و تهاجمی به کار رفته در سیاست ابراز نگرانی می‌کنند، به ویژه پس از یک حادثه نگران‌کننده دیگر که نشان می‌دهد در کشوری که در آن اسلحه به راحتی در دسترس است چه اتفاقی می‌تواند بیفتد. متأسفانه، تاریخ نشان می‌دهد که خشونت، اگرچه غیرقابل دفاع است، اما یک زخم اساسی بر سیاست امریکاست.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر