سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: احتمال حمله اسرائیل به یمن را رد نمی‌کنیم

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «ما امروز و در روزهای آینده در حال انجام تحقیقات هستیم تا متوجه شویم که تهدید دقیقاً از کجا شلیک شده است و چه پاسخ‌هایی برای دفاع لازم است و پاسخ‌های تهاجمی در برابر تهدید کننده اسرائیل چیست.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: احتمال حمله اسرائیل به یمن را رد نمی‌کنیم

اوایل روز جمعه مرکز تل‌آویو، در محله‌ای نزدیک به سفارت آمریکا، هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت که در آن یک نفر کشته و دست کم ۱۰ زخمی شدند.

صدای این حمله هوایی در تمام شهر شده شد و منجر به بارش ترکش و پخش شدن خرده‌های شیشه در شعاع بزرگی شد. حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند و ارتش اسرائیل گفت که بر این باور است که این پهپاد از یمن منشا گرفته است و از نوع صامد-۳ بوده که برای طی کردن مسافت‌های طولانی ارتقا یافته است.

به نوشته اسوشیتدپرس، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «ما امروز و در روزهای آینده در حال انجام تحقیقات هستیم تا متوجه شویم که تهدید دقیقاً از کجا شلیک شده است و چه پاسخ‌هایی برای دفاع لازم است و پاسخ‌های تهاجمی در برابر تهدید کننده اسرائیل چیست.»

هاگاری همچنین گفت: «سیستم حفاظتی صددرصد امنیت اسرائیل را تضمین نمی‌کند.»

این سخنگو افزود: «برای ارتقای قابلیت‌های شناسایی و هشدار، توان دفاعی خود را در مرکز و آسمان اسرائیل تقویت کرده‌ایم.»

دنیل هاگاری تاکید کرد: «احتمال حمله اسرائیل به یمن را رد نمی‌کنم.»

حوثی ها در طول جنگ غزه هواپیماهای بدون سرنشین و موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرده اند. اما تا پیش از روز جمعه، همه آن‌ها توسط اسرائیل یا متحدان غربی که در منطقه نیروی مستقر دارند، رهگیری شدند.

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی اکس منتشر شد، گفت که این حمله به تلافی جنگ اسرائیل و حماس انجام شده و یکی از انبوه اهداف این گروه در اسرائیل را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل گفت که معتقد است این پهپاد از یمن پرتاب شده است است، اما این گفته حوثی‌ها مبنی بر اینکه زرادخانه آن‌ها قادر به دور زدن پدافند هوایی اسرائیل است را رد کرد.

یک مقام نظامی اسرائیل گفت این پهپاد مملو از مواد منفجره روز پنجشنبه شناسایی شد اما به دلیل «خطای انسانی» در عملیات سیستم، به حریم اسرائیل نفوذ کرد.

این اولین حمله طی ماه‌های اخیر است که تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد. پلیس محلی گفت که انعکاس صدای آن به شهرهای مجاور نیز رسیده و حداقل ۱۰ نفر را مجروح کرده است.

فرمانده ارتش در منطقه تل آویو گفت که افسران نمی‌توانند نقطه تماس را پیدا کنند و این نشان می‌دهد که انفجار در هوا رخ داده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر