کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۶

رئیس جمهور سابق خط قرمزها را رد کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخسن مهم‌ترینروزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

رئیس جمهور سابق خط قرمزها را رد کرد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۳۱ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • مایکروسافت در پی راه چاره

قطعی جهانی فناوری که مربوط به به‌روزرسانی نرم‌افزار شرکت امنیت سایبری CrowdStrike بود، نزدیک به ۸.۵ میلیون سیستم مایکروسافت را تحت تأثیر قرار داد. CrowdStrike به ایجاد راه‌حلی برای رفع سریع مشکلات در ابر Azure مایکروسافت کمک کرد. مایکروسافت با AWS و Google Cloud برای یافتن بهترین راه‌ها برای حل مؤثر مشکلات کار کرد. مسافران هوایی در سراسر جهان به دلیل نقص گسترده سیستم فناوری اطلاعات که فرودگاه‌ها و خطوط هوایی را با چالش رو به رو کرد، تاخیر و لغو پرواز همراه با مشکلات مربوط به ورود را تجربه کردند. علاوه بر این سایر صنایع مانند بانک‌ها و شرکت‌های رسانه‌ای را نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.

  • تمسخر دموکرات‌ها توسط ترامپ

ترامپ به دموکرات‌ها حمله کرد و گفت که آنها می‌خواستند پس از اینکه بایدن در رقابت نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد، آن را کنار بگذارند. ترامپ با خنده و تمسخر گفت: آنها چند مشکل دارند. اول اینکه نمی‌دانند کاندیدای آنها کیست. این مرد می‌رود و رأی‌ها را می‌گیرد و حالا می‌خواهند آن را بردارند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق امریکا، پس از فراخوان کوتاهی برای اتحاد ملی در اوایل هفته، در جریان تجمعی در گراند راپیدز در روز شنبه، لفاظی‌های معمول کمپین خود را از سر گرفت. ترامپ که رئیس‌جمهوری جو بایدن و دیگر دموکرات‌های ارشد را با الفاظ توهین آمیز و ادعاهای نادرست هدف قرار داد، در کنار معاون خود، سناتور جی دی ونس، پیش از حضور شدید پلیس سخنرانی کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • دعوای دو کُره بالا گرفت

کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که در حال تقویت برنامه‌های تبلیغاتی خود علیه پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) در سراسر مرز پرتنش با این کشور است، این جریان پس از آن اتفاق افتاد که کره شمالی بالن‌های بیشتری را که احتمالا حاوی زباله‌ها بودند را به سمت کره جنوبی ارسال کرد. رقابت بین کره شمالی و کره جنوبی، مشابه دوران جنگ سرد، باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره شده است. هر دو طرف در حال تهدید و هشدار درباره عواقب شدید اقدامات یکدیگر هستند.

  • سهمیه بندی مشاغل دولتی دردسر شد

مقامات بنگلادش روز یکشنبه در حالی که منتظر تصمیم دادگاه عالی در مورد سهمیه شغلی بودند، منع رفت و آمد را در سراسر کشور تمدید کردند، که منجر به درگیری‌های خشونت آمیز بین پلیس و معترضان شد که منجر به کشته شدن بسیاری شد. دانشجویان در اعتراض به سیستم سهمیه‌بندی که تا ۳۰ درصد از مشاغل دولتی را برای بستگان کهنه‌سربازانی که در جنگ استقلال بنگلادش در سال ۱۹۷۱ جنگیدند، در نظر می‌گیرند، اعتراض کردند. اعتراضات روز سه شنبه به خشونت کشیده شد و تا روز شنبه حداقل ۱۰۳ نفر کشته شده‌اند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سقوط این هواپیما یک کشته بر جای گذاشت

مقامات نیویورک تحقیقاتی را روز شنبه پس از مرگ یک نفر در سانحه یک هواپیمای کوچک در شهرستان نیاگارا آغاز کردند. طبق بیانیه اداره هوانوردی فدرال، هواپیمای تک موتوره سسنا ۲۰۸ بی‌- هواپیمایی که برای چتربازی استفاده می‌شد - در نزدیکی جاده دریاچه در نزدیکی یانگستون نیویورک، کمی قبل از ساعت ۱ بعد از ظهر سقوط کرد. کلانتر نیاگارا سقوط هواپیما را "حادثه‌ای ناگوار" خواند و افزود که شرکای مجری قانون محلی و فدرال در تلاش هستند تا مشخص کنند چه چیزی منجر به سقوط شده است.

  • احتمال کاهش نرخ تورم قوت گرفت

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، زیرا نشانه‌های جدیدی از کاهش تورم و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در حال بروز است. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بدون احتساب قیمت مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی احتمالاً در ژوئن برای دومین ماه متوالی ۰.۱ درصد افزایش یافته است. این امر منجر به کاهش متوسط ​​نرخ تورم سه ماهه خواهد شد

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر