کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۷

بایدن جام زهر را سر کشید / احتمال بازگشت اوباما به میدان سیاست

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بایدن جام زهر را سر کشید / احتمال بازگشت اوباما به میدان سیاست

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اجتماعی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رئیس‌جمهور پر حاشیه کوتاه آمد

جو بایدن از نامزدی ریاست جمهوری انصراف داد. این تصمیم غافلگیرکننده، رقابت دموکرات‌ها را متزلزل کرده است. این نشان دهنده پایان یک حرفه طولانی و پرحادثه در سیاست پر از پستی و بلندی امریکا است. بر اساس نظرسنجی ها، چهل و ششمین رئیس‌جمهوری امریکا در دوران ریاست جمهوری خود دستاوردهای زیادی داشت. او کشور را از یک بیماری همه گیر سخت نجات داد، زمانی که اوضاع ناگوار به نظر می‌رسید اقتصاد را تقویت کرد، کشورها را علیه گسترش روسیه گرد هم آورد و تلاش زیادی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام داد.

  • طوفان کشنده جان ۲۳ نفر را گرفت

حدود دو هفته پس از آنکه طوفان بریل جنوب شرق تگزاس را درنوردید و باعث قطعی برق برای بسیاری از مردم شد، تعداد افرادی که بر اثر طوفان جان خود را از دست دادند در این منطقه افزایش یافت. مقامات محلی تقریباً بیست و سه کشته گزارش کردند. تا روز یکشنبه، حداقل ۲۳ نفر به دلایل مختلف مرتبط با طوفان مانند گرما، غرق شدن، و جراحات در طول طوفان جان خود را از دست داده‌اند. این طوفان باعث وزش باد شدید، باران شدید، سیل و قطع برق در جنوب شرقی تگزاس شد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • احتمال بازگشت اوباما به میدان سیاست

کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا از رقابت‌های ریاست‌جمهوری روز یکشنبه، دنیای سیاست را تکان داد. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری از حمایت بایدن قدردانی می‌کند. او قصد دارد برای کسب و تضمین نامزدی سخت تلاش کند. انتخاب یک معاون رئیس‌جمهوری یک تصمیم بزرگ برای نامزد دموکرات است. برخی از مردم فکر می‌کنند باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق می‌تواند گزینه خوبی باشد. انتخاب یک رئیس‌جمهوری سابق محبوب برای نقش معاون رئیس‌جمهوری مانند سفر به سرزمین ناشناخته است، زیرا قبلاً در تاریخ سابقه نداشته است.

  • قیمت نفت پس از انصراف بایدن از کاندیداتوری ریاست جمهوری

قیمت نفت پس از کاهش نزدیک به ۳ درصدی در روز جمعه، اندکی افزایش یافت. این اتفاق زمانی رخ داد که جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا اعلام کرد برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد. همچنین، آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها در کانادا بر تولید نفت در آنجا تأثیر می‌گذارد. شاخص جهانی نفت برنت پس از ثبت بزرگترین کاهش یک روزه خود از اوایل ژوئن به بالای ۸۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۱ دلار بود. بایدن از نامزدی خود برای دور دوم ریاست جمهوری به دلیل نگرانی از اینکه نمی‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد، دست کشید و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری حمایت کرد. دلار امریکا در معاملات آسیایی کاهش یافت.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • لغو پروازهای این شرکت هواپیمایی ادامه دارد

خطوط هوایی، از جمله دلتا ایر لاین، پس از اینکه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری معیوب که منجر به ویرانی‌های فنی در سراسر جهان و همچنین باعث زمین‌گیر شدن چندین شرکت هواپیمایی شد، به تلاش برای بازگرداندن عملیات ادامه دادند. بر اساس آخرین داده‌های FlightAware، کل لغو در داخل، یا خارج از ایالات متحده در روز یکشنبه به ۱۴۶۱ رسید. دلتا و یونایتد ایرلاینز در صدر کنسلی‌ها قرار گرفتند. مدیر اجرایی دلتا، اد باستین، یکشنبه در پیامی به مشتریان گفت که لغو پروازها همچنان ادامه دارد زیرا این شرکت هواپیمایی تلاش می‌کند تا سیستم‌های خود را بازیابی کند.

  • جایگاه خودروهای برقی در اروپا

مدیرعامل رنو، لوکا دی میو، مطمئن نیست که اروپا با چه سرعتی می‌تواند به خودروهای برقی روی آورد. وی خاطرنشان کرد که رنو برای دستیابی به اهداف خودروهای برقی خود باید هزینه‌ها را کاهش دهد. روی آوردن به وسایل نقلیه برقی نقش مهمی در کاهش انتشار جهانی کربن ایفا می‌کند و در نهایت صنعت خودرو و محیط‌زیست را تغییر می‌دهد. انتخابات اخیر در اتحادیه اروپا افزایش تقاضا برای لغو ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در سال ۲۰۳۵ را به دلیل تقاضای کم برای وسایل نقلیه برقی نشان داد. این ممنوعیت قرار است در سال ۲۰۲۶ بازنگری شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر