کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۸

پرونده کلاهبرداری خانوادگی رئیس‌جمهور سابق باز ماند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پرونده کلاهبرداری خانوادگی رئیس‌جمهور سابق باز ماند

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۲ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • لغو پروازهای خارجی ادامه دار شد

شرکت دلتا ایر لاینز انتظار دارد در این هفته پروازهای بیشتری را لغو کند، زیرا این شرکت تلاش می‌کند تا پس از قطعی فناوری فلج‌کننده بهبود یابد. این ایرلاین از بعدازظهر دوشنبه نزدیک به ۹۰۰ پرواز را متوقف کرد و تعداد پروازهای خود را از زمان سقوط روز جمعه به تقریباً ۴۷۰۰ رساند. بیش از نیمی از IT در سراسر جهان متکی به سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است که تحت تأثیر خطای نرم افزاری قرار گرفته است. بر اساس یک پیام ویدئویی که دوشنبه برای کارمندان ارسال شد، اد باستیان، مدیر اجرایی این شرکت، گفت ممکن است چند روز طول بکشد تا دلتا از این حادثه عبور کند.

  • تعداد طرفداران هریس اوج گرفت

بر اساس نظرسنجی ها، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، حمایت کافی نمایندگان دموکرات را برای نامزدی حزبش در برابر دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به‌دست آورده است، زیرا دموکرات‌های ارشد پس از تصمیم جو بایدن برای کنار گذاشتن تلاش‌اش برای انتخاب مجدد، از هریس حمایت می‌کنند. حمایت سریع از هریس نشان داد که این حزب می‌خواهد از درام اخیر درباره آینده بایدن عبور کند و برای شکست ترامپ متحد شود، در حالی که بیش از ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. پس از کناره گیری بایدن، بسیاری از رهبران و سازمان‌های دموکرات به سرعت از هریس حمایت کردند و کمپین او رکورد جدیدی را برای کمک‌های مالی در یک روز به ثبت رساند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آخرین وضعیت بازار پس از کناره گیری بایدن

بازارها با خونسردی به کناره گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده واکنش نشان دادند و توجه خود را به درآمدهای تجاری و نرخ بهره معطوف کردند. در ایالات متحده، تقریباً مشخص است که نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش می‌یابد و در اروپا، کاهش اندک نرخ بهره در ماه اکتبر انتظار می‌رود. تسلا احتمالاً سود کمتری نسبت به قبل دارد، در حالی که انتظار می‌رود آلفابت (شرکت فناوری مادر گوگل) به لطف بهبود در بازار تبلیغات، برای چهارمین سه ماهه متوالی رشد بالایی را نشان دهد.

  • تصمیم جدی دولت برای افزایش سن بازنشستگی

چین قصد دارد سن بازنشستگی را برای مقابله با جمعیت پیر و مسائل بازنشستگی افزایش دهد. درحال‌حاضر، مردان در مناطق شهری می‌توانند در ۶۰ سالگی بازنشسته شوند و از صندوق‌های دولتی مستمری دریافت کنند. سن بازنشستگی کارگران زن شهری ۵۰ یا ۵۵ سال بسته به شغل آنها است. ساکنان روستایی در چین تحت سیستم بازنشستگی متفاوتی قرار می‌گیرند. برنامه‌های پکن که در آخر هفته اعلام شد، قبلاً واکنش شدیدی را به همراه داشته است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پرونده کلاهبرداری خانوادگی رئیس‌جمهور سابق باز ماند

وکلای دونالد ترامپ از دادگاه استیناف نیویورک خواستند تا جریمه ۴۵۴ میلیون دلاری دادگاه تقلب مدنی وی را لغو کند. آنها استدلال می‌کنند که این جریمه خلاف قانون اساسی است. وکلای رئیس‌جمهوری سابق نکات حقوقی دیگری را مطرح کردند که در دادگاه مورد تایید قرار نگرفت. آنها استدلال کردند که هیچ بانک یا شریکی بابت وام‌ها ضرر نکرده است و ادعا می‌کردند که قاضی در تصمیمات خود اشتباه کرده است. ترامپ در حال تلاش برای لغو حکم ۴۵۴ میلیون دلاری یک قاضی در ماه فوریه است. قاضی گفت که ترامپ، پسرانش (دونالد جونیور و اریک) و کسب و کارشان مرتکب کلاهبرداری شده‌اند.

  • ایده جذاب مک دونالد برای افزایش فروش

تقریباً همه شعبه‌های مک‌دونالد در ایالات متحده، پس از اینکه مردم به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی به این تبلیغ هجوم آوردند، به فروش « غذای ۵ دلاری» ادامه می‌دهند. مک دونالد درحال‌حاضر از طریق این نوع تبلیغات به سود قابل توجهی رسیده است. افزایش قیمت مواد غذایی بسیاری از کسب و کارها در این حوزه را با چالش رو به رو کرده است. تبلیغات خلاقانه یکی از راه‌های مقابله با این چالش است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر