افسران سپاه قدس درحال تولید سلاح در یمن هستند

کارشناس اسرائیلی گفت: این روزها ایران دارد در سراسر خاورمیانه رژه می‌رود. افسران سپاه قدس درحال تولید سلاح در یمن هستند.

افسران سپاه قدس درحال تولید سلاح در یمن هستند

به گزارش تیتر کوتاه، دنیس سیترینوویج کارشناس اسرائیلی (مسئول سابق میز ایران در سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی) در مصاحبه ای گفت: به تهدید هسته‌ای و منطقه‌ای ایران باید فعالیت در آفریقا را هم اضافه کنیم؛ زیرا این فعالیت‌ها منافع اقتصادی و گسترش نفوذ برای ایران در پی دارد. 

دنیس در این مصاحبه با نقد تمرکز رژیم صهیونیستی عمدتا بر روی فعالیت های ایران در خاورمیانه و برنامه هسته ایش می گوید؛ وقتی به آنچه در گذشته رخ داده می نگریم روشن و آشکار است که باید به تصویر کلان تر نگاه کنیم و تصویر کلان تر به ما می گوید که ایران دارد با نیروهای نیابتی اش در سراسر خاورمیانه رژه می رود و نه تنها دنبال گسترش نفوذش در خاورمیانه است بلکه به طور مثال حوثی های پرآوازه طی نه ماه گذشته داشتند در آفریقا در تنگه باب المندب در سمت قاره آفریقا در سومالی کار می کردند تا تهدید را برای دریانوردی اسرائیل پیرامون باب المندب افزایش دهند. بنابراین وقتی از آفریقا سخن می گوییم مبالغه نیست و بحث مطبوعی است. لذا برای اسرائیل مقتضی است که هنگام بحث از تهدید ایران به تصویر کلان نگاه کنند و حوثی ها و آنچه در آفریقا روی می دهد مثال خوبی برای آن است. 

به گزارش تیتر کوتاه، دنیس می گوید ایرانی ها به خوبی از حوثی ها حمایت می کنند تا هم رقیب منطقه ای خود یعنی عربستان را کنترل کنند و هم در زمان جنگ غزه با حمایت از حملات حوثی ها به اسرائیل فشار می آورند تا فشارها بر حماس کاسته شود و حماس را نجات بدهد. در واقع ایرانی ها یک راهبرد حلقه آتش دور اسرائیل به راه انداخته اند. لذا ما نمی توانیم روی مسئله ایران فقط در حوزه هسته ای یا خاورمیانه تمرکز کنیم زیرا هنگامی که ایرانیان به جهان می نگرند تمام گیتی را در نظر می گیرند. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر