چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

اصلی‌ترین هدف هر کسب و کار، افزایش فروش و کسب درآمد و سود بیشتر است؛ از این رو کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها و راهکارهای اصولی برای افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر، از مهمترین الزامات هر کسب و کار به حساب می‌آید. در خصوص روش‌های جذب مشتری بیشتر و راه‌های افزایش فروش کسب و کار، نکات و توصیه‌های زیادی توسط افراد مختلف مطرح شده است.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

 در این بین ممکن است برخی از این روش‌ها برای کسب و کار شما مناسب بوده و بتوانند تأثیر زیادی روی فروش شما داشته باشند؛ که از جمله اصلی‌ترین این روش‌ها می‌توان به، استفاده از هدایای تبلیغاتی مختلف، برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان، ارائه ضمانت و گارانتی و... اشاره کرد.

 

بهترین راهکارها برای افزایش فروش

برای بالا بردن میزان فروش در کسب و کار، باید به جای تمرکز روی سود، روی مشتریان و جلب اعتماد آن ها تمرکز کرد! در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از مهم ترین راهکار هایی که به شما کمک میکنند تا بتوانید فروش خود را در طولانی مدت افزایش دهید، آشنا کنیم. 

شخصیت و هویت خود را مشخص کنید

سازمان و کسب و کار شما باید یک شخصیت متمایز و مختص به خود را دارا باشد تا بتواند از دیگر رقبا قابل تشخیص باشد. در واقع، این تمایز ها باعث می‌شود تا برند شما نسبت به رقبا کاملا مشخص باشد و در نتیجه بتوانید در بازار‌های بزرگ، مشتریان بیشتری را جذب کنید. به عنوان مثال، لوگوی خاص اپل، در تمامی محصولات این شرکت به خصوص تلفن‌های همراه قابل تشخیص است و نسبت به دیگر رقبا متمایز تر است!

کارهای نوآورانه انجام دهید و مبدع باشد

هر کسب و کاری در بازار پر از رقابت امروز، برای حفظ حضور خود در بازار و افزایش لذت و هیجان مخاطبان خود باید مبدع باشد. به عنوان مثال شرکت سونی توانست با بررسی دقیق نیازهای مخاطبین و مشتریان خود، به پیشرفت‌های بزرگی در صنعت بازی سازی دست پیدا کند، و در نتیجه توانست سهم بزرگی از بازار را در اختیار بگیرد.

ارتباط موثری با مشتریان خود برقرار کنید

اکثر مشتریان از این موضوع مطلع هستند که، یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط بیشتر و گسترش فروش، پرسیدن به صورت مستقیم از آنها است. در واقع یک نظر سنجی دقیق، می‌تواند برای شناخت نیازهای مخاطبین و مشتریان شما کمک زیادی کند و تا بتوانید با بهبود خدمات خود، سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورید. از دیگر روش‌های ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان، می‌توان به بهره مندی از سیستم‌های نرم افزاری ارتباط با مشتریان اشاره کرد. 

برای حفظ مشتریان خود کارهای خلاقانه انجام دهید

اگر بخواهیم برای حفظ وفاداری نسبت به برند یک مثال خوب بزنیم، می‌توانیم به شرکت نتفلیکس اشاره کنیم. این پلتفرم با ایجاد دائمی امکانات جدید و همچنین بهینه سازی الگوریتم‌های خود، همواره توانسته رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد و همین بروزرسانی ها و سهم زیاد نتفلیکس از بازار، باعث شد تا با وجود رقبای قدرتمند، نتفلیکس بتواند جایگاه خود را حفظ کند و حتی مشتریان بیشتری به دست بیاورد. مشتریان نتفلیکس اکثرا اشتراک خود را هرگز لغو نمی‌کنند! چرا که هر روز امکانات و آپدیت‌های بیشتری را می‌توان در این پلتفرم مشاهده کرد!

با مشتریان خود همدل باشید و آنها را خوشحال کنید

توانایی درک خواسته‌ها و نیازهای مخاطبین، یک استعداد نادر و با اهمیت در فروش است. یک فروشنده موفق برای درک بهتر خواسته‌ها و نیازهای مخاطبین خود، باید گوش شنوایی داشته باشد! در واقع به جای ارائه توضیحات بی جهت به خود و مخاطبین، کاری کند که مشتریان در خصوص مشکلات و نیازهای خود صحبت کنند و برای جلب اعتماد آنها، مشکلات مشتریان را به خوبی درک کند.

یکی دیگر از بهترین اقداماتی که هر کسب و کاری می‌تواند انجام دهد، اهدا هدایای تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبین هدف است. انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی هم اکنون در بازار وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد های مختلفی هستند و از این رو باید در زمان انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی به نکاتی توجه داشته باشید.

 هدایای تبلیغاتی | گیفت | تحویل فوری | ارزان | هدیه | خودکار

نکات مهم در انتخاب هدایای تبلیغاتی

در ادامه با ما همراه باشید تا با اصلی ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی مد نظر قرار دهید، آشنا شوید. 

در خصوص مخاطبین هدف خود تحقیق کنید

اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان خرید هدیه تبلیغاتی مد نظر خود قرار دهید، تحقیق در خصوص پرسونا و جستجو در خصوص مخاطبین است. برای دریافت بازخورد مثبت، باید هدیه تبلیغاتی را مطابق با شرایط و نیازهای مخاطبین انتخاب کنید.

طراحی جذاب با حفظ سادگی

اگر قصد دارید تا هدیه تبلیغاتی شما بتواند در مدت زمان طولانی در ذهن مشتریان حضور داشته باشد، باید به طراحی و جذابیت آن توجه ویژه داشته باشید. 

به قیمت بالا خیلی توجه نکنید

اجازه ندهید تا در زمان خرید، تصورات و باورهای اشتباه در تصمیمات شما تأثیر گذار باشند! برخی از اشتباهات رایج، توجه به قیمت هدیه تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی در بازار دارای قیمت های مختلف و متفاوتی هستند؛ ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که گران بودن یک کالا، به معنی ارزشمند بودن و کاربردی بودن آن نیست!

کیفیت را مد نظر خود قرار دهید

کیفیت هدیه تبلیغاتی یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر هدیه تبلیغاتی که به مشتریان خود ارائه میکنید، کیفیت مطلوبی نداشته باشد، ممکن است تأثیر منفی روی ذهنیت مخاطبین نسبت به سازمان و کسب و کار شما داشته باشد!

خرید از یک فروشگاه معتبر

فروشگاه های زیادی هم اکنون وجود دارند که به عنوان مراجع عرضه و فروش هدایای تبلیغاتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این بین، فروشگاه هدایای تبلیغاتی راسا گیفت با بیش از 20 سال فعالیت در زمینه واردات و فروش هدایای تبلیغاتی (بخصوص خودکارهای لوکس) در بازار تهران، به عنوان یکی از بهترین فروشگاه ها و مراجع فروش هدایای تبلیغاتی شناخته میشود. از جمله اصلی‌ترین مزایای این فروشگاه نسبت به رقبایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش از 50 سال سابقه فعالیت در صنف نوشت افزار
  • دارای جواز کسب فعالیت صنف نوشت افزار
  • ثبت برند هانوفر در چین و ایران
  • محصولات راسا گیفت دارای ضمانت کیفیت، قیمت و گارانتی هستند.
  • در سفارش‌های بالا تخفیف‌های مناسب ارائه می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین روش‌های جذب مشتریان بیشتر و رشد کسب و کار آشنا کنیم. در بین تمامی این روش‌ها، ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبین هدف می‌تواند تأثیر بیشتری روی ذهنیت آنها نسبت به کسب و کار شما داشته باشد و فروش شما را افزایش دهد.

 

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر