اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی سدان لوکس و پرآپشن کره‌ای + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو کیا کادنزا می‌پردازیم.

کیا کادنزا یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی کیا در بازار خودرو است. این خودرو رقیب سرسختی برای محصولات تویوتا و هیوندای به حساب می آید و آمار فروش نسبتا خوبی در بین خودروهای وادراتی در کشور دارد. در این گزارش به معرفی و بررسی این خودرو به لحاظ مشخصات فنی و آپشن ها نیز می پردازیم. با ما همراه باشید.

کیا-کادنزا2

کیا کادنزا نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان جایگزین رسمی اپیروس وارد بازار شد. تا امروز چندین نسل گوناگون از آن طراحی و تولید شده است. موتور قدرتمند کادنزا، طراحی زیبا و اروپایی آن باعث شده که این ماشین جزو بهترین گزینه‌ها برای مشتری باشد.

این خودروی تقریبا لوکس به عنوان یکی از سدان‌های شیک شرکت کیا موتورز می‌باشد. در کره جنوبی کیا کادنزا بهK۷ معروف است. این خودرو در ایران با حداکثر قدرت ۲۹۰ اسب بخار، موتور ۳.۵ لیتری و همچنین جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک از طریق نمایندگی اطلس خودرو به بازار ارائه شده است. این خودرو دیفرانسیل جلو است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹.۵ لیتر در هر صدکیلومتر می‌باشد. مهم‌ترین رقیب کادنزا در بازار آزرا گرنجور است.

تجهیزات و امکانات کادنزا

نکته دیگری که باید زمان معرفی کامل خودرو کیا کادنزا بدانید، تجهیزات و امکانات رفاهی آن است که در این بخش از مطلب به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

کیا-کادنزا1

همان طور که پیش تر اشاره شد، تجهیزات و امکانات رفاهی متعدد و مختلفی برای کیا کادنزا در نظر گرفته شده است که می توان به ۸ کیسه هوا، سیستم های ترمز و ABS، EBD، ESC، TCS، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانورما، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، کروز کنترل روشنایی جلو و عقب همراه با مه شکن، سیستم برقی پرده عقب، تنظیم اتومات نور چراغ ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی همراه با سیستم قطع کنندگی بالابر، تنظیم برقی آیینه ها همراه با گرمکن، سیستم ضد یخ ضدایی شیشه های جلو، آینه الکتروکرومیک، سیستم جمع شوندگی آینه ها، صندلی عقب با سیستم تاشوندگی به همره سیستم پشت سری فعال، صندلی های جلو با تنظیم برقی و گرمکن، روکش چرمی، سیستم حافظه برای یکپارچه سازی تنظیمات صندلی و آینه ها، پشت سری فعال موقع تصادف، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع اتومات، کلید های کنترل سیستم صوتی، چرخ های ۱۹ اینچی، چراغ عقب ال ای دی، آینه های تا شونده، برف پاک کن حساس به باران و… اشاره کرد.

تجهیزات و امکانات رفاهی
ترمز و پایداری TCS – EBD – ESC – ABS
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی، پرده ای، در مجموع 8 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه 6 اسپیکر شرکت JBL، چنجر 6 تایی، ورودی های Ipod و بلوتوث
دیگر تجهیزات سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانورما، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، کروز کنترل روشنایی جلو و عقب همراه با مه شکن، سیستم برقی پرده عقب، تنظیم اتومات نور چراغ ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی همراه با سیستم قطع کنندگی بالابر، تنظیم برقی آیینه ها همراه با گرمکن، سیستم ضد یخ ضدایی شیشه های جلو، آینه الکتروکرومیک، سیستم جمع شوندگی آینه ها، صندلی عقب با سیستم تاشوندگی به همره سیستم پشت سری فعال، صندلی های جلو با تنظیم برقی و گرمکن، روکش چرمی، سیستم حافظه برای یکپارچه سازی تنظیمات صندلی و آینه ها، پشت سری فعال موقع تصادف، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع اتومات، کلید های کنترل سیستم صوتی، چرخ های ۱۹ اینچی، چراغ عقب ال ای دی، آینه های تا شونده، برف پاک کن حساس به باران، دوربین عقب و…

مشخصات فنی کیا کادنزا

مشخصات فنی

موتور

۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه

حجم موتور

۳۵۰۰ سی سی

تنفس موتور

تنفس طبیعی

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۲۸۶ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۳۳۸ نیوتون متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۶ دنده خودکار تیپ ترونیک

شتاب صفر تا ۱۰۰

۷.۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۳۰ کیلو متر در ساعت

وزن

۱۵۷۵ کیلو گرم

اندازه (میلی متر)

۴۹۶۵ طول – ۱۸۵۰ عرض – ۱۴۷۵ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۸۴۵ میلی متر

طراحی داخلی کیا کادنزا

در داشبورد نسخه فیس لیفت این خودرو جای برخی از کلیدها و تجهیزات مانند کلیدهای تنظیم سیستم صوتی و تهویه هوا عوض شده است. در قسمت وسط داشبورد یک صفحه نمایش ۸ اینچی وجود دارد که در دو طرف آن دریچه‌های تهویه هوا تعبیه شده است. در قسمت پایین صفحه نمایش تعداد زیادی کلید وجود دارد که برای کنترل قسمت‌های خودرو و استفاده از تجهیزات در نظر گرفته شده است.

به طور کلی متریال به کار رفته در این خودرو در حد قابل قبولی قرار دارد و تمامی جزییات به زیبایی طراحی شده است. فضای داخل کابین جادار و راحت بوده و فضای کافی برای پای سرنشینان در نظر گرفته شده است. این خودرو برای مسافرت‌های شهری و بین شهری و برای خانواده گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد