اختصاصی تیترکوتاه؛

هاچ بک پرآپشن کره‌ای را بهتر بشناسید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی هاچ بک جذاب کره‌ای می‌پردازیم.

تیوولی یکی از جذاب‌ترین خودروهای کره‌ای و یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران است. این خودرو به دلیل طراحی چشم نواز و نیز آپشن‌های مدرنی که دارد به شدت مورد توجه و استقبال مشتریان قرار گرفت و آمار فروش قابل قبولی را به خود اختصاص داد.

کمپانی سانگ‌یانگ قدیمی‌ترین خودروساز کره است و ازنظر برخی مصرف‌کنندگان، کیفیت محصولاتش گاهی از هیوندای و کیا هم بیشتر و بهتر است. جالب است بدانید این شرکت درحال‌حاضر چهارمین خودروساز کره جنوبی است.

تیوولی

تیوولی درحال‌حاضر یکی از شناخته شده‌ترین محصولات کمپانی سانگ یانگ می‌باشد که نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان، چون ایران طرفداران خاص خود را دارد. این خودروی مینی کامپکت در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت رامک خودرو وارد بازار داخلی شد.

با توجّه به استقبال مردم و فروش بالای این اتومبیل تیپ دیگری از تیوولی با نام تیوولی اسپرت یا هامان تیوولی آرمور بعد از بازه زمانی تقریباً ۳ ماهه نیز به ایران وارد شد که خیلی زود هم واردات آن نیز متوقف شد. نسخه‌های اولیه این برند کره‌ای با نام اِلیت به فروش می‌رسیدند که هم‌چنان در بازار لوازم یدکی رونق بالایی دارد.

آپشن‌ها و امکانات سانگ یانگ تیوولی

همان‌طور که اشاره شد، سانگ یانگ تیوولی در قالب سه تیپ مختلف روانه بازار کشور شده که هرکدام از آنها تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا قابل قبولی را در اختیار کاربر کاربران خود قرار خواهند داد. تیپ آرمور گران‌ترین نسخه تیوولی در ایران بوده و به تجهیزات رفاهی زیر مجهز شده است: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سه حالت رانندگی، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی سه حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، بلوتوث، درگاه USB، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های

تیوولی1

 جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، پورت برق ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، شیشه بالابر آنتی‌ترپ.

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۶ لیتر نیرو دریافت می‌کند. توان این پیشرانه معادل ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور است که در مقایسه با حجم ۱.۶ لیتری این موتور نسبتا فراتر از انتظار برآورد می‌شود. همچنین یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قوای موتور را به سوی چرخ‌های جلو تیوولی بر عهده دارد. نسل اول سانگ یانگ تیوولی قادر است ظرف مدت زمان ۱۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و بیشینه سرعت آن به ۱۷۵ کیلومتر برساعت می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت که گرچه توان فنی این خودرو ۱۳۰۰ کیلوگرمی در حد انواع توربوشارژ نیست اما با این حال به خوبی می‌تواند نیازهای مشتریان عادی و خانواده‌ها را برآورده سازد.

همچنین لازم به ذکر است که سانگ یانگ تیوولی چهار ستاره ایمنی از موسسه اروپایی یوروانکپ را در کارنامه داشته و امنیت نسبتا مناسبی را به سرنشینان خود پیشکش می‌کند. از جمله تجهیزات ایمنی نسل اول سانگ یانگ تیوولی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم ضد واژگونی، حسگرهای فاصله سنج جلو و عقب، ترمز ضدقفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، شش عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد