راه صادرات محصولات ایرانی به روسیه هموار می شود + فیلم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی در راستای توسعه بازار محصولات ایرانی در کشور روسیه تأکید کرد.

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو موسوم به اتومبیلیتی ۲۰۲۴ مسکو افزود: ایجاد کنسرسیوم صادراتی و ایجاد سازوکار انتقال کالا به روسیه، بهای تمام‌شده عرضه محصولات ایرانی در این کشور را کاهش خواهد داد؛ اقدامی که توسعه صادرات را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید خود از پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو گفت: برخی شرکت‌های حاضر در این رویداد، حضور خوب و پایداری در بازار روسیه یافته‌اند ولی برخی از آنها با مسائلی روبه‌رو هستند که یکپارچه کردن فرآیند حضور این شرکت‌ها، می‌تواند به کاهش هزینه حضور آنها در بازار روسیه منجر شود.

معاون وزیر صمت اظهارکرد: ایجاد کنسرسیوم صادراتی، فراهم شدن خدمات پشتیبانی انتقال کالاها به مقاصد صادراتی را در پی خواهد داشت و به تقویت حضور در بازار سایر کشورها نیز منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمینه صادرات برخی محصولات ایرانی با هدف تأمین نیازمندی‌های کشور روسیه وجود دارد، گفت: باید با ارائه محصول باکیفیت و همچنین با پشتیبانی مناسب از ارائه این محصول، اعتماد تأمین‌کنندگان کالا در بازار روسیه را بیش از پیش جلب کرد.

مقیمی ادامه داد: اگر این فرآیند انجام شود، یکی از ترجیحات فعالان اقتصادی روسیه، تأمین کالاهای مورد نیاز این کشور از جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به حضور برخی شرکت‌های فعال در عرصه قطعه‌سازی و لوازم یدکی خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو اظهارکرد: این شرکت‌ها امسال برای سومین سال پیاپی در قالب پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

حمایت از صنایع کوچک قطعه‌ساز در مسیر توسعه صادرات

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حمایت از این واحدهای فعال در عرصه صنایع کوچک در زمینه توسعه صادرات را از مأموریت‌های این سازمان برشمرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های حضور یافته در این رویداد مورد حمایت این سازمان هستند و بخشی از هزینه‌های حضور آنها در این نمایشگاه از سوی این سازمان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به مناسبات نزدیک ایران و روسیه و گام‌های برداشته شده برای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان کشورمان و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تصریح کرد: نیازمندی‌های بازار روسیه احصا شده است و ظرفیت تولیدی کشور ما، امکان صادرات و تأمین این نیازمندی‌ها را دارد.

آمار صادرات قطعات خودرو به روسیه در بهار ۱۴۰۳ برابر با کل سال ۱۴۰۱

مقیمی همچنین گفت: میزان صادرات قطعه‌سازان ایران به روسیه تنها در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ به اندازه کل صادرات قطعات خودرو به این کشور در کل سال ۱۴۰۱ به عنوان نخستین سال حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی است و در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های ایرانی با انعقاد قراردادهای خوبی با شرکای روسی، بازار پایداری در روسیه پیدا کنند.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۴ مسکو روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ در حالی گشایش یافت که نمایندگان صنعت خودروی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی با برپایی پاویون اختصاصی به نمایش محصولات جدید خود پرداخته‌اند.

این نمایشگاه با سخنرانی جمعی از مقامات کشور روسیه و برخی کشورهای شرکت‌کننده از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران و حضور دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی مسکو موسوم به اکسپوسنتر گشایش یافت.

افزون بر ۲۰ شرکت ایرانی در پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع حضور یافته‌اند. همچنین بیش از ۵۰ نفر از صنعتگران و بازرگانان ایرانی در قالب هیأت تجاری و نمایشگاهی، به این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپا است، اعزام شده‌اند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر