در گفتگو تیترکوتاه با مدیرعامل شرکت مهندسیکا مطرح شد:
دیتکس، فرصت مناسب برای دیده شدن شرکت ها
حاجی ها گفت: دیتکس فرصت مناسبی هست تا بتوانیم محصولات خودمان را به نمایش بگذاریم و در ازای دیده شدن در این نمایشگاه عملا فروش را بیشتر خواهیم کرد.
برگزاری نمایشگاه بین المللی الکترونیک مصرفی و تحول دیجیتال ایران، گامی بلند در جهت توسعه و شکوفایی صنعت فناوری کشور محسوب می شود. این رویداد با ایجاد بستری مناسب برای معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تسهیل همکاری های بینالمللی، می تواند به طرز چشمگیری به رشد و ارتقای جایگاه ایران در عرصه فناوری کمک کند.
این رویداد برای بسیاری از شرکت های حوزه الکترونیک می تواند فرصت دیده شدن باشد. فرصتی که شرکت ها بتوانند با مخاطبان خود ارتباط گرفته و البته مشتریان جدیدی را جذب کنند. شرکت مهندسیکا به عنوان یکی از فعالان حوزه الکترونیک در نمایشگاه امسال که در مصلی تهران برگزار می شود حضور خواهد داشت و هدف خود را از این حضور دیده شدن و ارتباط با مخاطبین بیان کرد.
مهدی حاجی ها، مدیرعامل شرکت مهندسیکا در مورد سابقه این شرکت گفت: در سال ۱۳۹۷ با هدف تولید و آموزش الکترونیک و رباتیک شرکت مهندسیکا را تاسیس کردیم و مصمم شدیم تا از دانش و تخصص خود در حوزه نرم افزار و سخت افزار سیستم های رباتیک و الکترونیک استفاده نماییم و الکترونیک را با رویکرد سرگرمی به خانه ها بیاوریم و پس از آن با انجام تحقیقات جامع در خصوص بستر های سخت افزاری موجود، ماژول آردوینو را به عنوان برد پایه انتخاب کردیم و با توجه به کمبود ماژول های سخت افزاری و تمرکز گروه بر سیستم های ماژولار، شناسایی و تولید ماژولها و لوازم جانبی مرتبط با بردها را انجام دادیم و به لطف خدا توانستیم در طی مدت کوتاهی، موفقیت های خوبی کسب نماییم.
وی درادامه گفت: نزدیک به ۴۰ تا ۴۵ کیت آموزش الکترونیک داریم که شامل پکیج های خانه های هوشمند، پک های دانش آموزی و پک های دانشجویی هستند. کیت های ما علاوه بر اینکه بحث های آموزشی را دنبال می کنند بلکه در زمینه های حرفه ای هم کاربردهایی دارند. برای مثال برخی کابینت سازها و حرفه های دیگر نیز با استفاده از کیت های ما در کار خود دست به هوشمندسازی زده اند. همچنین لازم به ذکر است که کیت های ما مشابه های خارجی هم دارند ولی تلاش کردیم تا به صورت کامل داخلی سازی را در این کیت ها در نظر بگیریم.
دیده شدن، هدف اول ما از حضور در نمایشگاه
حاجی ها نمایشگاه دیتکس را فرصت مناسبی برای نمایش قابلیت های شرکت دانست و گفت: اولین بحث ما دیده شدن است. اکنون که برخی زیرساخت های لازم را در اختیار داریم متوجه شدیم که بسیاری از مردم در مورد محصولات ما آگاهی لازم و کافی را ندارند و گاها از وجود چنین بسته های آموزشی تعجب می کنند.
وی افزود: دیتکس فرصت مناسبی هست تا بتوانیم محصولات خودمان را به نمایش بگذاریم و در ازای دیده شدن در این نمایشگاه عملا فروش را بیشتر خواهیم کرد. همچنین باید به این مورد اشاره کنم که به شخصه دوست دارم ارتباط نزدیک تری با نوجوانان و جوانانی داشته باشم که از این بسته های آموزشی ما استفاده می کنند و یا قصد دارند آن را خریداری کنند.
او در ادامه به حضور در نمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ها جایگاه مناسبی برای آموزش هستند. ما در رویدادهای دیگر هم که حاضر بودیم بحث های آموزشی را در نمایشگاه داشتیم و تلاش کردیم بهترین خودمان را برای حضور در نمایشگاه ها بگذاریم.
وی با اشاره به چالش های فروش در این حوزه بیان کرد: چالش اصلی شرکت های کوچک الکترونیکی مانند ما، دیده شدن است. مشکلی که بسیاری از شرکت های همکار ما نیز با آن روبرو هستند و نمایشگاه مخصوصا اگر به صورت تخصصی برگزار شود می تواند فرصت مناسبی برای دیده شدن ما باشد.
نظر شما